Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen met een dobbelsteen  (gelezen 4709 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Kamperen met een dobbelsteen
« Gepost op: januari 13, 2020, 10:57:45 am »

Doorgaans ben ik degene die avond aan avond het wilde wijde web afstruint op zoek naar vakantie-inspiratie. Nu krijg ik dit jaar de richting moeilijk bepaald. Er zijn verschillende bestemmingen de revue gepasseerd maar we komen moeilijk tot een bealuit. Nu heb ik me bedacht om de keuze in handen van het lot te leggen, en de dobbelsteen te laten bepalen waar we heen gaan de komende zomer.
Het idee is om met de kindere  steeds 6 vervolgbestemmingen te selecteren. Nu vraagt dat natuurlijk spelregels... Bv volgende camping ligt binnen 300 km, ofzoiets. Ik heb dat nog niet scherp. 

Heeft iemand hier al een keer iets dergelijks gedaan? Of kunmen jullie meedenken hoe je zoiets goed aanpakt? Ik wil de kinderen nl laten meedenken in de opties, maar ik denk dat ze dan wel "guidence" nodig hebben. Ik heb al de site van atlas obscura gevonden wat evt als leidraad kan dienen... Nog andere ideeën of tips?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2020, 11:06:04 am »

Dat klinkt leuk, wij kiezen tot nu toe steeds, al vragen we de kinderen wel om input. Wij kiezen een stad of streek waar we wat willen zien, daarna zoeken we een camping in de buurt.

Lijkt me wel lastig om steeds 6 opties te bedenken...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2020, 12:11:01 pm »

Je hoeft ook niet steeds 6 opties te kiezen, 3 is genoeg, dan zijn steeds de tegengestelde getallen dezelfde bestemming.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2020, 01:49:27 pm »

Zeker waar! Al heb ik wel al 6 regio's waar ik niet tussen kan kiezen, das een mooi begin  8)
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2020, 03:22:43 pm »

Grappig idee, maar ik bepaal toch liever zelf waar ik heen ga, dan dat ik het aan het lot overlaat.
De bestemming wordt wel in overleg met de kinderen gekozen en soms is het voor de een of de ander een beetje een compromis. Een stille camping in de bergen zonder veel voorzieningen of andere jeugd wordt dan afgewisseld met een iets grotere camping waar de kinderen wat meer aanspraak hebben.

En mocht je de volgende bestemming toch zelf willen bepalen, dan kun je altijd een dobbelsteen als deze inzetten :)6]

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #5 Gepost op: januari 13, 2020, 03:48:09 pm »

Hahahaha PenH! Die gaat zeker mee  ::)
Het hele idee van niet-te-weten waar we uitkomen geeft wel een avontuurlijk gevoel. We hebben tegenwoordig een kleinere klapper dus vaker verkassen is een stuk gemakkelijker.
Ik ben best een vaardige " googler " maar de kids (11 en 13) zoeken vrees ik meer naar aquaparken en pretparken. Persoonlijk associeer ik dat helemaal niet met vakantie, dus daar ligt mijn vrees een beetje. Een dag kan ik me ook daar wel vermaken hoor, maar er is zoveel meer! Ik zoek naar spelregels om het een beetje leuk te houden voor iedereen. Ik denk er nu over om de regio de komende week te dobbelen. Dan zoek ik een eerste camping uit vanwaar we gaan beginnen. En dan misschien in die regio ook verschillende leuke dingen opzoeken waar we weer om dobbelen ofzo? Of dat zoon en dochter allebei 1 ding uitkiezen en wij de andere 4?

Als backpacker of enkel met mn man op reis zou dit helemaal werken, maar ik wil de kids ook graag betrekken in het uitzoekverhaal. Daarom hoopte ik op tips, of beter nog ervaringen van forumleden!
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #6 Gepost op: januari 13, 2020, 03:53:50 pm »

Ik merk dat ik helemaal enthousiast word voor dit concept! Goed idee om activiteiten te dobbelen, en inderdaad 2 om 4 zodat je niet steeds iets doet wat alleen voor de kinderen leuk is. Man, je kan zelfs over het avondeten dobbelen! Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat als je de kinderen betrekt bij het bedenken ze misschien nog verrassende ideeen hebben!
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.692
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2020, 04:37:49 pm »

Wij laten de kinderen bepalen
We zijn 1 keer naar denemarken geweest naar legoland dar wilde Jasper graag heen .
We zijn ook een keer naar wenen geweest daar wilde Annemiek graag heen voor sisi .
We hebben ook wel eens samen bepaald dat we naar bretange gingen
En dit jaar wil Annemiek dolfijnen zien dus we zijn opzoek naar een plek waar dit kan .
Alhoewel ze misschien niet meer mee wil .
Wij willen dit jaar een goedkope vakantie omdat we dan in de winter met de kerst naar euro disney willen .
Maar daar zijn we dus nog over in beraad .
Wij kiezen wel altijd de camping .
En het blijkt dat onze kinderen niet echt behoefte hebben aan grote camping met zwemparadijs .
Maar meer een camping met weinig .wel met broodjes bestel mogelijkheid  :>
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #8 Gepost op: januari 13, 2020, 06:05:50 pm »

Hahaha Urgje, ik werd ook helemaal enthousiast toen ik dit idee kreeg. Was met mn man uit eten en al kletsend kwam ik er op. Ben alleen maar enrhousiaster geworden! Helaas nagenoeg niks gevonden online hoe je dat t best aanpakt.
Misschien eens engelstalig googlen  KK
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #9 Gepost op: januari 13, 2020, 06:08:05 pm »

@Bonny, ik durf t nog niet aan om het de kinderen te laten bepalen. Ik merk dat hun idee van vakantie vooral wordt beïnvloed door allerlei youtube-mutsen die heel onrealistische reizen maken of t maar normaal is  :+
Welke leeftijd hebben jullie kids? Denk dat dat ook wel meespeelt.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.692
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #10 Gepost op: januari 13, 2020, 08:48:36 pm »

Nou de kinderen zijn nu 16 en 18 jaar maar bv legoland is toch wel 5 jaar geleden en wenen sisi is 6 jaar geleden .
We hebben zeg maar ingespeeltop hun dingen die ze leuk vinden bv Annemiek zat met kerst naar sisi te kijken en toen kregen we het over waar sisi vandaan komt en hoe ze heeft geleeft en zo zijn we dus in wenen uitgekomen . Daar is een heel mooi sisi museum .
En Jasper vond lego altijd geweldig en toen kwam hij erachter dat er ook een pretpark van is en zo hebben we gekeken er is eentje in duitsland maar die is niet erg groot zoals we toen uit alle berichten op het internet konden lezen dus werd het denemarken .
Ze krijgen ook altijd als opdracht mee om mee te helpen zoeken .
Wat het ongeveer mag kosten en welke afstand voor ons is te behappen en in die cirkel mogen ze dan zoeken .
En tot nu toe is het altijd goed gekomen .
Bv camping niet duurder dan 30 tot 45 euro per nacht en niet verder dan 600 km per dag rijden en we willen niet langer dan 2 dagen heen rijden dat word dan 1200 km en dan maar puzzelen en zoeken .
En als ze het nog niet zelf uit kunnen zoeken dan kan je helpen ze krijgen dan ook heel goed inzicht hoe ver iets is en hoe duur alles is en bv Jasper wilde heel graag naar zwitserland en daar dingen over opgezocht en toen kwamen we erachter dat dat bv nu nog niet in ons budet past ..
Vorig jaar hebben we vooral gekeken naar waar aan zee is het wat koeler en niet te ver .we kwamen in calais terecht en dat was onverwacht heel mooi .we hadden eerst het plan om verder te trekken of weer richting nederland te gaan maar het was er zo mooi en leuk ( outlet winkelcentrum met diverse merken ) pubers zijn er dol op en als de kinderen tevreden zijn zijn de ouders dat ook .
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Rick01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon aero 2013
  • Altijd Kamperen
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #11 Gepost op: februari 02, 2020, 08:18:05 pm »

Hallo

Wij stellen nooit de vraag waar gaan we heen maar wat willen we zien?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #12 Gepost op: februari 05, 2020, 06:54:50 pm »

Ook bij ons zoek ik de campings op die aan onze voorwaarden voldoen. Ik zoek dan in een bepaald gebied campings uit. Na het lezen van reviews op diverse site's.
Meestal blijven er 3 a 4 over en vorig jaar hebben de kids gekozen.

Als we in Nederland blijven willen we ook wel eens een aantal campings bezoeken voordat we de keus gemaakt hebben. 

Het is een leuk idee om met een dobbelsteen te gooien, je kunt ook Siri of Google vragen een dobbelsteen te gooien.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Kamperen met een dobbelsteen
« Reactie #13 Gepost op: februari 07, 2020, 06:21:45 pm »

We hebben uiteindelijk toch de bestemming vast gelegd, Corsica... Maar ter plaatse gaan we niks reserveren, dus wellicht blijven we bij ons idee om te dobbelen. Maar het kan ook nog zijn dat we dit over een jaar gaan doen.

Overigens hebben we Corsica gekozen juist naar aanleiding van wat iedereen belangrijk vondt in de vakantie (warm, zee, bergen cultuur etc).
Maar het idee blijft me intrigeren. Ik hou wel van een beetje onverwachte actie  :J
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal