Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Conway Cruiser folding camper 1998  (gelezen 23975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #15 Gepost op: januari 24, 2015, 04:18:14 pm »

Wat is het formaat van de bedden in de Conway? Hoe zijn je ervaringen met slapen?
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #16 Gepost op: januari 24, 2015, 06:01:44 pm »

De bedden zijn 1.95 x 1.40 m en zijn voorzien van pocketvering matrassen. Wij vinden het prima slapen. Wij zijn beiden niet lang (1.74 m en 1,70 m) dus voor ons lang genoeg.
De zithoek is om te bouwen tot derde bed. Hiervan weet ik eerlijk gezegd niet de maten.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #17 Gepost op: januari 24, 2015, 10:02:30 pm »

Ok, duidelijk. Ik vind het bij dat soort vouwwagens altijd zo slecht vermeld staan.....van de pennine kon ik het wel vinden, maar van conway weer niet.......(ik ben 1.70 man is 1.80m dus geen idee of hij genoeg heeft aan de 1.95m (theoretisch wel  :)))
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #18 Gepost op: januari 24, 2015, 10:53:43 pm »

Ok, duidelijk. Ik vind het bij dat soort vouwwagens altijd zo slecht vermeld staan.....van de pennine kon ik het wel vinden, maar van conway weer niet.......(ik ben 1.70 man is 1.80m dus geen idee of hij genoeg heeft aan de 1.95m (theoretisch wel  :)))

Normaal gesproken wel qua lengte. Wij hebben zelf een Cruiser uit 1998. Mogelijk dat grotere of nieuwere modellen grotere bedden hebben. (Crusader / Pathfinder) In dit topic staan een paar folding campers te koop: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15304.msg199553#msg199553
Gelogd

Olaf Damen

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #19 Gepost op: april 11, 2015, 09:52:31 am »

Gister voor het eerst onze nieuwe conway cruiser uit 1998 :+ binnenste buiten gekeerd. Alles gecontroleerd en nagekeken. Alle is in prima staat, her en der wel wat gebruikssporen maar dat wisten we al.
Matrassen laten reinigen die ondanks hun leeftijd nog in een goede staat zijn. We gaan er wel een toppertje opleggen dat slaapt voor ons beter. Remmen moeten nog even afgesteld worden (ik vind de uitslag van de handrem te groot) en ook de mistlamp zit idd aan de verkeerde kant maar met de hier ontvangen tips ga ik daar wat aan doen. Heeft iemand van jullie een tip voor een uitbreiding met zijtentje van de voortent. Penine levert deze niet meer. Iemand ervaring met recente aanschaf?? KK
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #20 Gepost op: april 11, 2015, 07:59:26 pm »

Op Ebay.co.uk en Preloved.co.uk staan een aantal zijtentjes (aanbouwen) te koop. Je hebt zowel een toilet annex (kleine ruimte voor chemisch toilet, geen slaapruimte) als een bedroom extension (annex)
http://www.ebay.co.uk/itm/CONWAY-CRUISER-CRUSADER-FOLDING-CAMPER-AWNING-EXTENSION-trailer-tent-/201315391281?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2edf551731

Er bestaat hier in Nederland ook een universele aanbouwtent die ook voor de folding campers toepasbaar zijn: http://www.voordeelkamperen.nl/index.php?item=universele-aanbouwtent&action=article&aid=127&lang=NL

Ik heb zelf een linkerachterlicht via Marktplaats gekocht met mistlicht en de draad van het rechterachterlicht doorgetrokken naar links. Ik heb nu 2 mistachterlichten en geen achteruitrijlicht meer.
Hij is net van de week Bovag gekeurd. 2 nieuwe remkabels en inderdaad de handrem bijgesteld. Hier ook was de uitslag van de handrem vrij groot.

PS foto's zijn ook altijd leuk van andere Conway Cruisers  :J
« Laatst bewerkt op: april 11, 2015, 08:11:38 pm door Conway Cruiser »
Gelogd

Olaf Damen

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #21 Gepost op: april 19, 2015, 08:27:52 pm »

Daar zijn de (eerste) foto's dan.
Gelogd

Olaf Damen

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #22 Gepost op: april 19, 2015, 08:30:41 pm »

Vloerbedekkinkje erin gelegd. Lag er ook in maar vervangen door nieuwe. Los maar wel strak gelegd zodat mocht zeil toch hygiënischer blijken we eea zo weer hebben vervangen.  ::)
Gelogd

Olaf Damen

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #23 Gepost op: april 19, 2015, 08:32:19 pm »

cc
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #24 Gepost op: april 20, 2015, 06:39:49 pm »

Wauw wat een plaatje ! Nette Cruiser hoor.  :K

Zou je voor mij eens een foto willen maken van hoe het kleine klaptafeltje bevestigd zit. Ik wil ook zoiets maken, want de grote tafel gebruiken wij in de voortent.

Mocht je facebook hebben dan is er ook een Nederlandse folding camper pagina: https://www.facebook.com/pages/Vouwcampers-Folding-Campers/1520841034812268?fref=ts
« Laatst bewerkt op: april 20, 2015, 06:50:55 pm door Conway Cruiser »
Gelogd

Olaf Damen

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #25 Gepost op: april 21, 2015, 02:50:48 pm »

Dank voor je compliment. Hij staat inmiddels weer in de stalling. Pinksteren wordt de Cruiser weer gebruikt dan maak ik een foto voor je.
Het tafeltje is inderdaad erg handig. Zeker bij mooi weer zullen wij de grotere tafel ook buiten hebben staan en dan is het kleinere klaptafeltje een prima alternatief. Ik probeer de constructie even schriftelijk voor je uit te leggen.

Klaptafeltje zit met scharnier aan constructie vast. Daaronder zitten twee uitklappootjes die je op dezelfde manier in een sleuf in de pootjes vergrendeld worden als de grote tafel. De pootjes zijn aan weerszijde van het opbergvakje met scharnieren gemonteerd.  Inklappen gebeurt door optillen van het tafeltje, pootjes lit optillen en over sleuf heen laten zakken. Achter de tafel zit een opbergruimte.
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #26 Gepost op: april 21, 2015, 06:49:48 pm »

Oké, bedankt voor de uitleg. Ik kan me er wel een voorstelling bij maken denk ik.
Ik zie dat je uit mijn vorige woonplaats komt waar ik jarenlang gewoond heb (Hooglanderveen / Amersfoort), dat is toevallig.

Wij gaan volgende week weer op pad met onze Conway Cruiser. http://www.mijnalbum.nl/Album=MMCXJA3L

Ik kan je vertellen dat je er veel kampeerplezier mee gaat beleven.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #27 Gepost op: april 22, 2015, 10:19:24 am »

Ziet er top uit Olaf! Veel kampeerplezier met de Cruiser!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

kph

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #28 Gepost op: april 22, 2015, 05:17:03 pm »

Wat een mooie wagen!!!!!! Super hoor!!!!!!
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #29 Gepost op: april 22, 2015, 07:35:05 pm »

Wauw, echt mooi. Ooit, als we onze Malawi zat zijn, wordt dit zeker een optie. Maar... Hoe zit dat nu met die hoge kasten? Vouwen die mee of zo? Kun je ze al wel thuis inpakken?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal