Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet keuken  (gelezen 11104 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HarryV

  • Gast
Jamet keuken
« Gepost op: juli 15, 2010, 10:49:41 pm »

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe men de bermkeuken van een Jamet recht zet  :?

Wij zitten al jaren te klieren met plaatjes onder de poten, wil niet steeds de schroeven losdraaien, ideeen zijn welkom.
Ga morgen iets proberen, moet even 1 poot uit de stalling halen en dan even knutselen, maar misschien heeft iemand al een kant en klare oplossing
Gelogd

coinoperator

  • Gast
Re:Jamet keuken
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2010, 12:08:34 am »

Sorry maar klieren met de pootjes is  je enige optie.
De oorzaak is gewoon de te goedkope constructie.

Toen ik zelf nog een Ne Jamais had heb ik als allereerste er van die grote podium luidsprekerhandvatten opgezet zodat mijn vingers niet door dat soepblik werden afgesneden, ik had er eigenlijk zwengelpoten onder willen zetten maar dat is er nooit meer van gekomen omdat we het ding niet meer gebruiken.

Kortom
haal ergens een viertal uitzwengelsleurhutpoten en knutsel die er onder.
FF TIGgen zo gepiept.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jamet keuken
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2010, 02:58:55 pm »

Tjonge, wel weer een beetje overdreven oplossing met zwengelpoten. Dan meteen volledig electrisch maar, met afstand bediening? En wat gaat het meer wegen? Zijn er merken die dit gebruiken? En is het zo'n groot probleem dan om de keuken te stellen. Toch heel simpel met de grote dopmoeren vast en los te draaien. Wat de dunne handvaten betreft, met een simpel stuk rubber slang wordt het handvat 3x zo dik en makkelijk vast te houden. Niks snijden in je handen. Het hoeft echt niet zo moeilijk. Bijkomend voordeel is dat ze niet tegen het blik rammelen en geen schade veroorzaken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

HarryV

  • Gast
Re:Jamet keuken
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2010, 09:45:27 pm »

Ha, wel een gaaf idee maar 'k heb het wel simpeler gemaakt, weet nog niet of het echt goed werkt.
Zal nog een foto plaatsen

idee is een vierkant plaatje 10 x 10 cm, daarop een M14 moer gelast, draadeind M14 / 15cm lang.
plastic busjes gedraaid met rond 18mm (onderste stuk van zo'n 3 cm lang doorsnee 20 mm, deze bus past precies in de poten (hopelijk)
moer met ring op het draadeind en voila je kan de keuken in hoogte stellen

Zal nog foto's maken, alles is net gespoten, en ligt te drogen
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.648
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Jamet keuken
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2010, 09:33:14 pm »

Het stellen blijft lastig. Wel is bij ons het tillen een stukje gemakkelijker geworden: in onze keuken zitten randjes waar je net aan je nagels in kunt haken. Een volle keuken tillen gaat dus niet lukken... Daarom heb ik twee stukjes slagvast electriciteitsbuis genomen en daar een sleuf in gezaagd. De keuken blijft zwaar, maar is nu normaal te tillen aan de (scherpe) onderrand van de keuken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

coinoperator

  • Gast
Re:Jamet keuken
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2010, 09:51:30 pm »

Tjonge, wel weer een beetje overdreven oplossing met zwengelpoten. Dan meteen volledig electrisch maar, met afstand bediening? En wat gaat het meer wegen? Zijn er merken die dit gebruiken? En is het zo'n groot probleem dan om de keuken te stellen. Toch heel simpel met de grote dopmoeren vast en los te draaien. Wat de dunne handvaten betreft, met een simpel stuk rubber slang wordt het handvat 3x zo dik en makkelijk vast te houden. Niks snijden in je handen. Het hoeft echt niet zo moeilijk. Bijkomend voordeel is dat ze niet tegen het blik rammelen en geen schade veroorzaken.


Bij onze Jamais zaten er zelfs geen handvaten aan maar alleen greepjes naar binnen waar je je poten aan pijnigde.
met drie vingertopjes moest je dus volgens Jamais de keuken plus een gasfles, potten en pannen, borden en bestek en wat zoal meer in een keukentje verdwaalt optillen....verplicht met zijn tweeën ook nog.
Wat een gruwelijke afknapper na onze AK Super GT8  met zijn geweldige keuken die gewoon op zijn plek bleef zitten.
De pootjes heb ik niet veranderd trouwens, 't bleef wel hangen.

Keuken stellen deden we met zijn tweeën.
Op mijn Cocoon gebruikt ik een accuboor voor de achter- en de keukenpoten  :#
Ny jamais Jamet
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jamet keuken
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2010, 05:20:18 pm »

De keukens op de nieuwe Jamets hebben van die hengsels. Wel dun weliswaar, maar heb ik een stuk rubber slang om gezet. Tilt verder vrij gemakkelijk. De pootjes zijn ook vrij makkelijk te stellen dmv een grote kunststof draaiknop. Voor de veiligheid zit er ook een drukknop in voor als de draaiknop wordt vergeten vast te stellen en de pootjes dus blijven zitten. Gasfles heb ik niet in de keuken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

irene1979

  • Gast
Re:Jamet keuken
« Reactie #7 Gepost op: juli 22, 2010, 06:11:13 pm »

Bij onze Jamais zaten er zelfs geen handvaten aan maar alleen greepjes naar binnen waar je je poten aan pijnigde.
met drie vingertopjes moest je dus volgens Jamais de keuken plus een gasfles, potten en pannen, borden en bestek en wat zoal meer in een keukentje verdwaalt optillen....verplicht met zijn tweeën ook nog.
Wat een gruwelijke afknapper na onze AK Super GT8  met zijn geweldige keuken die gewoon op zijn plek bleef zitten.
De pootjes heb ik niet veranderd trouwens, 't bleef wel hangen.

Keuken stellen deden we met zijn tweeën.
Op mijn Cocoon gebruikt ik een accuboor voor de achter- en de keukenpoten  :#
Ny jamais Jamet
die zitten er bij mij ook aan, heb heel eenvoudig de handvaten van de nieuwste jamets erop gezet makkelijk te koop bij een jamet dealer, dat probleem opgelost. Probleem poten zijn wij nog niet overuit.
Gelogd

coinoperator

  • Gast
Re:Jamet keuken
« Reactie #8 Gepost op: juli 22, 2010, 06:25:18 pm »

Ik hebber deze ingeworsteld:
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Jamet keuken
« Reactie #9 Gepost op: juli 22, 2010, 11:38:37 pm »

morgen foto's maken, ga de klapper halen  >:(
Gelogd

h.m

  • Gast
Re:Jamet keuken
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2010, 07:21:52 pm »

Hallo we zijn net terug van vakantie en zaten met hetzelfde probleem altijd maar weer de keuken lastig waterpas te stellen.
Voor onze vakantie aan het knutselen geweest met de keuken en een hele mooie oplossing al zeg ik het zelf zo te lezen een beetje hetzelfde als hier boven beschreven.
in elke dop van de poot een gat geboord hier een stuk draadijzer met poot aan de onderkant er op vleugelmoer er tussen en je kunt door de vleugelmoer in of uit te draaien de keuken makkelijk stellen.
We hebben aan beide zijkanten nog twee handvaten bevestigd zodat hij eindelijk een beetje handzamer word.


de pootjes


De pootjes nu met dop waarin het gat geboord is


en de pootjes zoals ze zitten als de keuken staat




Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.648
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Jamet keuken
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2010, 08:55:15 am »

Super eenvoudig.

Wellicht, om het nog iets makkelijker te maken: een carrosseriering tussen vleugelmoer en dop, dan draait e.e.a. nog wat gemakkelijker en slijt de dop helemaal niet meer.

Mooie eenvoudige oplossing! Hier kunnen ook de mensen die niet mega-super-giga handig zijn iets mee.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

kantie

  • Gast
Re:Jamet keuken
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2010, 08:34:08 pm »

dat is nog eens een goede tip zeg :J
Gelogd

coinoperator

  • Gast
Re:Jamet keuken
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2010, 08:51:12 pm »

IDD toppie bedacht.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Jamet keuken
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2010, 09:49:40 pm »

Harry heeft zelf ook een oplossing bedacht en die wijkt niet veel af van de bovenstaande. http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5425.0.html
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal