Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: banden cortina  (gelezen 3233 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

job1981

  • Gast
banden cortina
« Gepost op: juli 15, 2017, 08:20:59 pm »

heb sinds kort een conway cortina welk jaar geen idee op het plaatje staat 96 maar in de folders van conway weer niet te vinden nu vind ik dat ie erg plat op zn bandjes staat heb wel is waar de banden spanning nog niet gecontroleerd maar toch hij zal nu tach al niet t e zwaar zijn en hoeveel mag ik laden en weegt hij leeg erg onduidelijk allemaal vraag me af of ik er wel een goede koop aan heb gedaan kan iemand mij of geruststellen of gewoon de waarheid
Gelogd

muis

  • Gast
Re: banden cortina
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2017, 11:26:47 pm »

De Cortina is gemaakt in 96 en 97. Max 650 kg en in de keuken max 25 kg
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: banden cortina
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2017, 08:49:43 am »

en leeg is hij 365 kilo dus je mag iets meer dan 180 kilo laden en dat is over het algemeen ruim voldoende. Ik gok zomaar dat de banden gewoon te zacht zijn en dat is naast het feit dat ze dan veel harder slijten ook nog eens gevaarlijk. Mijn advies is altijd de bandenspanning controleren voordat je gaat rijden. Je kan bij de gamma een goede bandenspanningsmeter kopen ( Cosmic bandenspanningsmeter )

Als je twijfelt over de banden zou ik ze gewoon vervangen. Zo duur zijn ze ook weer niet maar het rijdt comfortabeler en het is een stuk veiliger. Er zijn een aantal topics over vouwwagenbanden:

verzameltopic: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16807.0
vouwwagen techniek topic: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16374.0

Ik denk niet dat je een miskoop gedaan hebt maar je moet zo te lezen wel wat aandacht besteden aan de wagen. Succes en vragen staat altijd vrij!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal