Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke nieuwe vouwwagen?  (gelezen 3962 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Welke nieuwe vouwwagen?
« Gepost op: augustus 22, 2021, 05:50:02 pm »

Nadat we de camplet verkocht hebben (te weinig laadruimte voor ons) zijn we op zoek naar een nieuwe vw! We twijfelen tussen de Combi Camp flexi en de Raclet Panama Up. Budget is rond de 9000 euro en als we de CC met opties inritsbaar kuipgrondzeil en boogluifel willen komen we daar overheen. Tweedehands is geen optie, we willen wel echt nieuw. De Raclet is nieuw ook boven budget maar Bravo in Ommen heeft een showroommodel met alle opties erop en eraan.
Ons gezin bestaat uit 5 personen waarvan er 4 in de vw moeten kunnen slapen. De Raclet zou dan dus een gastencabine moeten hebben. Ook willen we graag een vaste keuken erbij.

Zie ik nog opties over het hoofd? En welke zouden jullie aanraden? Bedankt alvast!
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2021, 07:54:24 pm »

Welke van de twee vind je het mooist? Naast alle praktische plussen en minnen is je persoonlijke smaak ook heel belangrijk. Misschien kun je nog wat meer info geven over hoe jullie kamperen, dan komt er mogelijk nog een heel ander advies uit (er zijn zoveel modellen...).
Ik ken alleen de Flexi (die hebben we zelf  :P), maar als ik het zo zie zijn het best twee verschillende modellen. De Flexi heeft het 123 klapsysteem, na uitklappen heb je al meteen 4 slaapplaatsen en een voortent (net als bij de Camplet). De slaapzakken laten we gewoon op de bedden liggen en ook de voorwand blijft eraan. Je bendt dus snel ‘kampeerklaar’, wel zo handig met kleine kinderen. Zo te zien moet je bij de Raclet nog de voortent eraan maken en ook de achtertent. Dat is wat meer werk en misschien minder handig als je wilt trekken of bij een weekendje weg. Bij onze Flexi kun je de keuken aan de wagen laten zitten, als je bij slecht weer binnen wilt zitten vind ik de ruimte met ons vieren al best krap, laat staan met 5! De keuken buiten zetten scheelt natuurlijk, maar het is een log ding, ik laat ‘m eigenlijk altijd aan de wagen hangen. Als je alleen in het zonnige zuiden kampeert is dat uiteraard geen punt en is een luifel voldoende. Wij gebruiken de voortent dan ook alleen als ‘opbergplaats’ . Dit jaar in NL was ik erg blij dat we ook naar binnen konden! De boogluifel van de Flexi heeft de optie van een voorwand. Daarmee kun je een veel grotere voortent maken. De Raclet lijkt me op dat punt flexibeler, je hoeft de voortent niet op te zetten, bij mooi weer gebruik je alleen de luifel.
Ik zou niet te snel kiezen voor een model omdat deze ‘toevallig’ ergens beschikbaar is (het volgende kampeerseizoen duurt nog even...). Al kan een goede aanbieding zeker wel de doorslag geven bij twijfel tussen twee modellen! Ga lekker in de showroom onder de luifel zitten van beide wagens en kijk welke het beste gevoel geeft, dan zal het op de camping ook wel goed gaan.
Of toch de eis van ‘nieuw’ loslaten en de Flexi van @par kopen, evt een paar nieuw matrasjes erin en klaar ben je! https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=26544.0
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2021, 08:05:06 pm »

Ik zou ook eens naar de trigano Odysee kijken. Is dacht ik vergelijkbaar met de CC Flexi en zit mogelijk makkelijker in je budget. Je kan er ook een luifel aanzetten waar je eveneens de wand naar voor kan zetten. En je hebt ook voor 4 personen een bed met lattenbodem. Ook hier kan je een gastencabine bij nemen voor eventueel extra slaapplaats.

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2021, 09:18:13 pm »

Let wel op de prijzen van nieuwe modelen gaan omhoog. Wij kwamen er achter dat bij veel vouwwagens de prijzen van 2021 niet meer kloppen die op internet staan. Bij sommige extreem. En levertijd kan ook een dingen zijn. Succes met de zoek

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2021, 09:22:21 pm »

Net de odyssee bekeken op internet, dat is ook wel een kanshebber hoor! Prachtige kleuren. Hij staat ook bij Bravo in Ommen dus daar gaan we zeker binnenkort eens kijken.
Bedankt voor de tips!
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

muis

  • Gast
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2021, 09:41:09 pm »

Er staat hier op het forum nu een hele mooie Flexi te koop van Par :J
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2021, 10:26:03 pm »

een paar nieuw matrasjes erin en klaar ben je!

Even hier klikken
>>> https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=26544.0
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2021, 11:38:48 pm »

De flexi van op het forum is ideaal.
Als je echt nieuw wil, zit een Odyssee inderdaad in het budget (samen met 100 andere modellen:) )
De Odyssee staat snel en is ruim genoeg. Een ideaal compromis tussen ruimte en snelheid.

Er zijn er nog snellere, maar die zijn meestal kleiner en/of (veel) duurder.

En er zijn er nog grotere (dubbelklappers zoals de mercury/galeon/..) maar die zijn wat bewerkelijker met opzetten. 

Zelf heb ik een dubbelklapper gehad en nu een Odyssee. Zo lang de kids in het bed slapen is die ideaal. Als de kids in een tentje gaan binnen 2 jaar, willen we nog een snellere.

Ik weet niet waarom het nieuw moet zijn (al koop ik zelf ook graag nieuw), maar als het je eerste VW is, weet je vaak niet wat je precies wil omdat er zo veel keuze is.
Als je een goede tweedehandse koopt (zoals bv de flexi op het forum), kan je die een jaartje testen, kijken of het iets voor jou is, en alsnog de nieuwe van je dromen kopen. De flexi kan je in de huidige markt volgend jaar aan ongeveer dezelfde prijs verkopen. Je loopt eigenlijk geen risico. Een nieuwe gaat na een jaar een pak minder waard zijn, en ik vind een eerste wagen splinternieuw kopen, terwijl je eigenlijk nog niet hebt beleefd hoe het is in een vouwwagen en er zo veel soorten zijn, eigenlijk best een risico.

Wij hebben onze eerste vouwwagen, ondanks dat we dachten dat dat onze droom was, ook al na 1 seizoen weggedaan.

Succes met de zoektocht, en blijf posten, we willen graag meevolgen :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2021, 09:36:43 pm »

Even reageren op metalpe: het wordt onze derde vouwwagen ;) Eerste was een Tago Gerjak Arctic (dubbelklapper), tweede een camplet die dus net verkocht is. We willen nieuw omdat we merken dat er steeds wel iets aan de wagens is 'gemodificeerd' en dat willen we graag zelf doen mocht het nodig zijn.

Morgen gaan we kijken in Ommen, bij de Trigano Odyssee. Willen jullie eens meekijken of dit een goede aanbieding is? En hoe kunnen we het het beste aanpakken met onderhandelen of is dat not done bij een nieuwe aankoop? Het betreft een nieuwe (de laatste, geen showroomer) alleen de standaard keuken ontbreekt en is ook niet leverbaar volgens Bravo. Dit laatste vinden wij wel opmerkelijk. Natuurlijk zijn er zat andere mogelijkheden voor een keuken en een koelkast past er standaard al niet in maar waar is de keuken van dit betreffende wagentje dan gebleven?  :X
Verder lijkt ons de verplaatsbare voorwand echt ideaal. Eens kijken of dat allemaal inclusief is morgen...
Hier volgt de link:
https://bravovouwwagenwereld.nl/vouwwagen/trigano-odyssee-gl-2-0-model-2021/
Bedankt voor het meedenken!
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 23, 2021, 09:39:53 pm »

een paar nieuw matrasjes erin en klaar ben je!

Even hier klikken
>>> https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=26544.0

Bedankt voor de tip, ik ga kijken!
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 23, 2021, 10:06:23 pm »

...
Morgen gaan we kijken in Ommen, bij de Trigano Odyssee. Willen jullie eens meekijken of dit een goede aanbieding is? En hoe kunnen we het het beste aanpakken met onderhandelen of is dat not done bij een nieuwe aankoop? Het betreft een nieuwe (de laatste, geen showroomer) alleen de standaard keuken ontbreekt en is ook niet leverbaar volgens Bravo. Dit laatste vinden wij wel opmerkelijk. Natuurlijk zijn er zat andere mogelijkheden voor een keuken en een koelkast past er standaard al niet in maar waar is de keuken van dit betreffende wagentje dan gebleven?  :X
...
Zo te zien zijn er twee versies van de Odyssee, met en zonder keuken. Zie ook de brochure, https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=25791.0 Bij de afmetingen van de kar kun je beide versies zien.
De plaatjes van de advertentie zijn dus niet van de betreffende wagen. De versie met keuken kun je echt niet zonder gebruiken. Je mist dan bijvoorbeeld de verlichting! Ook zal de kogeldruk veel te hoog worden.
Of het een goede aanbieding is kan ik je niet vertellen, je moet dan even achterhalen wat de basisprijs van de Odyssee zonder keuken is.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 24, 2021, 12:01:35 am »

De plaats van de as is ook verschillend tussen deze met en deze zonder keuken om de kogeldruk juist te houden. Daarom dus dat je inderdaad bij een versie zonder keuken geen keuken kan hebben, en omgekeerd.
Dus als je graag de versie met keuken wil neem je beter een andere wagen.


Bij camping zorro geloof ik dat je zonder kuipzijl die versie voor iets van een 7600 euro vindt.

Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 24, 2021, 10:00:46 am »

Mmh, vreemd, ik kan nergens info vinden over de Odyssee versie zonder keuken...
Ik ga eens op de site van Zorro kijken, die prijs klinkt wel interessanter. Dat is dan ook het model zonder keuken neem ik aan?
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 24, 2021, 10:52:26 am »

Zei bieden aan met en zonder en op de site staat vanaf die prijs, dat zal dus zonder keuken zijn.


Je gaat best een keer langs om alle info te hebben. Maar ze zijn momenteel zelf met verlof met hun vouwwagen.  :J  Ergens in september zijn ze terug open.



Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke nieuwe vouwwagen?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 24, 2021, 11:20:38 am »

Inmiddels contact gehad met Camping Zorro. Zij hebben de Odyssee nog met keuken dus de G.L uitvoering. Incl. opties (kuipgrondzeil, ondertent, elektrapakket en aanritsbare luifel komt die met een aanbod van €9750.
Ook de VWS nog even gebeld maar die kon niet zeggen of ze nog voorraad hadden.
De vraag voor ons is even of we echt die afneembare keuken nodig hebben. Zonder keuken moeten we weer een extra kastje meenemen en opzetten, ook de koelbox moet ergens een plekje krijgen.
In Ommen hebben we vanmiddag een afspraak, wordt vervolgd!
Gelogd
Klapwiekend door het leven!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal