Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Waterzak? Verandastang tegen het dak!  (gelezen 1277 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.345
Waterzak? Verandastang tegen het dak!
« Gepost op: juli 27, 2023, 12:38:53 pm »

Vorig jaar stonden we op een nogal scheve plek...wat ik toen gedaan heb is de tent met de "palletjes" wel recht zetten.. bij het opzetten dit jaar niet meer aan gedacht.  En ondanks de toch wel scheve plek, maar nu oplopend naar voren, stond de wagen mooi strak.

En toen kwam er een enorme stortbui... ....en dat was in 1 keer zoveel water dat het niet meer van het dak af kon. Grote waterzak  ( nog nooit gehad) tja wat dan...

Verandastang er onder. Werkt top!

Dus tip voor wie het ook ooit heeft.


« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2023, 07:11:32 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waterzak? Verandastang tegen het dak!
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2023, 01:02:34 pm »

extra voordeel is dat je er ook nog wat aan kunt hangen wat je normaal daar niet kunt :J
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Waterzak? Verandastang tegen het dak!
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2023, 03:52:51 pm »

Bij onze Malawi is zo'n stok al bijgeleverd
Wij staan ook op een scheve plek en bij de eerste bui al een kleine waterzak. Stok geplaatst en water loopt er mooi af.
Gelogd

Tgroot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer XL
Re: Waterzak? Verandastang tegen het dak!
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2023, 11:15:13 am »

 Fijne tip!
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2024, 04:49:30 pm door Tgroot »
Gelogd

Tgroot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer XL
Re: Waterzak? Verandastang tegen het dak!
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2023, 11:20:31 am »

Oh en weet je toevallig nog welke maat deze is? Zie er verschillende voorbij komen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.345
Re: Waterzak? Verandastang tegen het dak!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2023, 07:25:25 pm »

De maat weet ik niet meer.  Het is een veranda stang in 3 delen. Het tussendeel heb ik hier weggelaten, maar als ik m gebruik om de voorwand om te slaan heb ik dat wel nodig.  Deze stok kwam van de vrijbuiter.

Die "palletjes" kan je o.a. vinden op alle verticale stangen van de slaapcabines.  Je kan de voorkant daarmee hoger en lager stellen.  Zo kan je het doek links iets hoger krijgen t.o.v rechts bijv.  Dus ook hier een tip... als je opruimt en de lusjes van het slaapcabinedoek losmaakt, laat dan ook alles weer zakken naar standje 2 bijv..

We hebben deze vakantie heel veel water gehad maar geen waterzakken meer.  Overigens kan dat meerdere oorzaken hebben.. n.l. zo'n enorme hoosbui (soort zondvloed) hebben we niet meer meegemaakt, maar de verandastang heb ik niet meer weggehaald en de voortent heb ik ietsje laten zakken en opnieuw afgespannen, incl de stormbanden en die trekken alles ook nog beetje strakker..



Gelogd
Adventure Awaits

Tgroot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer XL
Re: Waterzak? Verandastang tegen het dak!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 28, 2023, 07:07:13 pm »


Die "palletjes" kan je o.a. vinden op alle verticale stangen van de slaapcabines.  Je kan de voorkant daarmee hoger en lager stellen.  Zo kan je het doek links iets hoger krijgen t.o.v rechts bijv.  Dus ook hier een tip... als je opruimt en de lusjes van het slaapcabinedoek losmaakt, laat dan ook alles weer zakken naar standje 2 bijv..

We hebben deze vakantie heel veel water gehad maar geen waterzakken meer.  Overigens kan dat meerdere oorzaken hebben.. n.l. zo'n enorme hoosbui (soort zondvloed) hebben we niet meer meegemaakt, maar de verandastang heb ik niet meer weggehaald en de voortent heb ik ietsje laten zakken en opnieuw afgespannen, incl de stormbanden en die trekken alles ook nog beetje strakker..

Bedankt voor de tips! We hebben nooit wat gedaan met die palletjes.... toch nog eens beter bekijken de volgende keer.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waterzak? Verandastang tegen het dak!
« Reactie #7 Gepost op: augustus 29, 2023, 11:13:53 am »

Onze Jametic Outdoor had ook gewoon standaard een stang in het midden tegen het dak. bij kort kamperen gebruikten we die niet. als het regende wel, geen waterzakken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal