Raclet, Jamet en Trigano zijn alledrie van hetzelfde bedrijf en komen grotendeels uit dezelfde fabriek. Ze delen nogal wat onderdelen. Ik geloof niet dat er grote kwaliteitsverschillen tussen die drie merken zit.
Het verhaal van dat zwakke buizenframe van de Olympe heb ik eerder gehoord, hoewel diegene niet wist waar het vandaan kwam, misschien ook wel van Camping Zorro. Ik weet dat er in 2010 een modificatie geweest is (een extra nokstang). Zwakke plek in het frame zijn met name de schuine uitschuifstangen in de voortent, ook bij de Odyssee kunnen die krom gaan staan. Maar bij de Olympe zijn die buizen over de hele breedte met elkaar verbonden, en worden ze door vier stokken ondersteund, zowel aan de voorkant als in de nok. De voortent wordt daarnaast opgespannen door twee extra dwarsbuizen. Een veel sterke constructie dan bij de Odyssee, ik zou niet weten welke krachten er nog op die uitschuifbuizen staan als je alle stokken gezet hebt. Een ander verhaal is het even snel voor een overnachting opzetten zonder al die stokken. Veel Odyssee-eigenaren doen dat en ik denk dat dat te veel is voor de Olympe, zeker als je wat wind krijgt. En ook alleen uitklappen - bij de odyssee al lastig maar te doen - zou ik bij de Olympe niet doen.
Hier op het forum zijn relatief weinig Olympe-eigenaren maar niemand heeft daarvan problemen met het frame gemeld. Maar de wagen is niet populair, itt de Cabanon - waarvan ik overigens de grote lengte eerder een probleem vindt dan de boogvorm.