Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Combi Camp country 2009 of nieuwe Trigano Alpha  (gelezen 5634 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gait

  • Gast
Re: Combi Camp country 2009 of nieuwe Trigano Alpha
« Reactie #15 Gepost op: juni 21, 2016, 03:10:50 pm »

De Trigano Alpha hebben we gezien en zijn hier in onderhandeling geweest met de verkoper.
Wil hier € 5.500 voor hebben, vinden wij aan de hoge kant 8)
Dat is wel een redelijk marktconforme prijs, maar is zeker ook afhankelijk van de accessoires die erbij zijn. Wij betaalden okt 2015 €6.500 voor 2012-versie, incl luifel, kuipgrondzeil, tenttapijt, stoelen, tafels, gasflessen, dakkoffer en nog een heleboel klein spul.
Gelogd

jametje

  • Gast
Re: Combi Camp country 2009 of nieuwe Trigano Alpha
« Reactie #16 Gepost op: juni 21, 2016, 09:03:09 pm »

Voor de volledigheid ook hier.

Wat zou ik doen en waarom ?

Nieuwe Alpha zal zo'n €10.000 kosten en de CC dus een €6.500.
CC is 7 jaar oud. Alpha nieuw dus met garantie en de eerste tijd verwacht ik geen geen onderhoudskosten (banden, gas etc.)
Welke opties zitten er op de CC en welke opties moet ik bij de Alpha aanschaffen ?
Ik ga één keer per jaar een week of drie op vakantie en een keer of twee een weekend of wat.
Heb ik het geld er voor over en wat zou ik met de €3.500 meerprijs als alternatief kunnen doen ? (B.v. Met gezin 4p week wintersport of huis schilderen)
Hoe lang wil ik de VW in gebruik houden ?

In mijn specifieke situatie zou ik voor de CC gaan maar jou keuze zou zo maar anders kunnen zijn door je specifieke omstandigheden/overwegingen.
Succes met je keuze.

Heldere uitleg, bedankt!
Fabriksgarantie Trigano is maar 1 jaar, dus als je in het tweede jaar weggaat is deze al verlopen!
CC heeft mooiere opties dus ........
Gelogd

jametje

  • Gast
Re: Combi Camp country 2009 of nieuwe Trigano Alpha
« Reactie #17 Gepost op: juni 21, 2016, 09:06:38 pm »

Bedankt weer iedereen, allemaal logische beredeneringen☺
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Combi Camp country 2009 of nieuwe Trigano Alpha
« Reactie #18 Gepost op: juni 23, 2016, 11:26:48 pm »

Kan je geen PB sturen. Je inbox zit vol.
Dat klopt helemaal. Met de hand de leveler opduwen gaat erg zwaar. Wel kun je de truc met de oplooprem gebruiken. Hier is een topic over. Het komt er op neer dat je de wagen iets scheef zet, dan de handrem halverwege. Dan het wiel wat op de plek moet blijven blokkeren met een keg. Dan kun je de dissel als hefboom gebruiken om het andere wiel de leveler op te trekken. Met een beetje oefenen gaat dit prima en heb je de auto niet nodig. Als je wat googled vind je wel een filmpje over deze methode. Ik rij de wagen altijd helemaal op de leveler en laat hem dan langzaam zakken totdat hij waterpas staat. Bedenk wel dat elk terrein weer anders is, dus goed kijken hoe je de wagen het beste neer kunt zetten.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Combi Camp country 2009 of nieuwe Trigano Alpha
« Reactie #19 Gepost op: juli 09, 2016, 04:48:36 pm »

@jametje. Kan je nog steeds geen PB sturen. @mod: kun jij wat doen?

Bij ons zitten er 2 korte en 2 iets langere stokken in de wagenbak. Verschil is ca. 10cm. van de dikkere buis. Wel even goed kijken, want ik dacht eerst ook dat ze even lang waren. Bij een nieuwe wagen valt het verkeerd uitleveren natuurlijk onder de garantie. Inkorten is eenvoudig te doen. De klem draaiend los trekken, afzagen, afbramen (!), klem weer plaatsen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Combi Camp country 2009 of nieuwe Trigano Alpha
« Reactie #20 Gepost op: juli 09, 2016, 10:49:36 pm »

@jametje. Kan je nog steeds geen PB sturen. @mod: kun jij wat doen?

Bij ons zitten er 2 korte en 2 iets langere stokken in de wagenbak. Verschil is ca. 10cm. van de dikkere buis. Wel even goed kijken, want ik dacht eerst ook dat ze even lang waren. Bij een nieuwe wagen valt het verkeerd uitleveren natuurlijk onder de garantie. Inkorten is eenvoudig te doen. De klem draaiend los trekken, afzagen, afbramen (!), klem weer plaatsen.
In zijn box konden 10 berichten en nu 25.
Dus er is weer wat ruimte maar als er 25 stuks inzitten dan zullen er een paar verwijdert moeten worden.
Betaalde leden hebben 250. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikkel1964

  • Gast
Re: Combi Camp country 2009 of nieuwe Trigano Alpha
« Reactie #21 Gepost op: juli 10, 2016, 09:32:45 pm »

Betaalde leden hebben 250. :P

Oh, je kunt je hier laten betalen??? Hoe werkt dat??

 :# :# :# :#
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Combi Camp country 2009 of nieuwe Trigano Alpha
« Reactie #22 Gepost op: juli 10, 2016, 11:00:36 pm »

Dank je Alex
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Combi Camp country 2009 of nieuwe Trigano Alpha
« Reactie #23 Gepost op: juli 11, 2016, 05:58:03 pm »

Oh, je kunt je hier laten betalen??? Hoe werkt dat??

 :# :# :# :#


Ieder Lid een bak bier geven en allles komt goed..... :> :> :>
Nee even Alex PB sturen en dan krijg je van hem de info die je nodig hebt..... WW
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal