Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat zijn nu de eigenschappen met voor en nadelen per Holtkamper type en wat zijn de alternatieven  (gelezen 36222 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

aartnely

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt

de nieuwe cocoon "geenstokluifel" zijn wel groot en event. met voorwand af te sluiten,
bij de oudere cocoon zou je de luifel kunnen vergroten bij een tentatelier bijv. atomatent
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan

de nieuwe cocoon "geenstokluifel" zijn wel groot en event. met voorwand af te sluiten,
bij de oudere cocoon zou je de luifel kunnen vergroten bij een tentatelier bijv. atomatent

Ik ging inderdaad uit van de oude cocoon, omdat de vraagsteller de spacer in overweging nam.
De nieuwe cocoon is inderdaad ruimer en met voorwand af te sluiten, maar aan de nieuwe hangt ook echt een ander prijskaartje.

Voorwand laten maken door atomatent kan een overweging zijn, voor reparaties heb ik veel goeds over hun gelezen op dit forum. Ik zie ook wel eens luifels van atomatent die je dan ineens met 27 scheerlijnen moet vastzetten, dan gaat bij mij de voorkeur uit naar een ander model wat goed is uitgedacht.
Gelogd
Space

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018

Hemertje verdiep je in de flyer en je zult zien dat hij wrs afvalt. Geen pack and go, een van de redenen waarom wij hem wegdeden. Volgens mij kan een imperial er ook niet op blijven zitten.
Van de cocoon heb ik te weinig verstand. Wij hebben er destijds wel even naar gekeken maar vonden het jammer dat je de luifel niet kan afsluiten. Als je buiten de holtkampers kijkt voldoen er wel meer wagens aan je eisen. Succes!

Ik zie dat je nu een cabanon Malawi hebt
Als ik op YouTube kijk vind ik dit ook een bouwwagen en is onze jametic sneller en met minder handelingen

http://m.youtube.com/watch?v=1kg_aqFKePY

Dus gezien onze wensen wat zou jij buiten Holtkamper adviseren?
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan

Ik zie dat je nu een cabanon Malawi hebt
Als ik op YouTube kijk vind ik dit ook een bouwwagen en is onze jametic sneller en met minder handelingen
Dus gezien onze wensen wat zou jij buiten Holtkamper adviseren?

Helemaal mee eens. Dan ben je goed met het type snelklapper als de jamet, odyssee, flexi, etc.
En die heb je al. De flexi heeft geen haringen aan de achterzijde, daar zit de tent aan de wagen, dat scheelt weer iets tov de odyssee. Hoe dat bij de jametic is dat weet ik niet.

Wil je nog sneller, dan kom je bij de duurdere merken holtkamper of bijvoorbeeld de aart kok livingstone.
Alternatief voor de cocoon kan zijn een raclet panama up, als het model van de cocoon en de malawi aanspreekt.
Dan heb je een ander soort vouwwagen maar ook Raclet is niet sneller dan je jametic.
Gelogd
Space

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan

Ging iets mis met het citeren, eerste deel is citaat, de rest mijn aanvulling  KK
Gelogd
Space

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018

Ging iets mis met het citeren, eerste deel is citaat, de rest mijn aanvulling  KK

Ik snap hem toch wel  :H
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone

de nieuwe cocoon is erg mooi maar idd de prijs :X :X :X
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl

Je kunt gewoon door een tent of zeilmaker de luifel van de Cocoon laten verlengen. Hebben meer mensen laten doen. Wij hebben de open luifel niet als een probleem ervaren. Maar we gingen ook naar Frankrijk op vakantie. De Jametic had zelfde maat luifel ongeveer. De Jametic was ruimer dan de Cocoon, maar ook dat vonden we geen nadeel bij de Cocoon omdat de keuken onder de luifel stond en we een XL hadden. Overigens kon ik spullen in de Jametic laden zonder deze open te klappen. Ik had namelijk planken op de bankjes liggen zodat het tentdoek niet op de grond lag. Keuken er af en ik schoof de kratjes er zo onder.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)

Mijn advies om verder te kijken was een reactie op je vragen over de flyer die geen pack and go heeft wat je ook belangrijk vindt. Dat was voor ons een vereiste en dus keken wij verder. Vervolgens vielen de holtkampers af ivm geen voorwand (vocoon) en budget/afmetingen  (kyte). Gezien je eisen is de Malawi ook niet echt iets voor jullie, maar dat beweer ik ook nergens. Dus ik snap je opmerking niet echt.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018

Mijn advies om verder te kijken was een reactie op je vragen over de flyer die geen pack and go heeft wat je ook belangrijk vindt. Dat was voor ons een vereiste en dus keken wij verder. Vervolgens vielen de holtkampers af ivm geen voorwand (vocoon) en budget/afmetingen  (kyte). Gezien je eisen is de Malawi ook niet echt iets voor jullie, maar dat beweer ik ook nergens. Dus ik snap je opmerking niet echt.

naar ons idee is wat ik al schreef de pack en go optie geen verplichting wanneer je een groot laadgewicht hebt en je alles in je klapper kunt laten zitten, enkel wat klein spul en je kleren laadt je dan in de kofferbak, klapper erachter en wegwezen  WW

ik reageerde verder op je advies om verder te kijken buiten de Holkampers, wat we dan ook waarderen, we hebben ook naar de Malawi gekeken maar doe voldoet ook niet aan ons idee en wensenpakket wat we nu hebben

ben dus benieuwd waarom jullie juist van de Holtkamper zijn afgestapt en de overstap naar een Cabanon Malawi gemaakt hebben, of begrijp ik je verkeerd?

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018

Overigens kon ik spullen in de Jametic laden zonder deze open te klappen. Ik had namelijk planken op de bankjes liggen zodat het tentdoek niet op de grond lag. Keuken er af en ik schoof de kratjes er zo onder.

Ja, die planken was het eerste wat ik eraan toegevoegd had, ideaal!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder

Ik zie dat je nu een cabanon Malawi hebt
Als ik op YouTube kijk vind ik dit ook een bouwwagen en is onze jametic sneller en met minder handelingen

http://m.


Dit filmpje geeft niet weer hoe ik hem opzet. Ik heb het doek niet op het dak opgevouwen, en als ik zou willen, blijft de kuipzeil gewoon erin zitten (kan overigens alleen goed bij de oudere wagens met de oude constructie). Dit in combinatie met een kleine aanpassing aan de luxe luifel (1 gaatje erbij in) en de luxe luifel gewoon aangeritst meeklappen, en ik zet hem volledig op in veel kortere tijd en gemakkelijker dan in dit filmpje.

Citaat
Dus gezien onze wensen wat zou jij buiten Holtkamper adviseren?
Een HK is beperkter in uitvoeringsvormen per type waardoor hij heel specifieke dingen kan aanbrengen die het gemakkelijker / sneller maken om op te zetten. (Bijna) geen enkele andere wagen kan dat ook, puur omdat elke extra wat je erbij plaats ook meer tijd kost. (Ik denk dat AK wel types heeft die hier mee te vergelijken zijn)
Voor mij is de keuze daarom juist op de Malawi gevallen, want ik vindt die extra mogelijkheden en daardoor flexibiliteit veel belangrijker dan die paar minuten tijdswinst.

Maar ik wil natuurlijk ook onnodig werk besparen, dus heb ik dingen aangepast aan mijn wagen, zoals stroom-voorziening aangebracht, waardoor ik heel snel alles aan de stroom heb, extra stevige uitdraaisteunen aangebracht, waardoor ik hem heel snel waterpas heb staan (iets wat in geen opzetfilmpje te zien is en geloof mij, daar alleen al ben ik 1 keer een heel uur mee bezig geweest, vaste gastoevoer vanuit de disselbak. Maar ook de keuken anders ingericht, zodat mijn spullen goed opgeborgen zijn en altijd toegangkelijk, vaste verlichting in die keuken, enz. Alles bij elkaar zorgt het ervoor dat ik in heel korte tijd kampeerklaar ben in de uitvoering die ik op dat moment graag wil.

In het kort komt het erop neer dat het hele opzet en inricht-proces meer tijd kost als alleen de vouwwagen uitvouwen. En daarnaast gaat het erom wat je belangrijker vindt: die extra tijd voor het opzetten / afbreken van de extra zaken, of elke dag het genot van een grote voortent en/of luifel tesamen met een complete handige keuken.

Ik heb overigens het gevoel dat je al verliefd bent op de HK-wagens, en dus zou ik zeggen: ga ervoor en ervaar het zelf.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)

Wij kwamen uit op de malawi omdat we wel perse pack and go wilden hebben en wel zo dat we amper meer iets in de auto willen vervoeren. Op die manier hoeven we ook amper te sjouwen, pakken kleren en speelgoed in bakken, zetten die onder het bed en die blijven daar ook. Wij nemen 1 kastje mee voor losse spulletjes.
Daarnaast was een optie tot grotere voortent en luifel van belang. De vaste deksel van de flyer viel ons tegen, dus dat wilden we ook niet meer. Wat ons wel beviel was het feit dat we niet letterlijk naast of boven onze kinderen sliepen. Dat hebben we door de achtertent nu ook weer. Dus voor ons is dit de perfecte oplossing die ook binnen ons budget viel.
Het ging ons dus niet om pure snelheid. Maar onze wagentent met achtertent staat ook binnen een half uurtje.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)

Driekusniet, andere pootjes...je maakt me nieuwsgierig. Misschien eens uitleggen in een malawi topic?

Wij hebben ook al wat aan de keuken geknutseld en een disselbak geplaatst. Juist om het voor ons makkelijker te maken.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder

 :off Moet ik inderdaad nog eens doen, wie weet op het najaarsweekend. Daar kun je het in ieder geval bekijken
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal