Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Advies nodig voor Alpen kreuzer  (gelezen 988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AlpenKever

  • Gast
Advies nodig voor Alpen kreuzer
« Gepost op: augustus 08, 2019, 01:01:46 pm »

Goedendag allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik zou graag een Alpen Kreuzer willen voor achter mijn Kever. Zelf heb ik geen vouwwagen ervaring (ben meer van de tenten), mijn vrouw wel vroeger.

De reden dat ik een Alpen Kreuzer wil is vanwege de grote wielen, de goede kwaliteit en het uiterlijk dat naar mijn mening goed past bij een Kever :).

Ik heb al veel posts gelezen op het forum maar heb nog wat openstaande vragen. Ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

1. Op internet zie ik bij een handelaar in Apeldoorn/Brummen (ik denk dat ik geen reclame mag maken op het forum, dus ben er misschien te vaag over) zo'n 20-tal Alpen Kreuzer vouwwagens staan met prijzen van 65 euro tot 250 euro. Die van 65 euro zijn zeker weten om er een aanhanger van te maken. Maar kun je wel een redelijk goede kopen voor  150 of 250 euro?
2. Of kun je beter een kopen die duurder is en/of jonger?
3. Zijn er nog aandachtspunten specifiek voor een Alpen kreuzer?

Alvast dank voor de beantwoording!

Groet,
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Advies nodig voor Alpen kreuzer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2019, 01:16:56 pm »

Die waar u het over heeft is een opkoper .dat is zelf veel ervaring hebben om tezien wat je koopt . Ik koop vaak wagens in voor de hobby en knap ze op voor verkoop .dan zijn ze ook goed als ze klaar zijn .achter een kever staat en past het mooiste een super 1978  ofzo .mvg h.j groothuis

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Advies nodig voor Alpen kreuzer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2019, 01:27:23 am »

Als het een authentieke kever betreft(dus niet het 'nieuwe' model), zou ik het bij de tent houden, die kan voor in de bagagebak en geeft een betere weglegging, ik gooide er vroeger een zak cement a 50 kg in. :P
Maar als je dan toch gaat voor een klapper, ik zag hier in de wijk gisteren een oude Alpen Kreuzer te koop staan en qua model inderdaad goed passend bij de kever.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Advies nodig voor Alpen kreuzer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2019, 09:18:27 am »

Ik zou gaan voor een Alpenkreuzer Select. Een wagen uit de jaren 1970 /  1980. Een van de eerste 1,2, 3 klappers. Makkelijk en snel op te zetten, en veel laadruimte. En de keuken van deze wagen mis is nog steeds! Deze wagen zie ik ook op dit forum nog vaak voorbij komen, en zijn dus nog te krijgen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Advies nodig voor Alpen kreuzer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2019, 09:42:34 am »

De select is pas gemaakt rond 1982 niet eerder . Daar voor  had je alleen de junior .de senior en wat later de super ( vanaf 1983 is dat de super gt , top wagen met vast keukenblok en veel opberg ruimte in de grote bakken onderin de wagen en matrassen die in de wagen liggen in plaats van in een transportzak er bovenop ).

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal