Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Conway Dl300  (gelezen 3817 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kave

  • Gast
Conway Dl300
« Gepost op: augustus 18, 2011, 04:43:06 pm »

Wij hebben een Conway vouwwagen en zetten eigenlijk alleen de wagenbak op met de luifel eraan vast. Als het regent, loopt het regenwater in de gaten voor de tentstokken van de voortent met als gevolg natte bedden. Wie heeft hier een waterdichte oplossing voor?
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Conway Dl300
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2011, 08:30:37 pm »

Misschien kun je er plastic afdekdopjes in drukken...div. dopjes vind je bij een bouwmarkt of instelatie bedrijf...
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway Dl300
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2011, 10:13:10 pm »

Ik ga er vanuit dat je ook het systeem met die kleine pennetjes hebt of heb je buizen die je erop schuift? Valt de flap niet over dat deel van de buizen? die eindstukjes met een pennetje worden ook bij kampeerwinkels verkocht misschien hebben die een idee. Ik ga morgen naar erica (Zeist) ik zal het daar eens vragen :J
Gelogd

kave

  • Gast
Re:Conway Dl300
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2011, 04:32:24 pm »

De luifel wordt aan de ringetjes van het dak van de wagenbak geknoopt,waardoor de openingen ,waar de buizen van de voortent aan de buizen van de wagenbak open blijven. Het regenwater loopt dan van het dak zo in die gaten. Ik heb het al met plastic geprobeerd af te dekken,maar dit werkt niet afdoende.
Bedankt voor de moeite van het uitzoeken !
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway Dl300
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2011, 04:53:30 pm »

Wat raar dat de flap dat niet tegengaat. Heb je open buizen of alleen van die kleine gaatjes?
Gelogd

kave

  • Gast
Re:Conway Dl300
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2011, 06:42:18 pm »

De luifel zit aan de zijkanten niet op buizen, alleen in het midden loopt een buis. Je gebruikt dus niet de openingen en de buizen waar je de voortentbuizen op aan sluit.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway Dl300
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2011, 10:20:40 pm »

Ik weet al wat voor luifel je bedoeld :J Kun je op de gaatjes van de buizen geen kleine dopjes plaatsen?

een andere optie is de strikken van de luifel achter de strikken van de wagentent te plaatsen (dus even aan de binnenkant strikken) waardoor de luifel helemaal aansluit op de wagen. Hierdoor zou het deel met rits van de wagentent voldoende moeten zijn om inregenen tegen te gaan.

Blijft wel mijn vraag staan, schuif je de buis (nok in dit geval) erop of haak je die vast met een pinnetje (soort haakje) Voor volledig openbuizen zijn in elk geval afdekdopjes verkrijgbaar maar voor de andere versie met de haakjes zou ik moeten zoeken.
Gelogd

kave

  • Gast
Re:Conway Dl300
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2011, 06:41:19 pm »

Hoi Muis,
We gaan het in ieder geval proberen met het strikken van de luifel aan de buizen van de wagenbak. De rand met rits en plastic is zo smal,dat ik moet zien of dat afdoende zal zijn. Maar wie weet.
Aan de buis zit een recht pinnetje wat je in het gaatje van de buis van de wagenbak schuift.
Wat mij zo verbaast, dat ik dit probleem nergens tegen kom op internet en ook bij Vervat hebben ze dit nog nooit gehoord. Terwijl iedereen met een Conway en ws ook andere vouwwagens hier last van zou moeten hebben. Want als je voor bv een nacht alleen de wagenbak opzet heb je er al last van. Of doen wij iets verkeerd?

Groetjes, Karin
 
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Conway Dl300
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2011, 07:19:32 pm »

er zijn hiervoor toch van die plastic hoedjes te koop? :O
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway Dl300
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2011, 09:22:20 pm »

Die plastic hoedjes passen hier niet op, ik zal een keer een foto maken (klapweekend) omdat het een dichte buis is met een klein gaatje en geen opstaande pin. Het gaat hier om de buizen van de wagenbak.

@kave, wij hebben een andere luifel, die van ons heeft drie buizen ipv 1 die je aan de wagen haakt, zeg maar een frame rondom vandaar dat wij daar geen last van hebben.  En wij zetten hem eigenlijk nooit op met alleen de luifel omdat we in nederland kamperen. Nog een andere tip, kijk even of de strikken van de wagentent niet te strak zitten. 

Vervat heeft, voor zover ik weet, nooit Conway verkocht dus dit zal niet erg bekend zijn.

Wij zijn ook op het najaarsklapweekend, misschien ook een idee voor jullie dan wil ik best meepuzzelen  ;)

Gelogd

kave

  • Gast
Re:Conway Dl300
« Reactie #10 Gepost op: augustus 23, 2011, 01:39:53 pm »

Dank voor het meedenken en dat klapweekend, dat zal ik in gedachten houden.
Dat van die strikken van de wagentent zou wel eens kunnen kloppen. De eerst volgende keer zal ik ze eens wat losser maken.
Als dit allemaal niet werkt dat laten we ws een rits aan de luifel maken,zodat de gaten op die manier afgesloten worden.

Groetjes, Karin
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal