Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat zijn nu de eigenschappen met voor en nadelen per Holtkamper type en wat zijn de alternatieven  (gelezen 36236 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast

Bij die van ons niet door het poly acryl maar wij kunnen hem gewoon afnemen met een droge doek  :J
Gelogd

Mieke

  • Gast

Vind dit toch wel een moeilijke want afgezien van het type zijn er nog zo veel verschillen per type en per bouwjaar ::)
Wij hebben genoten van onze Flyer uit 1991.
Voordelen: alles wa t muis beschreef. :)
voor ons het grootste nadeel: het verplicht afnemen van de keuken en het gesjouw met de bagage.

Dan kwam de Astro uit 1996.
Die beviel ons echt niet. Had een te kleine luifel en en wij waren geen van van het dekzeil. Ging dus na een vakantie in de verkoop.

Dan was er de Spacer uit 1999
Die was het voor mij helemaal. Niks nadelen over te melden. Alleen maar voordelen. Bergruimte onder het bed, mooie ruime luifel/voortent. Keuken desgewenst laten staan mooi onder een afdakje, enz....

Als ik dus kon kiezen ging ik terug voor een spacer wel met een inritsbaar kuipzeil, zonder slikranden, toegankelijke bergruimte en met een fietsenrek bovenop :P

Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017

Is er eigelijk een HK waar je standaard 2 2-persoons bedden in hebt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013

Tot nu toe ben ik geen Holtkamper  dubbelklapper met twee x 2persoons bedden tegengekomen of was de Feluka wel met twee slaapcabines op de wagenbak?
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!

En evt. de Zibro op de allerhoogste temp laten stoken, heeft dat zin bij HK of andere klappers?
Want nu wordt ik wel benieuwd wat voor trukendozen er bij de klap I: I: worden opengetrokken  :P om alles droog te krijgen
Bij het verbranden van paraffine/kerosine komt vocht vrij dus dat zal niet erg helpen....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004

Is er eigelijk een HK waar je standaard 2 2-persoons bedden in hebt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, de Feluka. En nog tentjes onder de bedden voor in elk geval 6 of misschien wel 8 mensen in totaal. Zo nu en dan kom je ze op marktplaats tegen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018

Aan de Cocoon bezitters:

ervaren jullie de bedindeling niet als hinderlijk wanneer je 's nachts eruit moet je dan over je partner heen moet kruipen?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)

Bij de kyte moet je dat ook.
Maar ik hoef er nooit uit.
En om er over te klimmen vind ik niet zo erg:)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

muis

  • Gast

Op verzoek van de TS verplaatst en terug samengevoegd met aangepaste titel.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl

Aan de Cocoon bezitters:

ervaren jullie de bedindeling niet als hinderlijk wanneer je 's nachts eruit moet je dan over je partner heen moet kruipen?
Nee, valt mee. Wij waren van een Jametic overgestapt op een Cocoon. Het went en als je voor de voordelen van de Cocoon kiest dan is dit over elkaar heen stappen een nadeel. Het grote nadeel van een zijslaper als de Astro vonden wij weer de bereikbaarheid van de spullen onder het bed. daar moet je vaker bij dan dat je er in de nacht uit moet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017

Ja, de Feluka. En nog tentjes onder de bedden voor in elk geval 6 of misschien wel 8 mensen in totaal. Zo nu en dan kom je ze op marktplaats tegen.

maar dat is altijd een oude wagen, dus heden hebben ze niets??? vind ik 20000 voor 1 bed wel veel hoor
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018

Thuis hoef ik dus nooit het bed uit, maar op vakantie vaak wel 2-3x per nacht  :(
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013

maar dat is altijd een oude wagen, dus heden hebben ze niets??? vind ik 20000 voor 1 bed wel veel hoor
tja en dan nog niet eens een kingsize  :#
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018

Nee, valt mee. Wij waren van een Jametic overgestapt op een Cocoon. Het went en als je voor de voordelen van de Cocoon kiest dan is dit over elkaar heen stappen een nadeel. Het grote nadeel van een zijslaper als de Astro vonden wij weer de bereikbaarheid van de spullen onder het bed. daar moet je vaker bij dan dat je er in de nacht uit moet.

Jelle wat zijn volgens jullie de voordelen van een cocon tov bv een spacer of flyer?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl

Jelle wat zijn volgens jullie de voordelen van een cocon tov bv een spacer of flyer?
Niet veel denk ik. Indeling is totaal anders en vonden wij te hokkerig. Astro en de anderen stap je aan de achterkant in het bed. Astro heeft het bed op de wagen en moet je vanaf achteren onder het bed voor je spullen. Dan is 2 meter een heel eind om iets te pakken, moet je er helemaal onder kruipen. De Cocoon klap je het bed van de zijkant omhoog en is het 140 cm naar het verste eind. En dat is voor een lang persoon als mij nog ver genoeg. Andere beide modellen heb ik geen idee hoe die werken. En de Cocoon heeft de keuken op de dissel die onder de luifel staat. Hoeft er dus niet van af. Overigens zijn er ook mensen die de tent hebben laten omdraaien en de keuken dus niet onder de luifel zit omdat ze de dissel daar niet willen. dan moet je alsnog met de keuken sjouwen. Voor ons was de dissel onder de luifel geen probleem omdat we er een disseltafel hadden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal