Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: conway mirage 1999  (gelezen 3858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de bruin

  • Gast
conway mirage 1999
« Gepost op: september 02, 2013, 11:35:34 am »

hallo wij zijn campeerders welke opzoek zijn naar een bijwagen nu hebben wij ons oog laten vallen op een conway mirage uit 1999 we vinden hem erg mooi maar dat zegt natuurlijk niks , wat ik namelijk vind is de technische staat en gebruikers ervaringen hebben jullie tips en ervaringen over deze bijwagen.

Groeten de Bruin.
Gelogd

de bruin

  • Gast
Re: conway mirage 1999
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2013, 10:44:43 pm »

kan niemand me helpen ?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: conway mirage 1999
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2013, 10:53:12 pm »

Hoezo bijwagen?
Wat wil je weten?
 
Wij hebben 14 jaar een Conway Mirage gehad en dat was kwalitatief een fijne wagen; daarnaast een mooie kleurstelling die ik nu nog steeds mooi vind. De wagen was van 1998 en hebben we 2 jaar geleden verkocht.
We hebben destijds voor dat model gekozen voor de grootte en de kleurstelling; We hebben hem weggedaan omdat het ons na 14 jaar te veel werk werd om het op te bouwen,
« Laatst bewerkt op: september 02, 2013, 10:56:08 pm door nunogconway »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: conway mirage 1999
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2013, 11:50:17 pm »

Wij hebben de voorganger van de mirage, de cortina, mijn zwager heeft de mirage. Het opzetsysteem is gelijk.  Groot voordeel van Conway vind ik het opzetsysteem omdat het niet allemaal losse buizen zijn. Het is een ruime vouwwagen met een soort kast aan de binnenhemel. Je kunt deze ook voor een porta potti gebruiken,  bij de Mirage zit daar ook een klein "raampje" . In de wagenbak heb je veel bergruimte in de bankjes en in de bak zelf.  Voordeel van de mirage tov onze Cortina is de klep van de keuken.  Bij ons blijft deze in een hoek van 90 graden staan, bij de Mirage kun je de kettinkjes los maken en kan de klep helemaal naar beneden.  Nadeel zijn de matrassen,  dit zijn dunne schuimrubber dingen, wij hebben er een nieuwe in gedaan.
Gelogd

de bruin

  • Gast
Re: conway mirage 1999
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2013, 06:54:24 am »

Sorry ik bedoel vouwwagen , maar zijn er nog tips bij de aanschaf van deze wagen maw waar moet ik op letten.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: conway mirage 1999
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2013, 07:07:15 am »

Tja, waar moet je op letten? Die van ons zag er na 14 jaar nog prima uit. Dat begreep ik ook wel van de kopers die bewust naar een Mirage op zoek waren. De andere die ze gezien hadden zagen er blijkbaar niet zo goed uit, maar dat heeft meer met de gebruikers te maken dan met de kwaliteit.


Onder de matrassen hebben we de laatste jaren inflatebles geleg, want die gaven op het laatst weinig steun meer. Daarnaast kregen wij de wagentent aan de instapkant niet meer naar de grond afgespannen, waarschijnlijk veroorzaakt omdat we die kant meestal los lieten omdat je anders niet onder je bedden kan komen; maar op zich geen probleem.
Gelogd

de bruin

  • Gast
Re: conway mirage 1999
« Reactie #6 Gepost op: september 06, 2013, 10:48:16 pm »

Net de vw aangeschaft en opgehaald zag er goed uit met veel extra,s oa de complete invertaris.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: conway mirage 1999
« Reactie #7 Gepost op: september 06, 2013, 11:46:41 pm »

Mooi! Blijft een mooie wagen, veel plezier er mee!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: conway mirage 1999
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2013, 11:50:35 pm »

Leuk, heel veel plezier ermee.  Binnenkort is het klapweekend,  misschien een mooi moment om hem uit te proberen ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal