Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)  (gelezen 4072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Gepost op: september 03, 2016, 05:40:32 pm »

Hallo allemaal,

Uiteraard heb ik al veel gelezen op dit forum, maar ik raak de draad een beetje kwijt vandaar dit topic.

We gaan nu al een aantal jaren op vakantie geweest met onze louisiana uit 2001, nu hebben we een aantal zaken waarvan we vinden dat het anders moet bij een vervolg.
Wij gaan meestal naar de camping in nederland dus ook bij een paar dagen wat slechter weer moet het uit te houden zijn met 4.

De volgende zaken hebben we genoteerd

- Voortent mag wat kleiner dan de louisiana maar wel graag met ramen en het liefst meteen meeklappen (gemak)
- Kuipzeil het liefst inritsbaar.
- Lattenbodem voor minimaal 1 bed
- Bed op de wagenbak met gasveer omhoog te zetten zodat onder het bed bagage makkelijk(er) kan worden gepakt.
- pack en go systeem
- zo dik/stevig mogelijk matras mogelijk wij willen geen last krijgen van rug/heupen.
- luifel van minimaal 2 meter diep (met zijwanden tegen wind/regen). (we hebben nu 1,5 meter en dan wordt je wel nat als je er met zijn 4-en zit)
- keuken niet noodzakelijk maar mag uiteraard wel.
- Slaap plek voor minimaal 4 personen (en de kinderen slapen het liefst gescheiden)
- opzet gemak is erg belangrijk ik wil liever niet nog een jaar ca 70 haringen slaan ;)
- het budget is nog nader te bepalen maar ca 4-5 k (tweedehands is dus geen probleem

Wij zitten zelf te denken aan een jamet jametic panorama / trigano odyssee (zitten er veel veschillen tussen deze 2)
Verder heb ik op het forum nogal wat problemen gelezen over jametic (jamets) rond 2010 zijnd deze opgelost?

Zijn er nog alternatieven waar ik nog niet aan heb gedacht.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2016, 05:46:06 pm door pmponer »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2016, 07:20:51 pm »

Wij hebben een Jametic 2010 gehad. Het voornaamste probleem wat wij hadden was de lekkage bij de wielbakken. Was niet goed gekit. Maar is keurig opgelost door de dealer. verder wat kleine dingetjes die ook zijn opgelost. Verder een prima vouwwagen die relatief gemakkelijk op te zetten is. En nadien geen problemen meer gehad in de 4 jaar dat we de Jametic hebben gebruikt. De reden dat we voor een Cocoon hebben gekozen later lag puur in het gemak van opzetten en geen gesleep meer met een keuken. En de Pack&Go. Maar dat laatste hebben de Jamets sinds vorig jaar ook. Het gesleep met de keuken kun je oplossen door voor een doorloopkeuken te kiezen. Hoeft er niet af.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2016, 07:47:33 pm »

Bedankt voor je antwoord, jou topic had ik inderdaad ook gezien. Dat baarde me wel zorgen.
Ik vind het geen probleem om een keuken te verplaatsen, wij tillen de huidige ook van hot naar her, hoewel ik liever minimaal 2 wielen zou hebben ;)

Ik vind trouwens geen of een verplaatsbare keuken een pre, dit omdat ik meestal onder de luifel kook.
en ik bedenk me net nog een wens voor op het lijstje.
in de lengte slapen zodat je niet over elkaar heen hoeft te klimmen.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2016, 07:49:06 pm door pmponer »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2016, 08:06:33 pm »

Een variant op de odyssee zijn:
Jametic
Camp-let
Combi camp flexi
Aart Kok

Bij sommige van deze wagens  is de voorwand schuin zodat je niet de volledige diepte kunt benutten met stoelen en tafel
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2016, 08:14:16 pm »

Okay ik zet het bij op het lijstje.

Maar het hoeft niet persee het jametic systeem te zijn hoor.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2016, 08:31:42 pm »

De Livingstone van Aart Kok , Holtkamper Spacer of Flyer, Combi-camp Country, Trigano Alpha.

Ga eens kijken bij verschillende dealers en vraag of je er 1 mag openklappen.  Bedenk dat inrichten ook altijd tijd kost.

Het 3e weekend van september is het najaarsweekend van de vouwwagenclub, misschien wel een idee om te komen kijken.  Je kunt dan meteen vragen naar voor en nadelen,  kijken naar de 'inrichting' . Die is in de winkel vaak minimaal.
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2016, 08:39:37 pm »

De meeste dealers zitten over het algemeen nogal uit de buurt maar daar gaan we zowiezo nog kijken.
Het klapweekend "ver" weg en dat weekend zitten we hier met weekend diensten dus dat gaat helaas niet lukken.

Welke vouwagens hebben minimaal haring gebruik?

Kijk het hoeft voor mij ook niet te zijn 15 minuten en klaar, maar een bouwwagen ipv een vouwwagen moet het niet meer zijn voor de volgende.
Gelogd

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2016, 09:02:33 pm »

Een variant op de odyssee zijn:
Jametic
Camp-let
Combi camp flexi
Aart Kok

Bij sommige van deze wagens  is de voorwand schuin zodat je niet de volledige diepte kunt benutten met stoelen en tafel
- Teun TT4
- Tago Settler
Die kunnen hier nog aan toegevoegd worden.
Gerjak(Tago) is in 2012 opgehouden, maar 2e hands zijn ze nog wel te vinden. Inritsbaar kuipzeil vanaf 2009 meen ik.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2016, 09:03:23 pm »

Het lijstje van @muis kan je aanvullen met de Tago Settler ( Crossing). Bij deze wagens gebruik je minder haringen, doordat de tent aan de wagenkant niet tot de grond gaat, en vastzit aan de wagen. Bij een overnachting gebruik ik 6 haringen, op de camping bij goed weer een stuk of 8. Alleen bij slecht weer zet ik meer haringen ( de afgelopen 2 jaar niet nodig geweest).
Deze wagen heeft geen pack&Go systeem, maar het is niet nodig de wagen bij het laden / lossen op te zetten. Wij schuiven een aantal kratten door de doorloopkeuken onder het bed, en halen ze er op dezelfde manier ook uit.

Verder voldoet de wagen aan  de gestelde eisen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #9 Gepost op: september 03, 2016, 10:16:53 pm »

Wij hadden bij de zoektocht de cc flexi en Trigano odyssee safari nog op de lijst staan. De odyssee heeft als voordeel dat er ook nog een gastentent als optie is. Dan heb je de 2 separate slaapplaatsen voor de kids.

Verschil tussen Trigano en Jamet is in onze ogen de betere kwaliteit van Trigano (ik zeg hier nu iets wat voor veel discussie kan zorgen, dus ervaar dit aub zelf bij het bezichtigen)

Luifel met zijwand die groot oogt:
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1080911424-complete-mooie-trigano-odyssee-safari-2009-met-veel-opties.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=6

Een cc country is met 2 separate slaapplekken voor de kids geen snelklapper meer (achtertent). Vaste keuken was niet je pre dus die valt af denk ik.
Gelogd

toond2

  • Gast
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2016, 04:39:23 pm »

Volgens mij is er maar 1 die in aanmerking kan komen. Puur opzetgemak en degelijke materialen. Holtkamper Cocoon aero.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2016, 09:27:24 pm »

Voor 5000 euro?
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Andere vouwwagen gezocht (snellere klapper)
« Reactie #12 Gepost op: september 10, 2016, 07:13:22 pm »

Nog erg bedankt voor de opties.
Vandaag nog even in een jamet panorama en jamet air gestaan.
Dat air gebeuren, ik snap het niet zo goed.

Ook nog bij aart kok in Roden geweest erg mooie wagens gezien en we zijn aan het denken gezet ivm het aantal benodigde slaapplaatsen.
Ik merk wel dat we nu eerder naar een smitveld of een aart kok neigen dan naar een jamet achtige wagen.
Smitveld hoop ik ook binnenkort eens te bezoeken om te kijken wat daar de voor en nadelen van zijn.

De opgestelde combicamp vally vond ik ook mooi, echter wat gaan we over 2 jaar doen als we de slaapplekken niet meer nodig hebben.

 
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal