Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Hardtop of zeil?  (gelezen 5972 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MirandaKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
Hardtop of zeil?
« Gepost op: september 01, 2016, 05:57:41 pm »

Op zoek naar een mooie klapper, zie ik verschil in afdekking. Polyester/kunststof of zeil. Ik wil graag 4 fietsen meenemen en prettig kunnen laden/lossen. Vallen dan de 'zeil' wagens af? Trekkracht van auto is ruim voldoende)
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2016, 06:05:50 pm »

Voor beide bestaan er goede oplossingen.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Hardtop o
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2016, 06:12:18 pm »

Van combi camp kan alleen de flexi worden geleverd met laden lossen. Beide hard en soft top zijn vaak te voorzien van imperials voor fietsen.

Ik ken er alleen geen 1 die met fietsen kan laden lossen vanaf de bovenkant. Wel eens types voorbij zien komen die dan nog aan de achter of zijkant te openen zijn.

Bedenk wel dat bij een overnachtings camping de fietsen eraf moeten en bij softtops nog het hele imperial. Bij de onze kunnen de fietsendragers blijven zitten in het imperial.

Gewicht van de fietsen en zeker elektrische wel in de gaten houden mbt de 750kg max belasting van de meeste wagens. Elektrische fietsen hebben volgens mij ook zwaardere dragers nodig.

Wij gaan er niet aan beginnen. Vaak kan je ze ook voor een prikkie huren op de camping hebben we al gezien.

Combi camp flexi, aart de kok varianten op dezelfde bak als de flexi, raclet safari? en de Cabanon Malawi en imperia zijn er een paar met laden lossen.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2016, 06:21:52 pm door EriLin »
Gelogd

MirandaKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2016, 06:26:05 pm »

Van combi camp kan alleen de flexi worden geleverd met laden lossen. Beide hard en soft top zijn vaak te voorzien van imperials voor fietsen.

Ik ken er alleen geen 1 die met fietsen kan laden lossen vanaf de bovenkant. Wel eens types voorbij zien komen die dan nog aan de achter of zijkant te openen zijn.

Bedenk wel dat bij een overnachtings camping de fietsen eraf moeten en bij softtops nog het hele imperial. Bij de onze kunnen de fietsendragers blijven zitten in het imperial.

Gewicht van de fietsen en zeker elektrische wel in de gaten houden mbt de 750kg max belasting van de meeste wagens. Elektrische fietsen hebben volgens mij ook zwaardere dragers nodig.

Wij gaan er niet aan beginnen. Vaak kan je ze ook voor een prikkie huren op de camping hebben we al gezien.
Bedankt voor de gewicht van de fietsen tip. Had ik nog niet aan gedacht :)4]. Ga ik rekening mee houden. Dan ga ik toch voor een hardtop omdat dan de imperiaal kan blijven zitten. Jammer want de CC flexi valt dan af. Of is die toch ook met hardtop te koop?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

MirandaKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2016, 06:27:39 pm »

Voor beide bestaan er goede oplossingen.
Handig met die buis! Voor stokken neem ik aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2016, 06:34:25 pm »

Handig met die buis! Voor stokken neem ik aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarin heb ik een bezemsteel, hengels en een parasol opgeborgen. Voor de stokken heb ik een andere plees gecreƫerd.
Gelogd

MirandaKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2016, 06:37:16 pm »

Daarin heb ik een bezemsteel, hengels en een parasol opgeborgen. Voor de stokken heb ik een andere plees gecreƫerd.

Super!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #7 Gepost op: september 01, 2016, 06:41:23 pm »

Bij Roadmaster is het van ijzer de deksel en wat ik gehoord heb is het daar makkelijk om de fietsen er af te halen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #8 Gepost op: september 01, 2016, 07:15:59 pm »

Bedankt voor de gewicht van de fietsen tip. Had ik nog niet aan gedacht :)4]. Ga ik rekening mee houden. Dan ga ik toch voor een hardtop omdat dan de imperiaal kan blijven zitten. Jammer want de CC flexi valt dan af. Of is die toch ook met hardtop te koop?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Helaas niet. En de country/valley geen laden lossen, hebben ze heel even gehad maar niemand scheen het te bestellen.

Bij de country/valley kunnen de fietsendragers blijven zitten. Of dat ook bij andere merken kan weet ik zo even niet. Zal eens kijken.
Een hardtop met laden lossen ben ik nog niet tegengekomen. Heb wel eens holtkampers en aart de koks met een service Luik gezien.

Stokken buizen worden veel gebruikt maar ikzelf kan de stokken makkelijk in de wagen kwijt. Ik moet er niet aan denken dat de stokken eruit vliegen. Vele hebben allerlei truukjes om dat te voorkomen maar dan nog. Zou ook niet weten hoe de verzekering hierop reageert als het wel fout gaat.

Wat vindt je een mooie vouwwagen eigenlijk?
« Laatst bewerkt op: september 01, 2016, 07:17:57 pm door EriLin »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #9 Gepost op: september 01, 2016, 07:44:16 pm »

Aart de kok zambezi rivier logde hardtop. Laden en lossen staat in de prijslijst als inclusief. Of er 4 fietsen op kunnen en of de dragers kunnen blijven zitten weet ik niet maar hier lijkt het dat het mogelijk moet zijn.

Als ik de foto bekijk zitten hier 2 allesdragers op het frame, zoals ook bij de auto. Dat is in ieder geval minder als een heel frame erafhalen zoals bij de softtops denk ik.

Hier en op het zambezi forum zal er vast iemand ervaring mee hebben.

« Laatst bewerkt op: september 01, 2016, 07:49:54 pm door EriLin »
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2016, 07:49:38 pm »

Of je zet twee fietsen op de dissel en dan nog twee op het dak van de auto?
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #11 Gepost op: september 01, 2016, 07:57:28 pm »

Of je zet twee fietsen op de dissel en dan nog twee op het dak van de auto?

Keuzes keuzes, dat kan ook. Soms zit daar de keuken of een disselbak. Elektrische fietsen op mijn c4gp krijgen.... lol luxe problemen. Wij beginnen niet aan fietsen meenemen, als het al te doen is met de kids dan huren wij ze, of alleen voor hun op de camping.

Ik zie wel eens vakantiegangers met aanhangwagens die vol zitten met alleen maar fietsen....

In Frankrijk zie ik alleen een mtb of racefiets meegaan en die kan nog naast de dakkoffers. De Dordogne is zo heuvelachtig en voor kids veel te gevaarlijk met die 90 km wegen. Dit jaar zagen we ook veel senioren met fietsen, die kwamen snel weer terug of ze moeten een goede accu hebben  :#

Ps: ik zou ook kijken of laden lossen een must have is. Ik kan de wagen nu binnen 5 minuten openklappen op de dam. Omdat alle vaste spullen in de wagen liggen kunnen er nog 4 curven kratjes in. Deze worden vooraf gevuld. Ik klap voor vertrek de wagen open en gooi de kratjes erin. 15 minuutjes later klaar voor vertrek. Je moet uiteraard wel de mogelijkheid hebben om hem te openen.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2016, 08:16:21 pm door EriLin »
Gelogd

MirandaKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #12 Gepost op: september 01, 2016, 09:27:17 pm »

Of je zet twee fietsen op de dissel en dan nog twee op het dak van de auto?
Ik rij een Outlander en ben zelf maar 1,67m dus fietsen krijg ik nooit op het autodak getild helaas. Toch bedankt voor het meedenken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

MirandaKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #13 Gepost op: september 01, 2016, 09:51:21 pm »

Keuzes keuzes, dat kan ook. Soms zit daar de keuken of een disselbak. Elektrische fietsen op mijn c4gp krijgen.... lol luxe problemen. Wij beginnen niet aan fietsen meenemen, als het al te doen is met de kids dan huren wij ze, of alleen voor hun op de camping.

Ik zie wel eens vakantiegangers met aanhangwagens die vol zitten met alleen maar fietsen....

In Frankrijk zie ik alleen een mtb of racefiets meegaan en die kan nog naast de dakkoffers. De Dordogne is zo heuvelachtig en voor kids veel te gevaarlijk met die 90 km wegen. Dit jaar zagen we ook veel senioren met fietsen, die kwamen snel weer terug of ze moeten een goede accu hebben  :#

Ps: ik zou ook kijken of laden lossen een must have is. Ik kan de wagen nu binnen 5 minuten openklappen op de dam. Omdat alle vaste spullen in de wagen liggen kunnen er nog 4 curven kratjes in. Deze worden vooraf gevuld. Ik klap voor vertrek de wagen open en gooi de kratjes erin. 15 minuutjes later klaar voor vertrek. Je moet uiteraard wel de mogelijkheid hebben om hem te openen.
Wij kamperen in NL en verkennen graag   de omgeving per fiets (althans ik, mijn kids koop ik om met een ijsje). Laden/lossen had ik eigenlijk als musthave maar lijkt na jouw bericht een stuk minder belangrijk. Plek om voor de deur te klappen heb ik. CC Country vind ik erg mooi, Jameta ook, met die mooie ronde luifel. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Hardtop of zeil?
« Reactie #14 Gepost op: september 01, 2016, 09:56:50 pm »

Ik rij een Outlander en ben zelf maar 1,67m dus fietsen krijg ik nooit op het autodak getild helaas. Toch bedankt voor het meedenken.

Hoewel ze zijn bedoeld voor kajaks op (hoge) autodaken te worstelen, kun je er ook fietsen mee vervoeren:

http://www.karitek.co.uk/shop/roof-racks-rails/all-roof-racks-rails
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal