Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: dakkoffer op imperial holtkamper astro monteren  (gelezen 1064 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beginnendeklapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper astro
dakkoffer op imperial holtkamper astro monteren
« Gepost op: maart 05, 2022, 05:54:07 pm »

Beste mensen,
Wij hebben sinds kort een imperiaal (ronde buizen) voor op de holtkamper softtop astro vouwwagen. Via marktplaats een hapro roady 350 dakkoffer gekocht. Nu dan het monteren....manlief opgezocht dat er draadbeugels aangekocht moeten worden.. Iemand ervaring met het monteren van een dakkoffer op een imperiaal?
En nee, niet op de auto, liever op de vouwwagen.
Maar kan de dakkoffer ook aan de zijkant, of moet het per se in het midden van het imperiaal?
Ik hoor graag jullie wijsheden...
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
dakkoffer op imperial holtkamper astro monteren
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2022, 08:12:45 pm »

Kijk eens bij hapro in de instructie boekjes wat voor klem systeem er gebruikt wordt om de koffer op een alles drager te monteren.  Bij een Astro is het frame werk toch ook het open klap mechanisme, en komt dat stuk tent op de imperiaal te liggen. Zou je elke keer de koffer leeg moeten maken en van het imperiaal afschroeven? Of is het dezelfde constructie die men op de cocoon gebruikt? Zie foto. Dan maakt het niet zo gek veel uit of de koffer niet in het midden zit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2022, 08:18:26 pm door OhPeeCee »
Gelogd

Beginnendeklapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper astro
Re: dakkoffer op imperial holtkamper astro monteren
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2022, 02:02:37 pm »

Beste OhPeeCee,

Inderdaad een zelfde systeem als bij de cocoon. Dus afneembaar.... Dank je voor je advies. Monteren op een alles drager..dat wist ik nog niet.
Tja en dat monteren komt dan wel goed. Dus het maakt eigenlijk op het imperiaal van een vouwwagen niet uit of je dat precies in het midden plaatst, of wat meer naar de zijkant, want dan kunnen de stoelen er nog naast.... We gaan het over een aantal weken uitproberen. Dank je wel voor je imput!
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: dakkoffer op imperial holtkamper astro monteren
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2022, 02:40:35 pm »

Jaren een aan Hapro koffert op een bagawagen gehad. Deze zat ook niet in het midden en zo kon er net een fiets naast staan. Nooit geen probleem mee gehad. Je met er altijd op letten dat je je gewicht een beetje goed verdeeld dus als je daar op blijft letten is er denk ik niet zo veel aan de hand. In een dakkoffer zou ik ook niet te zware zaken stoppen. Bij ons zaten hiet vaak slaapzakken, luchtbedden en jassen in.

De Hapro die wij hadden heeft een mechanisme waar mee je beugel die onder je imperiaal doorgaat in de dakkoffer moest vastklemmen. Om de koffer er af te halen moest deze dus wel leeg zijn. Omdat wij de koffer er nooit afhaalde had ik ook een paar extra tie wraps aangebracht voor de zekerheid.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal