Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: dubbele voortent AK prestige  (gelezen 17077 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mkleinsevert

  • Gast
dubbele voortent AK prestige
« Gepost op: september 06, 2010, 04:06:03 pm »

Hallo medeklappers,
ik loop al een tijdje met het idee om een extra voortent voor mijn prestige te maken. Hoe? Nou, gewoon een goedkope AK prestige op de kop tikken waarvan de voortent nog goed is, rits van het slaapgedeelte overzetten op mijn eigen voortent en VOILA... een superruime voortent. Lijkt me appeltje, eitje, toch...? Als we het daar allemaal over eens zijn, dan de volgende vraag. Is een voortent van een allure, of een duet, of een riant, of een super gt dezelfde als een prestige? M.a.w. van welke AK modellen kan ik de voortent zondermeer aan mijn prestige ritsen? Hoe meer opties ik namelijk heb, deste makkelijker vind ik een geschikte voortent. De maat van de voortent van een prestige is 230x490.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten, Maurice
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2010, 11:35:05 am »

Tikkie off-topic, maar toch...

Het tentdoek aanritsen is een, zorg ook dat de palenwinkel aangekoppeld kan worden en, niet geheel onbelangrijk, vervoerd. Bij onze Jamet (maar da's een franse kar) nemen de palen best veel ruimte in.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

NiBiRo

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2010, 02:47:29 pm »

Vroeg me eerst af of het wel mogelijk is, dacht namelijk dat de voorwand van de wagen anders was dan de voortent.
Dus keek even in mijn fotoverzameling. Maar dat is dus hetzelfde. Lijkt me een goeie actie.
Ik weet niet alle maten maar de Prestige is iedergeval anders van voormaat dan de Allure, dit komt door het verschil van de harde klep van de prestige.
De GT is volgens mij een doorklapper...

Ik zal thuis even kijken of maten kan vinden van alle, zit nu op me werk...
Gelogd

Artspret

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2010, 02:52:45 pm »

Ik denk dat de zijde van de wagen hoger is dan de voorkant van de voortent. Volgens mij heb je dan geen goede aansluit (teveel stof) bij de aanzetting van de tweede voortent. Ook zul je in de aanbouw dan scheve ruiten krijgen.
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #4 Gepost op: september 09, 2010, 02:41:28 pm »

zorg ook dat de palenwinkel aangekoppeld kan worden en, niet geheel onbelangrijk, vervoerd. Bij onze Jamet (maar da's een franse kar) nemen de palen best veel ruimte in.
de palen van de voortent en de luifel worden op dezelfde manier gekoppeld, dus dat zal geen probleem zijn. Ik denk dat het wel past in de kar. Desnoods leg ik ze vast bovenop de kar.
« Laatst bewerkt op: september 10, 2010, 04:33:31 pm door morris »
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #5 Gepost op: september 09, 2010, 02:54:01 pm »

Ik denk dat de zijde van de wagen hoger is dan de voorkant van de voortent. Volgens mij heb je dan geen goede aansluit (teveel stof) bij de aanzetting van de tweede voortent. Ook zul je in de aanbouw dan scheve ruiten krijgen.
Daar heb ik nog niet naar gekeken. Volgens jou zou het geheel naar voren toe dan iets schuin aflopen? Daar kan ik wel achterkomen als ik de zijkant van de voortent ga opmeten. Als de hoogte voor en achter hetzelfde is en de lengte onder en boven hetzelfde is, dan zou het wel goed moeten kunnen aansluiten. Kom ik op terug..
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #6 Gepost op: september 14, 2010, 12:50:34 pm »

Ik denk dat de zijde van de wagen hoger is dan de voorkant van de voortent. Volgens mij heb je dan geen goede aansluit (teveel stof) bij de aanzetting van de tweede voortent. Ook zul je in de aanbouw dan scheve ruiten krijgen.
Artspret heeft een punt. De voorzijde van de voortent (waar de deurtjes zitten) staat schuin. Als ik daar voorlangs een rits aannaai krijg ik idd. geen goede aansluit voor de tweede voortent. Dan zal ik eerst de zijkanten van de voorzijde moeten verzetten zodat de voorzijde haaks op de grond komt te staan, voordat ik de rits kan aannaaien. Wordt nog een hele klus..
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #7 Gepost op: september 14, 2010, 12:54:04 pm »

Is een voortent van een allure, of een duet, of een riant, of een super gt dezelfde als een prestige? M.a.w. van welke AK modellen kan ik de voortent zondermeer aan mijn prestige ritsen? Hoe meer opties ik namelijk heb, deste makkelijker vind ik een geschikte voortent.
Deze vraag is voor mij inmiddels minder relevant, omdat ik deze week een goedkope prestige op de kop heb weten te tikken. Het experiment kan beginnen.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #8 Gepost op: september 14, 2010, 12:55:00 pm »

tegen de tijd dat je klaar bent is de tent al een oldtimer :# :#
maar wel moedig dat je er aan begint
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #9 Gepost op: september 14, 2010, 01:05:59 pm »

tegen de tijd dat je klaar bent is de tent al een oldtimer :# :#
Volgens mij was het al een oldtimer toen ik 'm vier jaar geleden kocht. Hij kan nog jaren mee hoor.... Daar ga ik van uit.... Dat hoop ik iig... Anders is het idd. een hoop moeite voor niets geweest. Joost zal het weten!
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #10 Gepost op: september 14, 2010, 01:29:18 pm »

ik moest je ff pesten maar ik vind het mooi om te volgen zulke aparte dingen dat is met mijn trigano ook zo gegaan en dat is ook goed gekomen dus houd hoop dan komt alles goed :zw
en ik blijf je volgen  8)
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #11 Gepost op: september 16, 2010, 11:15:01 pm »

de palen van de voortent en de luifel worden op dezelfde manier gekoppeld, dus dat zal geen probleem zijn.
Moet ik mijzelf verbeteren, want de luifelstokken worden toch anders gekoppeld dan de voortentstokken.  :?
Even kijken hoe ik dat ga oplossen.
Gelogd

NiBiRo

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #12 Gepost op: september 19, 2010, 09:18:49 pm »

Dat lijkt mij niet, anders zou je nooit je luifel aan de wagentent kunnen zetten...
Gelogd

muis

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #13 Gepost op: september 19, 2010, 09:35:18 pm »

Zijn de uiteinden van de wagentent het zelfde als die van de voortent, dan moet het lukken. Bij ons zou dit niet kunnen omdat het verschillende systemen zijn. De voortentstokken gaan met een soort haakjes aan de wagentent en de luifel zit vast met de gebruikelijke buizen die je over elkaar schuift.

Het kan dus wel verschillen :J
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #14 Gepost op: september 19, 2010, 09:50:20 pm »

Zijn de uiteinden van de wagentent het zelfde als die van de voortent, dan moet het lukken. Bij ons zou dit niet kunnen omdat het verschillende systemen zijn. De voortentstokken gaan met een soort haakjes aan de wagentent en de luifel zit vast met de gebruikelijke buizen die je over elkaar schuift.

Het kan dus wel verschillen :J

Hallo allemaal. Ik heb geprobeert jullie ideeen te volgen en denk nu:" huhhh? ::) " Is je wagen dan geen AK prestige of een nog oudere dan die van ons (mij en niribo zijn allebei van NA 1990)
Bij die van na 1990 kun je de luifel ook aan te wagen plaatsen zonder de voortent ertussen en dan, zoals Niribo al zei, moeten die aansluitingen dus hetzelfde zijn.
Kun je hier licht op schijnen  :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal