Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig  (gelezen 4850 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Gepost op: juli 26, 2021, 10:41:43 pm »

Hallo!

Ik had hier de voorbije maanden reeds een tweetal topics gestart. Dat heeft veel geholpen en we hebben dan uiteindelijk besloten een vouwwagen te huren deze zomer.

14 augustus is het zover! Maar nu beginnen de vragen te komen. Dus tips zijn welkom! Ik begin... en er zullen er waarschijnlijk nog wel volgen de komende dagen/weken:

- Ik lees soms dat er problemen zijn met kruipende insecten in vouwwagens. Het klinkt misschien tuttig, maar ik hou daar echt niet van  :) En al zeker niet bij het idee dat dat misschien in de buurt of aan het eten komt! Tips om dit te voorkomen?
- Over dat eten gesproken: wij hebben uiteraard nog geen campingkoelkast. We zouden het moeten doen met 2 koelboxen. Maar vraag mij af of dit haalbaar is? We zijn een gezin met 3 kleine kinderen (bijna 9, 6 en 3,5j oud). We willen wel gerust eens uit eten gaan. Maar uiteraard niet elke dag. Kwestie van het vitaminepeil ook op niveau te houden :O Iemand dit ooit zo geprobeerd? Houden die koelboxen de boel voldoende koel? Of ga ik elke dag in het lokale winkeltje onze aankopen moeten doen? Dus de ene dag kippewit op het brood en de andere dag kaas. Ik weet dat je ook op sommige campings koelkasten kan huren. Maar dan zijn we weer beperkter in keuze van campings.
- we huren de trigano odyssee 2.0. We huren daar een tafeltje bij met 5 stoelen. Nemen die de volledige "laadruimte" in van de trailer? Dus moet ik al onze bagage in de disselbak, onze autokoffer en dakkoffer steken?
- En dan de voorlopig laatste vraag... we overwegen familie te bezoeken in Zwitserland. Echter, 's nachts kan het daar zeer sterk afkoelen. Voor te slapen lijkt mij dat geen probleem. Alhoewel ik mij toch afvraag tot welke temperatuur je jezelf warm houdt in een slaapzak in een vouwwagen? We zijn niet van plan daar 2 weken te vertoeven. Een 5tal dagen. Ik weet ook dat het 's avonds en 's ochtends niet zo aangenaam zal zijn in de vouwwagen. Maar dat moeten we er dan bij deze "test" dan maar bijnemen, denk ik.

Andere tips zijn zeker ook welkom!

Alvast allen bedankt! Gr, Kelly
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2021, 11:22:20 pm »

Eten waar mieren gek op zijn gewoon goed afsluiten, dus geen aangebroken pakken of zakken met zoete spullen maar in afsluitbare bakjes bewaren. En een spuitbus op busje mierenpoeder meenemen om zonodig rond de poten van de wagen te gebruiken.
Tafel en stoelen kan je OP de wagen onder het dekzeil kwijt, hoeven niet per se in de laadruimte.
Als je in Zwitserland over de snelweg rijdt heb je twee vignetten nodig, 1 voor de auto en 1 voor de vouwwagen.
Met alleen 2 koelboxen (ik neem aan zonder stroom?) lijkt mij een hele uitdaging. Vaak kan je wel koelelementen invriezen op de camping, of flessen water (dan heb je in ieder geval koud water om te drinken), maar ik zou daar vlees niet langer dan een halve dag in bewaren. Wij hebben dit vroeger ook gedaan, dan gingen we om de dag of om de 2 dagen naar de winkel. Op de dag van de boodschappen aten we dan vers, de tweede dag meestal iets houdbaar, bv vis uit blik of een omelet of zo.
Tegenwoordig ben ik erg blij met onze koelbox op stroom, kan je die niet van iemand lenen?
Temperatuur in Zwitserland weet ik niet, wij slapen nooit in slaapzakken. We zorgen wel dat we altijd wat fleecedekentjes bij de hand hebben voor het geval het te koud is. Maar ik heb ook wel eens een badhanddoek of een strandkleed erbij op het bed gelegd, dat geeft ook wel wat extra warmte.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.620
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2021, 08:56:09 am »

@Kruipende beesies: Kan je voor een groot deel voorkomen door het binnen je tent schoon te houden (vegen).  Buiten eten helpt ook. Zit je toevallig op een route van mieren, probeer ze met koffie-drab om te leiden. Kan natuurlijk ook met gif, maar daar spelen de kinderen ook weer in...

@koeling: Het lijkt mij een uitdaging met koelboxen. Zorg in elk geval voor twee sets koelelementen per koelbox. Ik zou dan zelf dagelijks boodschappen doen, of niet altijd vers eten. Persoonlijk zou ik, als je vaker gaat kamperen een nieuwe koelkist kopen. Of via marktplaats een gebruikte.
@meubilair: inderdaad, op de ingeklapte kar, onder het zeil.
@Koude: meeste kou komt van de grond. Voor de kar-slapers: een electrische deken is geweldig. Wij slapen nooit in slaapakken, altijd onder een dekbed. Sinds we met een electrische deken slapen nooit koud gehad en nooit meer een klam bed. Ook verwarmden we de pyjama's van de kids soms voor... Voor de grond-slapers: zorg voor een goede isolerende mat. Een self-inflatable, een Exped mat. Geen luchtbed!

Dapper trouwens om met een huurwagen verschillende campings aan te willen doen. Wat dan kan helpen is dat je echt uit de wagen leeft: laat zoveel mogelijk in de ruimte onder het bed liggen en neem alleen dat mee wat je nodig hebt.... Hoe minder zooi, hoe gemakkelijker het verkassen is, de meeste tijd gaat toch echt in het opruimen zitten, daar veranderd een snelklapper niets aan.

Maar ga vooral genieten!

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2021, 09:38:13 pm »

Bedankt voor de reacties! Al een aantal handige tips gekregen!

Het gaat wel over 2 koelboxen op elektriciteit. Eentje kunnen we huren (al twijfel ik wel om één zelf te kopen gezien de huurprijs niet veel goedkoper is dan de aankoopprijs), en eentje lenen van de ouders. Dus misschien valt het dan wel mee. Ook te zien hoe warm het zal zijn op de bestemming natuurlijk... Maar te warm proberen wij sowieso te vermijden.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.620
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2021, 09:40:35 pm »

Wij kampeerden met 5 personen met 1 koelkist. Ging altijd prima. Dit jaar weer met 4 personen, zal nog iets gemakkelijker zijn. We konden voor twee dagen eten hebben, inclusief een borrelplankje, desserts, beleg etc koel houden en dan was er ook nog (wat) ruimte voor koud drinken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2021, 10:48:18 pm »

Bedankt voor de reacties! Al een aantal handige tips gekregen!

Het gaat wel over 2 koelboxen op elektriciteit. Eentje kunnen we huren (al twijfel ik wel om één zelf te kopen gezien de huurprijs niet veel goedkoper is dan de aankoopprijs), en eentje lenen van de ouders. Dus misschien valt het dan wel mee. Ook te zien hoe warm het zal zijn op de bestemming natuurlijk... Maar te warm proberen wij sowieso te vermijden.
Er zijn verschillende soorten met electra.
Het zal afhangen van de inhoud en capaciteit en de wensen daarin.
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2021, 09:00:53 pm »

Wij kampeerden met 5 personen met 1 koelkist. Ging altijd prima. Dit jaar weer met 4 personen, zal nog iets gemakkelijker zijn. We konden voor twee dagen eten hebben, inclusief een borrelplankje, desserts, beleg etc koel houden en dan was er ook nog (wat) ruimte voor koud drinken.
Same.
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2021, 10:22:20 pm »

Heerlijk altijd de herkenning in vragen van 'beginners'

Wij camperen al jaren zonder electriciteit met drie (jonge) kinderen. Totaal geen probleem als je inderdaad om de dag naar de winkel gaat. Fruit en bepaalde groenten blijven prima en dag goed zonder koeling (zeker als het in de nacht goed afkoelt) en vlees voor de tweede dag ingeblikt/houdbaar of bijvoorbeeld zonder doen...

Kou 's nachts in de bergen is een dingetje, maar wij slapen idd onder een dekbed in de Vouwwagen en voor de kinderen hebben we fleece dekens voor onder en/of boven de slaapzak, dan is het ook bij hele koude nachten heerlijk warm.

Bij verhuur is het de vraag hoe groot de tafel en stoelen zijn... Bij ons liggen die in de Odyssee gewoon onderin de bak en dan passen er nog zes kratten en nog een hoop losse zooi in...

Over de insecten, zo veel mogelijk buiten eten en verder voorraden goed afgesloten bewaren. Wij hebben er nog nooit last van gehad iig (wel egels bij het afval en dat soort grappen).

En beter gewoon genieten van de vakantie!  :>
Gelogd

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2021, 05:49:55 pm »

Dankjewel voor de reacties! Nog één bijkomend vraagje: met wat verwarmen jullie de vouwwagen bij koude ochtenden/avonden? Heb hier en daar al eens gelezen dat dat wel wordt gedaan als je niet houdt van de hele warme oorden?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.156
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2021, 06:48:25 pm »

Hier gebruiken we in de voortent een halogeen kachel en om het bed voor te verwarmen een elektrische onder deken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2021, 07:28:42 pm »

Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2021, 09:46:27 pm »

Wij gebruiken deze
https://www.obelink.nl/eurom-safe-t-heater-1500-elektrische-kachel.html
Deze hebben wij ook. Handig in combinatie met een tijdschakelaar om sochtends de voortent voor te verwarmen.

Wij hebben sinds kort ook voor ons en de kinderen een elektrische deken. Slaat automatisch af na 3 uur.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.556
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2021, 06:17:25 pm »

Groenten in een natte keukendoek vouwen en in de schaduw van je klapper leggen, beetje wind helpt daarbij. Zo houden wij onze groenten een paar dagen vers. Eventuele beestjes spoel je er gewoon uit voor gebruik.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2021, 09:23:50 pm »

Afgelopen vakantie in Corsica mer een mierenplaag te maken gekregen. De schatjes (van die inieminie rode) kozen de route door ons bed. Om gek van te worden... maaaarrrr ik weet nu ook hoe je ze kan tegengaan. Met azijn, ctroensap en bakpoeder. We hebben uiteindelijk met citroensap een spoor rond het bed getrokken, en daarna bakpoeder er omheen gestrooid. Werkt prima.
Weet wel dat electrische koelboxen maar iets van 10-15 graden onder de omgevingstemperatuur koelen, dus als het warm wordt, moet je daar rekening mee houden.
Mocht je toch eventueel een koelbox/kast aanschaffen,  dan zou ik eerlijk gezegd meteen een goede kopen. Kost wat, maar daar heb je echt plezier van. Wij hebben een mobicool en die koelt met gemak 30 graden onder de buitentemperatuur.  We moeten m steeds minder hard zetten omdat de komkommer bevroor 😄
Een simpel electrisch kacheltje van 20 euro kan de kou buiten houden.


Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: eerste keer klappen - huurwagen - tips nodig
« Reactie #14 Gepost op: augustus 08, 2021, 10:00:59 pm »

Super bedankt voor de vele reacties. Het kacheltje hebben we dan ook maar besteld. Weinig geld en dat komt wel nog eens van pas :-)

Ondertussen nog wat rond geneusd op dit forum om ons voor te bereiden... en dan nog eens een vraag uiteraard: kan je je donsdeken of slaapzak gewoon laten liggen op het bed en dan de vouwwagen zo "dicht" vouwen?
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal