Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Chamonix of Trigano Olympe  (gelezen 6359 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Cabanon Chamonix of Trigano Olympe
« Reactie #15 Gepost op: augustus 24, 2016, 10:00:02 pm »

Ik heb zelf in het verleden een Olympe gehad. Dat verhaal over het buizenframe is onzin.
Het zijn zeer stevige dikke buizen die de tent goed ondersteunen.

De olympe heeft zeer veel ruimte en is redelijk makelijk op te zetten maar heeft wel veel haringen. Dat was voor mij een reden om na een paar seizoenen voor iets anders te gaan.

Denk dat de dealer een betere commissie krijgt op de raclet
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Cabanon Chamonix of Trigano Olympe
« Reactie #16 Gepost op: augustus 24, 2016, 10:06:50 pm »

Ik denk dat Leeuw gelijk heeft.  Dit lijkt sterk op een gevalletje wc eend. Ik kan me herinneren dat toen wij onze Kariba kochten bij B&A in Roden zij heel positief waren over de Olympe, die zij toen ook nog verkochten. Succes met jullie keuze. :)
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Cabanon Chamonix of Trigano Olympe
« Reactie #17 Gepost op: augustus 24, 2016, 10:07:12 pm »

Raclet, Jamet en Trigano zijn alledrie van hetzelfde bedrijf en komen grotendeels uit dezelfde fabriek. Ze delen nogal wat onderdelen. Ik geloof niet dat er grote kwaliteitsverschillen tussen die drie merken zit.
Het verhaal van dat zwakke buizenframe van de Olympe heb ik eerder gehoord, hoewel diegene niet wist waar het vandaan kwam, misschien ook wel van Camping Zorro. Ik weet dat er in 2010 een modificatie geweest is (een extra nokstang).  Zwakke plek in het frame zijn met name de schuine uitschuifstangen in de voortent, ook bij de Odyssee kunnen die krom gaan staan. Maar bij de Olympe zijn die buizen over de hele breedte met elkaar verbonden, en worden ze door vier stokken ondersteund, zowel aan de voorkant als in de nok. De voortent wordt daarnaast opgespannen door twee extra dwarsbuizen. Een veel sterke constructie dan bij de Odyssee, ik zou niet weten welke krachten er nog op die uitschuifbuizen staan als je alle stokken gezet hebt. Een ander verhaal is het even snel voor een overnachting opzetten zonder al die stokken. Veel Odyssee-eigenaren doen dat en ik denk dat dat te veel is voor de Olympe, zeker als je wat wind krijgt. En ook alleen uitklappen - bij de odyssee al lastig maar te doen - zou ik bij de Olympe niet doen.
Hier op het forum zijn relatief weinig Olympe-eigenaren maar niemand heeft daarvan problemen met het frame gemeld. Maar de wagen is niet populair, itt de Cabanon - waarvan ik overigens de grote lengte eerder een probleem vindt dan de boogvorm.
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2016, 10:15:43 pm door weep »
Gelogd

MBJKTM

  • Gast
Re: Cabanon Chamonix of Trigano Olympe
« Reactie #18 Gepost op: september 14, 2016, 03:08:25 pm »

Bedankt voor alle nuttige reacties! Na lang wikken en wegen hebben we besloten de Trigano Olympe aan te schaffen. Deze voldoet het meest aan onze wensen. Het is geen nieuwe geworden, maar een 2016 model ex verhuur. voor een mooie prijs. Aangeschaft bij Ridderbeks waar we verreweg de beste service hebben gekregen! Ben heel blij met deze  aanwinst en zie uit naar de eerste vakantie ermee!!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal