Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: luifel jametic model 2009  (gelezen 4898 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaatje70

  • Gast
luifel jametic model 2009
« Gepost op: juni 30, 2012, 05:31:44 pm »

Hoi,

In februari hebben wij onze 1e vw gekocht, een jamet jametic model 2009. Met hemelvaart proef gekampeerd (met veel plezier!) maar toch behoorlijk aan het stoeien geweest met de luifel waar we ook niet uitgekomen zijn.... Nu komt de zomervakantie in zicht en aangezien wij toch wel de luifel willen gebruiken want je zal maar in Kroatie aan de zee staan zonder enige schaduw ;) Goed, we hebben dus een luifel bij de vw en de vorige eigenaren hadden er een extra zijkant bij laten maken die dmv oa klittenband bevestigd kan worden. Het lijkt heel eenvoudig maar helaas is het ons niet gelukt  :? Is er iemand die ons verder kan helpen op het forum met eventueel een beschrijving of een link naar een site waar we wijs uit kunnen worden????
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.358
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2012, 05:36:14 pm »

Denk niet dat je een passend antwoord gaat krijgen.
Origineel zitten die zijkanten er niet op en dus de vorige eigenaren hebben dit zelf gedaan en zullen ook weten hoe het werkt.

Zelf heb ik er ook wel eens aan gedacht ze te maken maar niet gedaan omdat het al een wankel luifeltje is origineel.
Dus denk dat het niet stevig genoeg is om nog meer stof te dragen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2012, 06:21:29 pm »

Ik weet niet of de luifel van 2009 hetzelfde is als van 2003. Maar die van ons,2003 dus, was toch niet zo moeilijk. Eerst rits je de luifel aan de wagen en aan de hoek zat een haakje daar ook aan vastzetten. Vervolgens neem je de uitschuifstokken en die doe je door de voorlus. Let op met het schroefgedeelte naar de zijkant. Dan zet je beide liggers vast aan het kleine nokstokje. Daaronder zet je de staanders links, rechts en midden. Hier maak je de scheerlijnen aan vast. Dan de stok met het oogje  over de nokstok en uitschuiven naar de deur en daar in het kleine hoesje zetten. Dan daar de laatste staander onderzetten. Klaar:). Zo was het bij model 2003. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2012, 06:23:34 pm door Lien »
Gelogd

kaatje70

  • Gast
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #3 Gepost op: juli 01, 2012, 10:20:46 am »

Eerst rits je de luifel aan de wagen. Vervolgens neem je de uitschuifstokken en die doe je door de voorlus. Let op met het schroefgedeelte naar de zijkant. Dan zet je beide liggers vast aan het kleine nokstokje. Daaronder zet je de staanders links, rechts  Hier maak je de scheerlijnen aan vast.

Dit gedeelte was ons gelukt ;) Wij kunnen alleen geen stok in het midden naar beneden doen. En het is ook niet mogelijk om een stok vanuit de tent naar de voorkant van de luifel te bevestigen aan het nokstokje. Of we hebben de verkeerde stokken gebruikt (lijkt me niet) of het is toch weer een andere constructie dan jou vw?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2012, 07:25:44 am »

 :? Misschien missen jullie stokken :?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.649
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2012, 09:56:33 am »

Misschien helpen enige foto's? Er zijn nl. vele manieren om een luifel fatsoenlijk vast te zetten en dat geldt ook voor de zijwanden. Een paar foto's met enige toelichting doen wonderen om de deskundologen alhier van het raden naar nuttig adviseren te krijgen :J
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

kaatje70

  • Gast
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2012, 10:53:47 pm »

:? Misschien missen jullie stokken :?

dat hoop ik niet :N
Gelogd

kaatje70

  • Gast
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #7 Gepost op: juli 02, 2012, 10:56:07 pm »

Misschien helpen enige foto's? Er zijn nl. vele manieren om een luifel fatsoenlijk vast te zetten en dat geldt ook voor de zijwanden. Een paar foto's met enige toelichting doen wonderen om de deskundologen alhier van het raden naar nuttig adviseren te krijgen :J

haha, ik had gehoopt dat hier iemand mij misschien foto's kon laten zien ;) De wagen staat nu nog in de stalling en we halen hem pas 2 dagen voordat we weg gaan (over 3 weken) op, dus kan ik helaas geen foto's laten zien van de mijne....
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #8 Gepost op: juli 03, 2012, 07:25:35 am »

Zal eens kijken of ik nog goede foto's heb van de luifel.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #9 Gepost op: juli 03, 2012, 09:11:46 am »

Ik hoop dat je hier iets aan hebt hij is helaas niet zo duidelijk. Let op dit was bij de normale luifel van de Jamet 2003.

Nieuwe foto geplaatst. Nog wat tekst aangevuld. Geeft misschien nog meer duidelijkheid.
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2012, 10:07:53 am door Lien »
Gelogd

kaatje70

  • Gast
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #10 Gepost op: juli 03, 2012, 10:33:43 am »

Bedankt voor de foto Lien!
Als ik het zo zie is het model veranderd of mis ik een stok (en heel misschien heb ik stiekem toch niet goed gekeken toen we gingen proef-kamperen ;)) Nou ja we gaan over een paar weekjes gewoon weer proberen als we in Oostenrijk staan en anders is het te hopen dat we flinke schaduw hebben door bomen, haha. En wie weet staat er dan ook wel iemand op de camping met dezelfde vw die ons kan helpen.

Groetjes
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #11 Gepost op: juli 03, 2012, 02:27:15 pm »

Succes en vast een fijne vakantie  :nl
Gelogd

kaatje70

  • Gast
Re: luifel jametic model 2009
« Reactie #12 Gepost op: juli 03, 2012, 07:19:18 pm »

Dank je, jij ook :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal