Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: probleem Tempo AP  (gelezen 4489 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jukkie

  • Gast
probleem Tempo AP
« Gepost op: augustus 16, 2010, 05:27:48 pm »

Hallo
We zijn net terug van onze vakantie met onze alpen kreuzer Tempo. Nu gaan we hier al een paar jaar mee, maar nu hadden we een lek en wel precies in onze slaapcabine. Hier boven loopt de stang voor het dragen van de binnetent en deze komt tegen de buitenkant. Nu hebben wij hem vorig jaar helemaal behandeld, maar hier blijft hij op lekken. Nu denk ik dat er iets niet goed zit omdat de binnekant tegen de buitenkant komt. Heeft iemand ervaring met de tempo? Graag uw reactie. Of reactie's met oplossingen zijn ook welkom. Nu zijn we 5 dagen eerder thuis gekomen omdat we er letterijk uitgeregend zijn en dat vind ik wel zonde van de vakantie.
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:probleem Tempo AP
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2010, 09:13:56 am »

Wellicht kan je iets van afstandhouders maken, want volgens mij zakt het doek alleen maar zover tegen de stang als het regent (het gewicht van het doek wordt zwaarder)
Ik heb ook een ak tempo en heb het probleem nog niet ondervonden.
Gelogd

jukkie

  • Gast
Re:probleem Tempo AP
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2010, 06:20:25 pm »

hallo

Bedankt voor uw reactie en we hebben inderdaad het geprobeerd met blokjes (ongeveer 5cm hoog) op de lange liggers, maar helaas dat was niet afdoende. Toen hebben we een lange lat van de ene kant naar de andere kant gelegt terhoogte van het zit gedeelte en toen was de stang vrij, maar u raad het al toen lekte hij langs de lat, maar dit kwam dan in het zitgedeelte dus was dat niet zo heel erg. Ik denk zelf dat we iets verkeerd doen met opzetten, maar heb geen tekening hoe/wat. Nu zijn we zo wanhopig dat we er sterk aan zitten te denken om de boel te verkopen, maar ja het is ook wel weer leuk zo'n vouwwagen, maar dan moet je wel droog kunnen slapen als het eens goed regent.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:probleem Tempo AP
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2010, 10:38:12 am »

Hier is de handleiding. Dan kan je in ieder geval nakijken of jullie het goed doen.
http://downloads.vouwwagenclub.info/Handleiding%20Alpenkreuzer%20Tempo.pdf

Het zou jammer zijn om de wagen te verkopen als  je blijkbaar iets niet helemaal goed doet.

suc6
Gelogd

jukkie

  • Gast
Re:probleem Tempo AP
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2010, 06:32:12 pm »

bedankt gaan we eens op het gemakje lezen.
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:probleem Tempo AP
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2010, 08:47:37 pm »

Nou ik kan je melden dat we na hevig noodweer hetzelfde probleem  vd week, even gesproken met de lokale tentenmaker en die stelde voor een extra versteviging boven de balk te naaien zoals je in je voortent en in de hoeken heb, dat moet het probleem oplossen. Maar we hebben hetzelfde dus ook, maar wel met heel extreme regen. Een normale NL regenbui doorstaat die met glans.

Ik ga nog op zoek naar verder opties!
Gelogd

jukkie

  • Gast
Re:probleem Tempo AP
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2010, 10:03:16 am »

maar dan moet je met heel die tent naar zo'n tenten maker dat wordt ook wel een probleem vrees ik. Je kan zoiets niet zomaar losmaken lijkt me.

succes ermee en als u oplossing heeft dan zou ik daar graag meer van willen horen.
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:probleem Tempo AP
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2010, 04:24:32 pm »

Yups daar zat ik ook aan te denken, dus ik heb het anders gedaan, balk is er om het frame stabiel te houden en heeft verder niets met het doek van doen.Kortom de balk zit te hoog!

Ik heb 2 gaatjes aan beide zijde geboord en de balk 5 cm laten zakken. Hierdoor ontstaat er voldoende ruimte tussen het doek en de balk en is het volgens mij het meest simpel opgelost.
Doordat de ruimte hoger wordt,kan het doek de balk niet raken :#
Natuurlijk moet je,je slaapgedeelte wel goed afspannen,maar ik ga ervan uit dat,dit moet lukken.
Gelogd

jukkie

  • Gast
Re:probleem Tempo AP
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2010, 05:28:39 pm »

Het klinkt heel simpel zal er ook eens naar kijken, maar als jij misschien wat foto's ervan hebt dan zou ik u eeuwig dankbaar zijn.

groeten en bedankt voor de tip
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:probleem Tempo AP
« Reactie #9 Gepost op: augustus 23, 2010, 05:34:33 pm »

Het klinkt heel simpel zal er ook eens naar kijken, maar als jij misschien wat foto's ervan hebt dan zou ik u eeuwig dankbaar zijn.

groeten en bedankt voor de tip

Dit weekend ga ik er weer mee weg, dan zal ik kijken voor foto's en als ik terugkom maak ik die balk zoals ik heb omschreven.
Dus foto's volgen nog.

PS: Je hoeft me geen U te noemen hoor, dan voel ik me zo oud  :#
Gelogd

jukkie

  • Gast
Re:probleem Tempo AP
« Reactie #10 Gepost op: augustus 24, 2010, 07:22:24 am »

oké ben benieuwd en ik hoop voor je dat het weer tegen het weekend beter zal worden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal