Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Electriciteit, licht en geluid in de Greenbox keuken  (gelezen 9538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robrieschke

  • Gast
Re: Electriciteit, licht en geluid in de Greenbox keuken
« Reactie #15 Gepost op: maart 27, 2016, 10:40:27 pm »

Dit ziet er prima uit en zoiets heb ik ook in gedachten voor onze keuken. Ik zie trouwens op de foto dat jullie links in het kastje naar wat lijkt een wasbakje hebben. Klopt dit zo ja hoe zit dit aangesloten en hoe werkt dit? Wellicht is dat ook handig om er bij te maken.

Mvg, Rob
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: Electriciteit, licht en geluid in de Greenbox keuken
« Reactie #16 Gepost op: maart 30, 2016, 09:42:45 pm »

Supernetjes! Zullen jullie vast veel plezier van hebben!
Gelogd

SvR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Electriciteit, licht en geluid in de Greenbox keuken
« Reactie #17 Gepost op: april 07, 2024, 03:12:44 pm »

Geen idee of je nog op het forum zit, maar we vroegen ons af hoe je dat gat in de box hebt gemaakt en hoe goed dichtgemaakt  zodat er niets inkomt bij rijden en niet los komt?

Onze nieuwe Cocoon M heeft de Greenbox keuken.
Helaas was er geen mogelijkheid om er een vaste elektriciteitsaansluiting bij te kopen, dus zelf maar aan de slag.
Wat wil ik?

1. Vaste elektra-aansluiting, waar blauwe contrastekker op wordt aangesloten (aanvoer).
2. Licht op het werkblad en in de kastjes.
3. Stopcontacten voor aansluiten van lampen, opladers etc.
4. Muziek.

Eerst maar de aansluiting gemaakt, met een inbouwdoos met klep, linksachter op de keuken:
Het groen uit de spuitbus komt niet helemaal overeen met dat van de greenbox, maar het is beter dan wit...

Wordt vervolgd.

Hans
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.731
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Electriciteit, licht en geluid in de Greenbox keuken
« Reactie #18 Gepost op: april 07, 2024, 07:53:42 pm »

Je zou Hans een mailtje kunnen sturen .
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Gerben6

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2009 (hiervoor: HK Flyer 1988)
Re: Electriciteit, licht en geluid in de Greenbox keuken
« Reactie #19 Gepost op: april 11, 2024, 10:30:21 am »

Geen idee of je nog op het forum zit, maar we vroegen ons af hoe je dat gat in de box hebt gemaakt en hoe goed dichtgemaakt  zodat er niets inkomt bij rijden en niet los komt?

Hallo SvR, allen,

Ik heb vorig jaar in onze Greenbox keuken ook elektra ingebouwd, en de hele keuken een upgrade gegeven. Hij staat in de stalling, dus kan nu even geen foto's bijvoegen. Maar dit is wat ik gedaan heb:
  • Gat voor de inbouwdoos afgetekend, alsook de 4 boorgaten voor bevestiging.
  • Voor het grote gat eerst een klein gaatje geboord, en daarna met een decoupeerzaag (met heel fijn zaagje) het gat op maat gemaakt. Het plastic van de greenbox is vrij slap, dus pas op met de instellingen van je decoupeerzaag. Voor meer precisie kan je hiervoor ook een ander apparaat (dremel, multitool) gebruiken, maar die had ik niet tot mijn beschikking.
  • Boorgaten uitgeboord.
  • Om stevigheid te geven aan de constructie heb ik van hout een plankje gemaakt om aan de binnenkant te bevestigen. Hierin ook hetzelfde gat gemaakt voor de inbouwdoos, en voor de 4 boorgaten. Plankje even afgelakt voor de zekerheid.
  • Vervolgens alles monteren: inbouwdoos in het gat schuiven, en van de binnenkant het plankje om de inbouwdoos schuiven. Dan 4 boutjes door de gaten van de inbouwdoos-greenbox-plankje steken, en vastzetten met borgmoeren (zodat het niet kan lostrillen.

Ik was nog van plan om het geheel evt af te kitten, maar dat bleek niet nodig. Op mijn CEE inbouwdoos (https://www.obelink.nl/proplus-cee-wandinvoerdoos.html) zat een afdichtingsrubber, waardoor het met goed aandraaien al waterdicht was. We hebben het een seizoen lang gebruikt, en geen vocht of vuil in de keuken gekregen via de inbouwdoos. :)

Ik weet niet of mijn verhaal hierboven voldoende duidelijk is. Mocht je vragen hebben, laat het dan vooral weten (hier of via DM/mail). Eind vd maand haal ik de vouwwagen uit de stalling, dan kan ik evt een foto maken voor de duidelijkheid.

Succes met de klus!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal