Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tarp aan vouwwagen  (gelezen 3255 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano oceane gl315
Tarp aan vouwwagen
« Gepost op: maart 14, 2019, 10:44:07 pm »

Ik weet niet zo goed waar ik de vraag het beste kan stellen.

Wij hebben een Trigano oceane 315gl. We denken erover om dit jaar, deze zomer, de voortent thuis te laten. (warme zuiden van Frankrijk is onze vakantiebestemming, scheelt veel werk en je bent toch de hele dag buiten). En de luifel aan de bak te ritsen. Wel willen we dan een luifel erbij doen. Die je zeg maar deels over de luifel doet. En dan naar de zijkanten kan afschermen. Al naar gelang hoe de zon staat, en/of om beetje meer privacy te creeeren.

Wie heeft hier ervaring mee. En wat voor (katoenen) Tarp zou het beste passen. Liefst met meerdere stokken en scheerlijnen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: maart 15, 2019, 12:15:11 am »

Het makkelijkst zijn,  denk ik,  zijwanden voor de bestaande luifel
Gelogd

Ilke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano oceane gl315
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: maart 15, 2019, 08:10:01 pm »

Ja, die hebben we. Maar mijn man wil dan nog een tarp. De luifel daar kan dan de keuken staan en kastje. En dan tarp om met de stoelen... ( we zijn met zijn viertjes) Zo creëeren we wat meer leefruimte. Zonder dat we die hele voortent op moeten zetten, waar je eigenlijk toch bijna niet in verblijft... p
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: maart 15, 2019, 08:54:29 pm »

Bedenk wel dat een tarp minder stevig staat dan een tent. Bij flinke wind zul je hem moeten weghalen of minstens anders vastzetten. Voordeel is de flexibiliteit, je kunt hem plaatsen zoal jij het wilt.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: maart 15, 2019, 08:57:16 pm »

Als ik het goed begrijp willen jullie iets bouwen omdat je iets anders niet wilt bouwen. 
Ik begrijp het wel, maar snappen.....


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Ilke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano oceane gl315
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: maart 15, 2019, 11:54:01 pm »

Klopt we  (mijn man) willen iets bouwen omdat we iets anders bouwen nog meer werk vinden. En veel extra ruimte vraagt. Meer tijd kost bij afbreken, wil je verplaatsen...  en ondergetekende dacht zonder voortent ook goed te kunnen kamperen. En ja we beseffen dat je een tarp bij bepaalde weersomstandigheden niet kan laten staan. Maar waar het ons om gaat, wat voor tarp zou bij deze tent passen? (Katoen) . Wie heeft ervaring hier wbt maat. En welke vorm, wat is handiger qua hoeveelheid stokken. Het voordeel is voor ons ook dat je de tarp op meerdere plekken kan zetten.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: maart 16, 2019, 12:09:05 am »

Welke aansluiting op de vouwwagen will je? En hoe strak wil je het geheel hebben? Dat bepaalt al veel. Dan is het een kwestie van hoeveel ruimte je wilt. Met een standaard tarp heb je dan al niet veel keuze meer.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: maart 16, 2019, 01:42:58 am »

Ik heb een tarp van de lidl, daar heb ik wel 2 verstelbare stokken bij gekochtomdat de 2 stokken die erbij zitten wat dun zijn
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: maart 16, 2019, 04:15:52 pm »

Ik snap Ilke wel. Zo hebben wij afgelopen zomer ook gekampeerd; basis met een luifel een een tarp. Die taro was een ontzettend goedkoop basisding wat al in de vw lag. Ik zou ook best in een tarp willen investeren, maar ben er nog niet uit hoe en wat. Dus ik volg even mee...
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: maart 16, 2019, 07:10:04 pm »

Met een tarp ben je wel een stuk flexibeler in hoe je de boel opzet. Je kunt de boel dicht maken als het regent, of tegen laagstaande zon of wind uit een bepaalde richting.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ilke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano oceane gl315
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: maart 16, 2019, 08:02:09 pm »

Welke aansluiting op de vouwwagen will je? En hoe strak wil je het geheel hebben? Dat bepaalt al veel. Dan is het een kwestie van hoeveel ruimte je wilt. Met een standaard tarp heb je dan al niet veel keuze meer.

Ik zou het liefst hem gedeeltelijk op de luifel leggen en dan met de zijkanten en stokken varieeren. Inderdaad bij regen naar beneden. En om schaduw re creeeen. Het zal dus inderdaad een grote tarp moeten zijn en ik denk dus met verscillende hoeken en stokken om in hoogte te varieeren.  En dan ook nog katoen. Of polykatoen. Wij hebven inderdaad ooit eentje van de Aldi gehad, van onze tentkampeerperiode. Maar dat was polyestrer. En die zou ook echt te klein zijn geweest.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: maart 16, 2019, 09:55:41 pm »

Ik zou dan een tarp 4 meter bij ong. 3 meter nemen. Extra gaten met zeilringen aanbrengen op de zijkanten zodat je die over de pennen van de luifel kunt doen. Als je langer wilt voor bijv de zijkant, kun je of een extra (kleinere) tarp erbij zetten, of moet je er zelf een (laten) maken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: maart 17, 2019, 07:05:35 am »

Er zijn ook klemmen te koop die je aan de tarp kan klemmen. Daar kun je dan weer een scheerlijn aan vast zetten. Ben je flexibeler in hoe je de tarp plaatst. want een goed passende tarp is er niet. Dan moet je iets op maat laten maken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: maart 17, 2019, 08:40:30 am »

Ik zou het liefst een Wild Anna willen, maar ja, die zijn niet te koop  :O
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Tarp aan vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: maart 17, 2019, 09:06:07 am »

Ik snap je ook wel hoor, een grote voortent opzetten (en afbreken!) is wérk, aanrommelen met een tarp is vakantie. Of zo voel ik het in elk geval. Ik kan eindeloos bezig zijn met het opspannen en weer veranderen van een windhoek en extra luifel die we bij onze wagen hebben, mijn man vindt dat echt een verschrikkelijk klusje. Heel persoonlijk dus.

Ik ken je vouwwagen niet, dus wat dat betreft geen tips. Wel ter overweging dat een tarp niet snel te groot is (eerder het tegengestelde), dat makkelijk in hoogte verstelbare stokken en veel ogen (eventueel zelf ingeslagen) wel héél fijn zijn, en dat je er rekening mee moet houden dat de meeste (vooral lichtere) tarps niet waterdicht zijn, al houden ze natuurlijk wel inwaaiende spetters tegen.

Succes met je keuze!
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2019, 09:07:46 am door Bagheera »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal