Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Opbouwen Alpen Kreuzer allure / tentdeur sluit niet  (gelezen 2896 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet321

  • Gast
Opbouwen Alpen Kreuzer allure / tentdeur sluit niet
« Gepost op: juli 04, 2016, 09:40:26 pm »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn "nieuwe" AK allure uit 1991 maar lijd aan gebrek aan ervaring met een vouwwagen en loop tegen een paar uitdagingen aan.

Afgelopen weekend mijn nieuwe aanwinst op de oprit maar eens uitgeklapt volgens het bijbehorende instructieboekje. Na het uitklappen kreeg ik echter de rits van de ingang niet dicht (?) vanwege teveel spanning op het doek. Ik had echter niets afgespannen dus daar kan het niet aan liggen. De tent lag netjes om het frame en de slaapplanken heen. Waar zou dit aan kunnen liggen? Iemand een idee?

Verder vraag ik me af waar je de keuken zou moeten laten als je geen voortent opzet. Deze als deur te gebruiken of er telkens overheen moeten stappen lijkt me ook niet zo praktisch  :)

Tot slot: het pennetje waar de noklegger ingehaakt moet worden (disselzijde), is afgebroken (niet door mij ;)) Weet iemand hier misschien nog een oplossing voor? Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Opbouwen Alpen Kreuzer allure / tentdeur sluit niet
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2016, 08:55:12 pm »

Als eerste welkom op ons mooie forum
Citaat
Afgelopen weekend mijn nieuwe aanwinst op de oprit maar eens uitgeklapt volgens het bijbehorende instructieboekje. Na het uitklappen kreeg ik echter de rits van de ingang niet dicht (?) vanwege teveel spanning op het doek. Ik had echter niets afgespannen dus daar kan het niet aan liggen. De tent lag netjes om het frame en de slaapplanken heen. Waar zou dit aan kunnen liggen? Iemand een idee?
Vreemd heb je daar een foto van?

Citaat
Verder vraag ik me af waar je de keuken zou moeten laten als je geen voortent opzet. Deze als deur te gebruiken of er telkens overheen moeten stappen lijkt me ook niet zo praktisch  :)
Mmmm... (zelf nog niet bij stil gestaan) misschien een afdekzeil over de keuken doen.

Citaat
Tot slot: het pennetje waar de noklegger ingehaakt moet worden (disselzijde), is afgebroken (niet door mij ;)) Weet iemand hier misschien nog een oplossing voor? Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Probeer eens of Swiba deze buis nog heeft dan zou je deze kunnen vervangen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

FokkeB

  • Gast
Re: Opbouwen Alpen Kreuzer allure / tentdeur sluit niet
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2016, 10:12:56 pm »

Misschien zou je het pinnetje kunnen laten lassen? Volgens mij is dit maar een klein pinnetje met een soortverdikking boven op. Heb je het pinnetje nog?

Ik heb zelf een Duet, met maar aan 1 zijde een slaapplank/deksel. Hoe het met een Allure gaat weet ik niet, maar heb je misschien de 2 hoofdsteunen niet te hoog vastgezet? Kan me voorstellen dat je daardoor te veel spanning op het doek krijgt. Je moet eerst alle ritsen dicht doen voordat je de stangen uitschuift om de tent strak te zetten. (maar dat zul je wel doen, aangezien je de gebruikershandleiding erbij hebt gehad)
Gelogd

Piet321

  • Gast
Re: Opbouwen Alpen Kreuzer allure / tentdeur sluit niet
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2016, 08:57:17 am »

Bedankt voor de reacties! Ik ga er opnieuw mee aan de slag en kijk waar het schip strandt. :)
Gelogd

Piet321

  • Gast
Re: Opbouwen Alpen Kreuzer allure / tentdeur sluit niet
« Reactie #4 Gepost op: september 09, 2016, 07:15:09 pm »

Nog even een (wat late) update: Contact opgenomen met de vorige eigenaar, deze gaf aan dat de vouwwagen goed recht moet staan om de ritsen te kunnen sluiten. Hij had er ook mee geworsteld.
Gelogd

Gea61

  • Gast
Re: Opbouwen Alpen Kreuzer allure / tentdeur sluit niet
« Reactie #5 Gepost op: september 29, 2016, 12:47:31 pm »

Dat laatste klopt wel.
Wij hebben een tijdje geleden een Duet uit ongeveer 1990 gekocht, ik weet niet hoeveelstehands  :) maar helemaal compleet en totaal waterdicht en alles.
En wij hebben daar ook mee zitten modderen maar als je hem met een waterpas goed neerzet gaat het prima.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal