Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek  (gelezen 14469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #45 Gepost op: juni 16, 2015, 11:00:10 pm »





Paar pics. Weekends en bouwverlof zijn al gepland :)7]
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #46 Gepost op: juni 28, 2015, 05:50:25 pm »

Dit weekend een klapervaring gaan doen in zeeland. En is ons super bevallen.
Ik schrijf even mijn bevindingen neer en hoe ik heb opgezet zodat er misschien wat tips gegeven en gekregen kunnen worden.

Eerst en vooral: de rit ging super aangenaam, ondanks hetzelfde gewicht als mijn caravan zaliger, rijdt dit veel soepeler en rustiger.
Aangekomen, gewoon losgekoppeld en op de gekozen plek geduwd. De boel gestabiliseerd en pootjes uitgedraaid tot waterpas. Dekzeil eraf, tafels en stoelen aan de kant. Om de keuken eraf te heffen, heeft mijn vriendin me gemakkelijkshalve even geholpen. De wagentent opengeklapt en de zijkanten laten zakken, de voortent eraan geritst en de bovenste beugel nog niet omhoog geduwd want anders werd me dat te hoog. Deze dan op de wagentent gegooid om dan het grondzeil eraan te ritsen en de bovenste beugel van de wagentent omhoog te duwen. De voortentstokken gestoken (eerst 3 langsliggers en dan de boog erop) en het grondzeil strak geduwd met de boogstokken. Dan de voortent erover en deze vastgeritst aan het grondzeil. De voorkant erin geritst zodat de hele voortent op de stokken vastgeritst  kon worden. Alle stokken aanspannen tot de juist strakheid en dan rondom alle pikketjes slagen en wa koortjes spannen. En natuurlijk de pikketten die aan we wagentent moeten maar die achter de het geritste grondzeil zitten, dus rits even terug lossen om deze te kunnen slagen. Klaar, 1u45 in men uppie. Wel 2 biertjes erbij :>







Wat ik hierbij nog handig vind en veel tijd mee kon besparen was: een grondzeil onder het kuipzeil en onder het ondertentje. Scheelt veel afwaswerk.
Pikketten gebruiken in nagelvorm dus geen V (zag daar iemand wel een uur pikketten kuisen W: En geen rubber gedoe, gewoon een klauwhamer mee.

Slapen vond ik geweldig in het ruime bed, dit had zeker niet kleiner mogen zijn. Ons zoontje vond het ook geweldig en kon ik met een gerust hart laten gaan slapen. Ook de voortent is afsluitbaar dus hij kon daar ook leuk spelen als ik buiten met iets bezig was. De wagenbak in het midden zou ik voor geen geld willen missen, handig voor 's nachts uit te komen en om te kleden.
Het tentdoek ben ik ook blij mee, geen benauwd gevoel ondanks het benauwend weer.

Welke minpuntjes waar ik nog wel wat aan ga doen zijn:
-Er zijn gewoon scherpe kanten in de bakken van de wagen :( Dat is gewoon om problemen vragen zowel voor tentdoeken, spullen als mijn handen... Daar gaat van de dagen de dremel op!
-De rubber op de wagenbak voor de keuken af te sluiten wil gewoon niet blijven hangen...daar moet ook een ander op.

We zijn erg blij met dit model en de ruimte die we hebben, de luifel zelfs nog niet gebruikt. De raclet safari hadden we zeker ook een superwagen gevonden maar daar zou ik nu, na met de dakota te zijn gegaan, mssh spijt hebben gehad van de 1500€ meerprijs. Al bij al moet deze wagen dienen en gaat deze gebruikt worden, dus daar komen gebruikerssporen bij. Ondertussen ook de Fiamma Caravan XL eropgemonteerd met de 2 vouwfietsen, klaar voor het volgende plezier.
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2015, 05:54:20 pm door Veek »
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #47 Gepost op: juni 28, 2015, 06:49:38 pm »

Leuk om te lezen dat het zo voorspoedig ging!

Wij hebben gelukkig geen scherpe kanten in de bergruimte van de bankjes, maar de loslatende rubberen strip op de keuken hebben wij hier ook. Niets helpt, hebben hem zelfs al vastgelijmd, maar dan laat toch het beginstuk weer los.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #48 Gepost op: juni 28, 2015, 07:00:29 pm »

Ja ben er eel blij mee, ook super dat er zoveel keuze opstellingen zijn ivm met de verluchting, lichtinval etc.

ik denk dat de rubber afziet van het bewegen van de keuken tijdens de rit en hierdoor telkens loskomt.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #49 Gepost op: juni 28, 2015, 09:33:51 pm »

Wat is een pikket?
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #50 Gepost op: juni 28, 2015, 09:36:02 pm »

En ik die dacht dat 'haring' een vis was;)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.640
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #51 Gepost op: juni 29, 2015, 12:41:15 pm »

Wat is een pikket?
Piket zouden we in NL schrijven. Bij de scouting een paaltje. Gebruikt om als grote haring/grondpen te fungeren om objecten te stabiliseren. Alhier als het haring/grondpen betekenen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

jg.van.erven

  • Gast
Re: Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #52 Gepost op: juli 09, 2015, 02:13:46 pm »

hoi,

Ook wij willen voor volgend jaar een vouwwagen aanschaffen. Loop er nu al jaren mee rond te tobben en de kleine wordt dan leerplichtig dus buiten het seizoen goedkoop iets huren is er niet meer bij en van vroeger heb ik (als klein jochie) heerlijke ervaringen met de alpenkreuzer.

Ik wil perse een symmetrisch model waarbij je bij het uit bed stappen in de wagenbak stapt. (weet niet waarom, vind het gewoon mooi:)) en ik neig ook heel erg naar de boogtent.
Eigenlijk dus ook altijd die dakota die me erg aantrok, ook qua prijs.
 
Ben even benieuwd naar jullie mening over het volgende:
- de wagentent van de dakota, hoe snel staat hij als je dat alleen moet doen? voor bijvoorbeeld 1 overnachting of een korte vakantie lijkt me dat prima. men roept wel eens dat je dat in de praktijk niet zou doen, maar die wagenbak, pak je toch zo even leeg in een paar minuten en zet je gewoon onder je bed, of ligt de praktijk toch anders?
- De raclet safari is ook erg mooi, maar zoals Veek al zegt, wel aanzienlijk duurder. Wat rechtvaardigt in die het prijsverschil? zouden jullie liever een nieuwe dakota kopen dan een 2e hands safari, of andersom?
- zijn er nog meer vouwwagens die aan mijn wensen voldoen? (symmetrisch, uit bed stappen in wagenbak en boogtent) zo ja, graag jullie mening over die vouwwagens.

thnx voor de info!

groet, Jelle
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #53 Gepost op: juli 09, 2015, 02:29:29 pm »

Hallo Jelle, ik zou van je vraag even een nieuw topic maken in de rubriek Jamet. Valt hij meer op en krijg je vast veel goede tips en antwoorden. Ik heb de Dakota wel in het begin van onze zoektocht even als favoriet gehad, maar wij hebben gekozen voor een enkeklapper, dus heb me er verder niet echt in verdiept.
Gelogd

jg.van.erven

  • Gast
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #54 Gepost op: juli 09, 2015, 02:44:26 pm »

thnx ga ik even doen! :)
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #55 Gepost op: juli 09, 2015, 02:49:34 pm »

Vind het hier wel thuishoren;)

De wagentent staat op 30min. Niemand voor nodig( al je keukenwielen hebt)
Je spullen kunnen gewoon onder je bed, je klapt open en dag spullen:)
De luifel kan enkel bij model 2015 aan je wagen hou daar rekening mee.
Ik vin de voortent geen probleem om die op te zetten, luifel nog steeds niet gebruikt. De voortent doe ik op men uppie in 1,5u ( zet daar paar pintjes koud bij...)

Ik ga liever voor nieuw dan voor 2dehands (4500€ uitgeven geef ik liever mijn 6000€ uit voor nieuw) das ook de reden dat ik hem kocht.
Ik vind de afwerking prima, prijs kwaliteit vind ik dit zeer correct. Tenslotte vind ik 10jaar de afschrijftijd. De restwaarde is meerwaarde.
Ik ben er alsinds super blij mee.

De safari is iets netter afgewerkt maar ik vond de dakota nu geen zeemankwaliteit vandaar dat ik geen 1700€ meer wou uitgeven. En het AS dak is snel proper ondanks sommige meeuwen dringend een ander dieet moeten nemen...

Je hebt nog de galleon maar ik vond de bedden te klein...
De mercurie vond ik ook te duur maar is een strakke tent en vond ik te donker. Mijn vriendin was daar dan weer fan van.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal