Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.  (gelezen 3211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Gepost op: augustus 30, 2016, 07:35:13 pm »

Wij zijn dit jaar voor het derde jaar met onze Louisiana (2001) op vakantie geweest. En gelukkig is hij ook dit jaar weer waterdicht  WW.

Wij hebben volgend jaar minder ruimte nodig, en ik ben me dus aan het orienteren op een andere klapkar.
Nu kan je vanalles lezen over elk type en ik heb wel al een beetje een idee welke kant ik op wil, maar ik zat zo te denken. In welke vouwwagen/tenttrailer heb je nu het beste slaap comfort.
Kunnen jullie je licht daar eens over laten schijnen?

In de Jamet slapen wij op 2 losse luchtbedden met daarop 1 topper van ikea. (en dit slaapt prima!, alleen heeft wat nadelen mbt condens/vocht.)
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2016, 07:15:52 pm »

Niemand die hier iets zinnigs op kan zeggen of is dit onderwerp al te vaak behandeld?
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2016, 08:10:11 pm »

Onze Cabanon heeft een lattenbodem dus dat is positief. Maar het matras is niet echt dik (10cm misschien) dus dan heb je toch wel een topper nodig.
Wij slapen zonder topper en dat is te doen al ben ik dan wel blij als ik na een paar weken vakantie weer in m'n eigen bed lig.
Gelogd

Ciska75

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2016, 08:20:30 pm »

Wij hebben een nieuwe combi camp country gekocht. Ik vond het bed meteen fijn ! Manlief wilde er wel een topper op. Die hebben we dus wel aangeschaft. Een nasa traagschuim.
Dit was nu de eerste vakantie dat ik niet voor mijn bed perse naar huis wilde! Goed bed... hiervoor hebben we 3 jaar een verschillende klapkar  gehad, alpenkreuzer en jamet arizona. Deze laatste had ook een lattenbodem maar lag nog niet lekker, ondanks een extra topper.

Wij wisten inmiddels ook welke wagen we wilden, ook iets mindercruimte nodig ivm Kids die nu een eigen tentje hebben. De derde ligt wel bij ons in de gastencabine.

Super wagen, erg blij mee! Nieuwste model met bestaat 160×210.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2016, 08:22:49 pm »

Onze odyssee heeft ook 2x lattenbodem en de matrasjes zijn vrij dun.
Wij slapen er goed op maar andere gebruiken dan weer iets extra's om erop te leggen.
Het zal ook veel afhangen van wat je gewend bent denk ik.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Reactie #5 Gepost op: augustus 31, 2016, 08:34:25 pm »

Onze klapper heeft een redelijk dik traagschuim matras op een lattenbodem maar dat lag ons te hard. Wij hebben er een toppertje opgelegd. Het evenaart ons thuis bedje niet maar is prima te doen voor 3 weken. We zouden een matras van 14 of 15 cm kwijt kunnen.

Zover ik heb kunnen zien hebben veel vouwwagens een vrij dun matras en worden vaak aangevuld met een topper. Ook de plank versies worden aangevuld met het froli systeem of si matrassen.

Ik hoor wel eens een dream matras in de Holtkamper maar ik weet niet wat dat precies is voor type en of dat 'het' is....
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2016, 08:36:35 pm door EriLin »
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Reactie #6 Gepost op: augustus 31, 2016, 08:47:44 pm »

Wij hebben een droommatras van holtkamper. Maar ook daarop hebben wij een topper geplaatst. Nu een lekker dik matras met lattenbodem, dat slaapt prima.

In onze Jamet hadden we op het matras een luchtbed liggen. Dat ging wel, maar aan te raden is het wat mij beter niet. De vorige eigenaren legden van die eierrekjesschuim (schrijf je dat zo??) onder het matras. Die dingen vonden wij een crime om mee te nemen, besloeg teveel ruimte...

Het lijkt me erg persoonlijk, de een wil een dik matras en de ander een waterbed... Al heb ik dat laatste nooit in een vouwwagen gezien :)16]...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Reactie #7 Gepost op: augustus 31, 2016, 09:07:50 pm »

Wij hebben onze klapper ook uitgezocht met het slaapcomfort als belangrijkste selectie criterium. Onze conclusie: naast een lattenbodem en redelijk matras af-fabriek, heb je al snel een topdekmatras nodig, wil je echt lekker liggen. Het is daarom handig om te bekijken hoeveel ruimte een klapper biedt voor een topdekmatras.
Wij hebben bovenop de standaard matras van 12cm een koudschuim topdekmatras   liggen van 6cm. Ligt heerlijk.

Verstuurd met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 01, 2016, 08:19:07 pm door dickp »
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Reactie #8 Gepost op: augustus 31, 2016, 11:40:25 pm »

Ik denk niet dat er een winnaar is aan te wijzen. Mijn lijst zou er zo uit zien:
- slapen in de wagenbak, die is het meest stabiel (bewegen als je omdraait)
- lattenbodem
- koudschuim matras, minimaal 10cm, hoe dikker hoe beter,
- traagschuim topper van ca 6 cm.
Wagens met een afdelziel hebben meestal meer ruimte voor een dik matras dan wagens met een deksel.
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Reactie #9 Gepost op: september 01, 2016, 07:15:07 pm »

Bedankt voor alle antwoorden, deze winter maar eens rustig kijken wat er allemaal mogelijk is.
We weten dankzij de jamet dat de vouwwagen het voor ons is, en mochten we er niet uit komen kan die volgend jaar gewoon weer mee.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Welke vouwwagen voor dikste/beste matras.
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2016, 07:21:30 pm »

Wagens met een afdelziel hebben meestal meer ruimte voor een dik matras dan wagens met een deksel.

Er zijn hier meerdere topics over. Dikte hangt bij een klapper met een klapbedden (de dubbelklappers) ook van de ruimte tussen ingeklapte bed delen of toch?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal