Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Moeilijke keuze  (gelezen 3287 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fred van Diepen

  • Gast
Moeilijke keuze
« Gepost op: augustus 10, 2016, 07:04:52 pm »

Hallo, ik lees al enige tijd de berichten op deze site i.v.m. de aanschaf van een vouwwagen. Mijn naam is Fred en mijn vrouw heet Lammie. Wij zijn een wat ouder paar en hebben genoeg van het gesjouw met een sleurhut. We hebben na lang zoeken de volgende kandidaten gevonden.
1.Jamet, de Jameta 2. Tigano, de Alpha 3. Combi Camp, de Country

We hebben allebei wat rugproblemen dus voorop staat een goed bed en gemakkelijk en snel op te zetten.
We zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen, tips en adviezen.
Voor ons is een vouwwagen iets nieuws, we hebben ervaring met tent en een Volkswagen camper.

Alvast bedankt!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2016, 08:06:41 pm »

Zorg er dan voor dat je het model van je keuze VOOR aanschaf een keer ZELF open kunt klappen om te voelen hoe licht/zwaar dat gaat. Wat de een wellicht licht vindt, vindt de ander misschien zwaar.

Succes met de zoektocht!
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2016, 08:52:16 pm »

Een combi camp country openklappen is ook nog redelijk zwaar, ik ben in mijn beste jaren en in mijn eentje is het toch even kracht zetten. het imperiaal bij het openklappen en de deksel omhoog duwen bij het dichtklappen. Als je het met 2 personen doet is zeker goed te doen.

Matras van de ccc is best hard, je kunt niet kiezen voor een andere hardheid. In de showroom lijkt het matras vrij zacht vreemd genoeg. Bij de nieuwe ccc kan er goed dikke topper op waarmee wij goed slapen.

Trigano Alpha heeft hetzelfde systeem. Jamet geen idee maar is misschien we iet makkelijker op te zetten kwa rug maar ik denk wat minder snel bij een overnachting.

Ik zou bij rugklachten zelf ook kijken naar een Holtkamper Kyte of cocoon xl met het aero systeem. Wat zichzelf in en uitklapt. Nadeeltje daarvan wat ik zo lees is dat je wel campings moet hebben met genoeg ampère stroom voor dit systeem.

Succes met de keuze!
Gelogd

sidi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2016, 09:08:31 pm »

Door rugklachten zijn wij in 2010 op zoek gegaan naar een andere vouwwagen. Ook de Combi-Camp bekeken en zelf open/dicht geklapt en het viel ons toch tegen. Wij hebben toen gekozen voor een Camp-Let met gasveer die meehelpt het deksel open én dicht te klappen. De Camp-Let heeft sinds dit jaar een nieuwe veerconstructie die het omklappen van het deksel verrassend genoeg nóg eenvoudiger maakt. Nadeel van de Camp-Let is dat je wel haringen moet tikken en een Combi-Camp kan staan zonder haringen. Bed van de Camp-Let is prima, eventueel uit te breiden met lattenbodem en topdekmatras.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2016, 09:10:24 pm door sidi »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2016, 09:19:23 pm »

Gezien leeftijd en rugklachten zou ik zeker gaan kijken bij Holtkamper. Ik weet wat het budget is, maar ik zou desondanks gaan kijken en laten adviseren.
Wij hebben zelf een jamet gehad, nou das best veel werk en het bed is ook niet het beste. 

Succes met de keuze.
Gelogd
Groeten,

Erik

G_K

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy 2018, ex Trigano Odyssee std 2015
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2016, 09:29:55 pm »

Ook om niet te vergeten, verplaatsing van een keukenblok kan ook pittig zijn, indien dit nodig is.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2016, 09:32:56 pm »

Gezien leeftijd en rugklachten zou ik zeker gaan kijken bij Holtkamper. Ik weet wat het budget is, maar ik zou desondanks gaan kijken en laten adviseren.
Wij hebben zelf een jamet gehad, nou das best veel werk en het bed is ook niet het beste. 

Succes met de keuze.

Misschien ook handig om te weten ( zou ik willen weten) hoe zit dat met het grondzeil schoonmaken van de wagentent wat uitgeklapt 'moet' worden? Ik vindt onze gastencabine al vervelend om schoon te maken. Ook al licht er worteldoek of plastic onder het moet schoon anders stinkt het en is het toch een beetje vies is mijn ervaring met onze gastencabine die we mee inklappen. Zulke geuren en viezigheid wil ik niet in een afgesloten wagen hebben.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2016, 09:50:47 pm »

Misschien ook handig om te weten ( zou ik willen weten) hoe zit dat met het grondzeil schoonmaken van de wagentent wat uitgeklapt 'moet' worden? Ik vindt onze gastencabine al vervelend om schoon te maken. Ook al licht er worteldoek of plastic onder het moet schoon anders stinkt het en is het toch een beetje vies is mijn ervaring met onze gastencabine die we mee inklappen. Zulke geuren en viezigheid wil ik niet in een afgesloten wagen hebben.
Goeie vraag. We hebben er ook plastic zeil onder. Dat scheelt een hoop. We hebben de Kyte nu 4 jaar en hebben voor het eerst de grondzeil grondig schoongemaakt. Das best effe een klusje. Eerst het gedeelte wat op de tent komt te liggen maken we schoon, doekje en Dusty even laten drogen en vervolgens dichtklappen en de rest schoonmaken.

Wij hebben de XL plus kindertent, voor dit echtpaar raad ik de S aan zonder kindertent, scheelt een hoop grondzeil.
Gelogd
Groeten,

Erik

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2016, 08:42:56 am »

Die binnenkant die je hebt schoongemaakt met dusty, heb je dat weer goed met schoon water afgenomen om zeepresten goed kwijt te raken? Want anders zou ik bang zijn dat je met nat inklappen kans op zeep in je tentdoek hebt.
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2016, 08:53:07 am door Drikusniet »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2016, 09:07:32 am »

Nee heb ik niet. Volgens mij ook niet echt nodig. Je spuit het erop en daarna met een doek maak je het schoon en veeg je het er weer af. Het is geen zeepsop of iets dergelijks.
En ik wacht wel dat alles droog is.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2016, 09:22:44 am »

Er staat wel iets van zeep op de ingrediëntenlijst, dus ik zou het persoonlijk nog extra goed met een natte doek nadoen.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2016, 09:35:41 am »

OK goeie tip. Bij de volgende keer houd ik er rekening mee.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2016, 12:00:54 pm »

Er zijn best veel zaken om rekening mee te houden in deze. Natuurlijk is je bed belangrijk en veel mensen focussen op het opzetten, maar inderdaad is het opruimen/inklappen ook iets om rekening mee te houden.  Ik heb wel eens tegenover een gezin gestaan met een vouwwagen die volgens de leverancier in 12 minuten staat.  maar wat waren die lang bezig met het opvouwen van dat ding..  Nou denk ik dat voor trekken die wagen beter geschikt was dan om 2 weken te gaan staan. want als je trekt organiseer je zaken ook anders.

Dus vraag je ook af of iets past bij je manier van kamperen. Wil je meteen een tent of is alleen een luifel voldoende,  hoe wil je koken, wat sleep je mee en waar laat je dat, kan je er makkelijk bij of moet je ook daar ingewikkeld voor doen.  Maar ook hoe handelbaar is de wagen zelf. Er wordt ergens een camplet aangehaald dat is een heel licht wagentje en dat kan ook handig zijn met rugklachten. 

Als je zo een lijstje maakt kom je een heel eind. 

Wat me niet duidelijk is is hoe je aan je shortlist bent gekomen, maar mss heb je een dergelijk exercitie al uitgevoerd.
Gelogd
Adventure Awaits

Fred van Diepen

  • Gast
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2016, 02:28:15 pm »

Bedankt voor al het meedenken, mede door alle info op dit forum en het bezoeken van verschillende dealers zijn we er uit.
Morgen gaan we een nieuwe JametJameta halen maar ik ga jullie niet verlaten want er valt hier heel wat te leren en te lezen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Moeilijke keuze
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2016, 03:34:05 pm »

Leuk! Gefeliciteerd met de vouwwagen!
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal