Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: dubbele voortent AK prestige  (gelezen 17072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #15 Gepost op: september 19, 2010, 09:58:56 pm »

Dat kan ik wel, wij hebben geen AK. Maar morris schreef :
 
Moet ik mijzelf verbeteren, want de luifelstokken worden toch anders gekoppeld dan de voortentstokken.  :?
Even kijken hoe ik dat ga oplossen.
daarop kwam deze reactie
Dat lijkt mij niet, anders zou je nooit je luifel aan de wagentent kunnen zetten...
Wij kunnen de luifel niet aan de wagen zetten, het is dus niet bij alle wagens zo.

Maar als de koppeling, van de AK, van de voortent en de luifel hetzelfde zijn moet het dus kunnen.

Hoop dat ik het duidelijk heb kunnen maken ;)
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #16 Gepost op: september 19, 2010, 10:04:53 pm »

Ik ga morgen foto's maken van de verschillende aansluitingen. Aan mijn klapgedeelte zit een lange rits (om de voortent aan te bevestigen) en een korte rits (om de luifel aan te bevestigen). Je kunt de luifel dus aan het klapgedeelte bevestigen, alleen gebruik je in dat geval de stokken van de voortent.
« Laatst bewerkt op: september 19, 2010, 10:12:40 pm door morris »
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #17 Gepost op: september 19, 2010, 10:12:08 pm »

Ik ga morgen foto's maken van de verschillende aansluitingen. Aan mijn klapgedeelte zit een lange rits (om de voortent aan te bevestigen) en een korte rits (om de luifel aan te bevestigen).

Aha  ;D ik snap het al (beetje laat misschien, maar toch...  ::) )
De voortent mist een lange rits om weer een voortent aan te ritsen. Hmmm, inderdaad misschien van een slopertje AK halen ofzo. Ze staan best vaak op gratisaftehalen sites en MP.

Klopt het met de stokken dan wel?

Succes met knutselen!
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #18 Gepost op: september 20, 2010, 09:35:27 pm »

Ik heb een foto gemaakt van de aansluitingen. De linker aansluiting (voortent) koppel je aan het klapgedeelte en de rechter aansluiting (luifel) koppel je aan de voortent.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #19 Gepost op: september 20, 2010, 09:49:06 pm »

dan haal je de laatste stook toch weg en daar plaats je een midde stok dan kan je toch weer verder koppelen
(ik hoop dat je het snapt :I)
Gelogd

NiBiRo

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #20 Gepost op: september 20, 2010, 09:52:36 pm »

Je hebt inderdaad gelijk. De stokken van de luifel zijn inderdaad anders. Echter als je luifel aan de klapgedeelte wilt hebben, gebruik je het frame van je voortent.
Wat je zou kunnen doen is kijken tot hoever je de framestokken van de luifel uit kan schuifen, zodat je de tweede voortent het frame van de luifel gebruikt. Hieraan zou je de tweede set luifelframe kunnen zetten....

Weet alleen niet of dat dus kan, luifelframe gebruiken voor de voortent....
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #21 Gepost op: september 20, 2010, 10:04:17 pm »

dan haal je de laatste stook toch weg en daar plaats je een midde stok dan kan je toch weer verder koppelen
(ik hoop dat je het snapt :I)
Als je met 'laatste stok' de stokken van de luifel bedoelt en met 'midden stok' de stokken van de voortent, dan snap ik het.  :J
Ik moet dan gaatjes boren op de hoekpunten van de eerste voortent, waar dan de stokken van de tweede voortent weer inhaken kunnen.
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #22 Gepost op: september 20, 2010, 10:08:35 pm »

zodat je de tweede voortent het frame van de luifel gebruikt. Hieraan zou je de tweede set luifelframe kunnen zetten....
Weet alleen niet of dat dus kan, luifelframe gebruiken voor de voortent....
Als de voortent op het luifelframe past is dat wel de meest voor de hand liggende optie. Aan de andere kant zijn de luifelstokken wel een stuk dunner.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2010, 10:22:04 pm door morris »
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #23 Gepost op: september 20, 2010, 10:23:59 pm »

hoeveel staanders heb je aan de zijkant in alleen je tent
als je er twwe hebt haal je de voorste weg en die vervang je door zo,n zelfde in het midden en dan kan je toch door bouwen  :?
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #24 Gepost op: september 20, 2010, 10:28:04 pm »

hoeveel staanders heb je aan de zijkant in alleen je tent
Aan beide kanten van de voortent heb ik 1 staander. Ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #25 Gepost op: september 20, 2010, 10:32:47 pm »

zitten in die staander gaatjes voor de bevestiging zoals de linker  op jou foto?
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #26 Gepost op: september 20, 2010, 10:34:31 pm »

zitten in die staander gaatjes voor de bevestiging zoals de linker  op jou foto?
zou ik even moeten kijken. Zo niet, kan ik ze er wel in boren.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #27 Gepost op: september 20, 2010, 10:37:43 pm »

Is er een mogelijkheid om de eindstukken te vervangen voor dezelfde koppeling? Ik weet dat die dopjes met zo'n haakje los te koop zijn dus wie weet hebben ze die buizen met gat ook wel los waardoor je minder hoeft te "knutselen"
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #28 Gepost op: september 20, 2010, 10:39:35 pm »

ga het weer proberen  ;)
als je 2 staanders in je tent zou hebben een in het midden en een een de voorkant die in het midden daar zit aan een kant je stok naar de wagen en aan de andere kant een stok naar de voorkant en een stok naar beneden als staander de stok naar de voorkant woord gekoppeld aan de stok die de hoek om gaat om je voor kant in vorm te zettendie haal je weg en zet er weer zo,n stok als het midden aan en dan pas de eind stok  :? :? snap je het nou  :)
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:dubbele voortent AK prestige
« Reactie #29 Gepost op: september 21, 2010, 09:07:15 am »

als je 2 staanders in je tent zou hebben, een in het midden en een aan de voorkant
ik heb een schets van het klapgedeelte en de voortent bijgevoegd. Hierop kun je het buizenframe zien. Ik denk dat het frame iets anders is dan hoe jij het je voorstelt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal