Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welk disselslot sunliner 2018  (gelezen 3923 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linda123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Europacamper Sunliner
Welk disselslot sunliner 2018
« Gepost op: september 02, 2019, 07:24:50 pm »

Welke disselslot past op de sunliner?
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welk disselslot sunliner 2018
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2019, 08:44:33 pm »

Heeft de Sunliner een unieke dissel waardoor er slechts speciale sloten op kunnen?
Wij hebben voor onze Camp-let iig de Doublelock Compact Condor. Kost wat maar is wel lekker compact en schijnt er zelfs aan te kunnen blijven hangen als je rijdt.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Welk disselslot sunliner 2018
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2019, 09:21:02 am »

De meeste vouwwagens hebben dezelfde koppeling, dus doorgaans passen alle disselsloten op alle vouwwagens. alleen bij wat oudere (voor 2000?) wil er nog wel eens een andere tussen zitten.
Wij hebben een onhandig onding met een cilinderslot er aan, maar mijn zwager heeft ook zo'n compacte.
Let wel tijdens het rijden mag er geen slot op de dissel zitten, bij een ongeluk moet de vouwwagen makkelijk aan de kant gezet kunnen worden. (al verschillen de meningen daarover ook, maar daar zijn al eens draadjes aan gewijd)
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Welk disselslot sunliner 2018
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2019, 10:07:03 am »

Wij hebben deze https://www.boot-slot.nl/doublelock-disselslot-fixed-lock-scm-type-b.html onder onze Cabanon Monaco. Ik wil niet anders, want deze maakt dat je altijd verplicht iets doet (of een haarspelt of een slot), alvorens je wegrijdt. Daarbij geeft het mij een stukje extra zekerheid, dat als de koppeling niet goed zit, hij alsnog blijft hangen op het slot, al is dat natuurlijk niet de bedoeling.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welk disselslot sunliner 2018
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2019, 10:11:19 am »

Wij hebben deze https://www.boot-slot.nl/doublelock-disselslot-fixed-lock-scm-type-b.html onder onze Cabanon Monaco. Ik wil niet anders, want deze maakt dat je altijd verplicht iets doet (of een haarspelt of een slot), alvorens je wegrijdt. Daarbij geeft het mij een stukje extra zekerheid, dat als de koppeling niet goed zit, hij alsnog blijft hangen op het slot, al is dat natuurlijk niet de bedoeling.
Die hebben wij ook ideaal. En deze mag inderdaad er aan blijven tijdens het rijden. O ja koop wel een balletje of iets dat als je hem stalt er ik kan doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Linda123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Europacamper Sunliner
Re: Welk disselslot sunliner 2018
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2019, 05:55:54 pm »

Bedankt voor de tips! Mooi slot inderdaad.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Welk disselslot sunliner 2018
« Reactie #6 Gepost op: september 04, 2019, 02:40:36 pm »

De meeste vouwwagens hebben dezelfde koppeling, dus doorgaans passen alle disselsloten op alle vouwwagens. alleen bij wat oudere (voor 2000?) wil er nog wel eens een andere tussen zitten.

Daar wil ik toch nog wel even wat nuance in aanbrengen.

Er zijn wagens die op een Alko onderstel staan en die op een Knott onderstel staan. Een Alko slot past niet op een Knott koppeling. En dat heeft niet zo veel met de leeftijd van de wagen te maken (hoewel er wel merken zijn die af en toe omschakelen)

Voor zover ik weet staat een Europa camper Sunliner op een Alko onderstel en dan is er best veel mogelijk op sloten gebied.

Wat betreft de compact Condor.. ik heb het Knott broertje (Eagle) en dat het er tijdens het rijden op kan blijven zitten is echt wel fijn..... ben al eens naar de dealer terug moeten rijden omdat ik het met geen mogelijkheid meer open kreeg.... en mijn vouwwagen dus niet meer af kon koppelen nadat ik 'm op de parkeerplaats vastgezet had aan de auto ::)
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Linda123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Europacamper Sunliner
Re: Welk disselslot sunliner 2018
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2019, 09:37:35 pm »

Past zo'n slot ook? En kun je deze ook plaatsen als de VW aangekoppeld is, als je bv even gaat eten onderweg?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal