Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Max gewicht belasting op bedden Trigano Oceane GL uit 2005  (gelezen 1262 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jurpar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuser
Max gewicht belasting op bedden Trigano Oceane GL uit 2005
« Gepost op: augustus 20, 2021, 03:20:20 pm »

Goedemiddag,

Wellicht is dit al eens aan bod gekomen maar ik vind niet meteen mijn weg tussen de vele topics.
Morgen gaan we onze eerste vouwwagen ever ophalen. Een trigano Oceane GL uit 2005.
Hier liggen al door de vorige eigenaar nieuwe matrassen in (15cm dik schijnbaar) en ik vroeg me  2 dingetjes af:
1) Volgens de vorige eigenaar gaat de wagen nog altijd vlot dichtgeklapt kunnen worden, ondanks de nieuwe matrassen. (De oude originele zijn verwijderd). Wat denken jullie wat er max in kan liggen van dikte?
2) Mijn vrouw en ik zijn beide helaas geen lichtgewichten. Samen toch een 240 kg. Oke een van ons zal meer richting de kastjes (wagen op zich) liggen en de andere meer naar midden/ andere uiteinde maar vroeg me af als het raadzaam is de bedplanken toch nog wat extra te verstevigen? Misschien iemand een eenvoudige en prima optie om te doen?
Wellicht zal een van ons ook meerendeel van de tijd bij ons zoontje liggen maar dat is afwachten. En we zijn beide aan de strijd begonnen de kilo's wat minderen maar het goede leven is zo mooi :)
Ik was sowieso van plan plankjes te gaan maken voor onder de poten te zetten maar misschien dat een L ijzer ofzo dwars over de onderkant plank?

Gouden tips zijn altijd welkom.

Volgens iedereen waar we mee spraken zou het allemaal geen probleem moeten zijn als we maar rustig blijven :) En dat zal ook wel zo ijn maar toch.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Max gewicht belasting op bedden Trigano Oceane GL uit 2005
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2021, 06:10:34 pm »

Er zijn hier topics te vinden van mensen die aan de kant van de wagen bak extra poten hebben gemaakt en anderen die iets aan de bak hadden gemaakt waardoor de plank (beter) op de bak ligt.
Ik weet even niet hoe hij open klapt maar over het algemeen zijn de draaipunten wel sterk en kunnen die flink wat hebben.
De plank verstevigen kan sowieso geen kwaad. Dit kan idd met een stuk hoekstaal (L strip zoals jij het noemt ;-) ) Je kan dan aan aluminium of staal denken. Aluminium is lichter maar ook zeer sterk.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

Jurpar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuser
Re: Max gewicht belasting op bedden Trigano Oceane GL uit 2005
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2021, 07:24:56 pm »

Er zijn hier topics te vinden van mensen die aan de kant van de wagen bak extra poten hebben gemaakt en anderen die iets aan de bak hadden gemaakt waardoor de plank (beter) op de bak ligt.
Ik weet even niet hoe hij open klapt maar over het algemeen zijn de draaipunten wel sterk en kunnen die flink wat hebben.
De plank verstevigen kan sowieso geen kwaad. Dit kan idd met een stuk hoekstaal (L strip zoals jij het noemt ;-) ) Je kan dan aan aluminium of staal denken. Aluminium is lichter maar ook zeer sterk.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Bedankt, ik ga eens verder uitspitten


Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Max gewicht belasting op bedden Trigano Oceane GL uit 2005
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2021, 10:08:27 pm »

De zoekfunctie zou uitkomst moeten bieden…. Maar welke zoekterm moet je dan invullen?


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Max gewicht belasting op bedden Trigano Oceane GL uit 2005
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2021, 10:12:22 pm »



Als je zoekt op 'verstevigen' kom je er diverse tegen bv de volgende:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17070.msg226692#msg226692
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal