Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz  (gelezen 3092 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jildert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Gepost op: december 18, 2023, 07:44:51 pm »

Hallo allemaal,

Wij zijn beginnende klappers en hebben erg veel zin om volgend jaar te gaan kamperen met een vouwwagen. We bestaan uit een gezin van 4. 2 volwassenen en 2 jonge kinderen van 1 en 4.

We zoeken een vouwwagen van rond de 10.000 euro. Hangt een beetje van de leeftijd (nieuw mag ook) af.

Ons voorkeuren:

- Uiteraard snel opzetten, we willen ook weekendjes weg.
- 3 slaapcabines en liefst niet in de bagagebuidel.
- Pack en go, en redelijke laadruimte
- er is vast meer
- Ik houd van kwaliteit en wil graag jaren vooruit kunnen.

Ons oog viel op de Campooz Lazy Jack. Nu staat er een showroom model van 2022 te koop welke rond oms budget valt. Toch lees ik ook veel mindere verhalen over de Campooz. Vooral lekkages bij het doek en de stokken is een ding. We zouden de Ugly Betty ook nodig hebben. Ook hier lees ik wisselende verhalen over.

De trigano Odyssee komt ook veel voorbij. Deze hebben we nog niet live gezien maar lijkt wel te voldoen aan oms wensen, mede door de mogelijkheid van een gastencabine.

De Combi Camp flexi hebben we bekeken. Ik vond hem prachtig, alleen dan wordt het slapen in de bagagebuidel. Wat niet de voorkeur heeft.

Holtkamper cocoon xl is natuurlijk een topper. Echter ook 2e hands nog vrij fors aan de prijs. 

Ik weet dat dit soort vragen veel voor komen. Maar wil toch nog een mening van de kenners. Als we voor de Campooz gaan uit de showroom zullen we snel moeten beslissen. Echter na wat research begint de twijfel toe te slaan.

2e hands is natuurlijk ook mogelijk, maar dan liefst  niet ouder als 5 jaar. Helaas is de spoeling van jong gebruikte klappers vrij dun.

Ik hoor graag van jullie

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2023, 08:43:42 pm »

Misschien een stomme vraag, maar waarom 3 slaapcabines? Onze kids slapen gewoon samen in 1 cabine.

Dan is een Combicamp flexi, Aart Kok Kavango/Kariba een optie. Slapen voor kinderen in die bagageruimte leek onze kinderen juist wel wat. Mij met warm weer minder…. In onze vouwwagen kan je 3 cabines creëren.

Is niet O snel als het 1-2-3 systeem. Wel ruim en flexibel. Maar 2e hands ook prijzig. (Aart Kok Livingstone). De campooz ken ik niet. Wij gingen met kinderen van 4-6 eigenlijk kijken voor de Kavango (Flexi is vergelijkbaar) maat kwamen met de Livingstone thuis vanwege se flexibiliteit en de vaste keuken.

Maar ik denk dat je in de praktijk niet persé 3 cabines nodig zal hebben. Over 5 jaar wil de oudste zn eigen tent, in de tussentijd kunnen ze vaak in 1 cabine en eventueel in de bagageruimte… maar zoveel zielen zoveel wensen en meningen en dus ook adviezen.
Gelogd

Jildert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #2 Gepost op: december 18, 2023, 08:50:52 pm »

Ons oudste kan vrij onrustig slapen en we zien het niet zitten om ze samen in 1 cabine te laten slapen. De slaaptentjes onder de vaste bedden blijft een overweging natuurlijk.
Gelogd

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #3 Gepost op: december 18, 2023, 09:20:51 pm »

Wij hebben een Lazy Jack model 2022 gehad en waren niet tevreden. Kwaliteit van het doek viel vies tegen (scheuren in de eerste vakantie) en het zijtentje bleef lekkage hebben, wat we ook deden met de stokken. Voor de prijs vonden wij het echt een matige wagen. Er is ook een community met die-hard fans die alles ontkennen of klagers voor leugenaars uitmaken. Dat maakt het lastig, want daardoor krijg je een soort kampen tegenover elkaar. Wij zouden hem in ieder geval niet aanraden. Heb geen nacht rustig geslapen nadat de druppels op mijn gezicht vielen.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2023, 07:48:06 am »

Idem verhaal hier, wij hebben hem van de hand kunnen doen via de verkopende partij. Lekkages waren niet normaal bij ons, iedereen blijft het maar ontkennen en aankomen met een bus impregneerspray (wat ook niet hielp).

Combi camp hetzelfde verhaal met de zijtent en bij ons ook de wagenbak. Na 2 vouwwagens met lekkages er helemaal klaar mee. Nu een camper voor de deur, lekte ook, maar dat kan ik zelf fixen ;)
« Laatst bewerkt op: december 19, 2023, 08:00:06 am door EriLin »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #5 Gepost op: december 19, 2023, 09:26:57 am »

Campooz gaat komend modeljaar over op Ten Kate katoenen doek ipv de ripstof (heet het zo?) die ze voorgaande jaren hadden op bijna alle modellen. Niet zonder reden.

Wat een ideale vouwwagen is om mee te beginnen tweedehands is een Camp-let met gastencabine. Die zijn vrij gewild tweedehands maar van goede kwaliteit en vaak voor een eerlijke prijs te koop. Makkelijk op te zetten ook. Wel wat minder bagageruimte maar bovenop kan je heel veel leggen.

Lekkage bij een vouwwagen is overigens niet normaal. In principe kunnen ze allemaal wat druppelen in de eerste bui omdat de naden moeten zetten maar daarna moet het droog zijn. Impregneren van een nieuw doek om de lekkage te stoppen is al helemaal af te raden. Lapmiddel van de verkoper om maar geen garantie afhandeling te starten.

Ik heb met mijn 12 jaar oude Camp-let nooit lekkage gehad en met mijn nieuwe Campfire ook niet. Verwacht het met de Itinea ook niet.
« Laatst bewerkt op: december 19, 2023, 09:32:21 am door Jer81 »
Gelogd

Jildert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #6 Gepost op: december 19, 2023, 12:21:52 pm »

Camplet was bij mij eigenlijk afgeschoten om de laadruimte. We hebben een middel grote station en met 2 kinderen kunnen we wel wat laadruimte gebruiken.
Maar uit uw verhaal kan ik halen dat er nog prima ruimte is om spullen kwijt te kunnen. Ik zal mij er eens in verdiepen.

Het lijkt mij juist handig dat de meest gebruikte spullen in de vouwwagen kunnen blijven zitten.
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #7 Gepost op: december 19, 2023, 12:33:27 pm »

Of je met een camplet genoeg ruimte hebt om je spullen mee te nemen hangt uiteraard ook voor een groot deel af van wat voor type kampeerder je bent. Wij hebben nooit ruimtetekort ervaren met onze camplet. Maar bij ons vind je geen oven, airfryer, senseo, cadac-achtig iets e.d. Als je dat allemaal wel graag mee wilt nemen kan het idd krap worden.
Toen de kinderen nog meegingen hadden wij op de imperiaal een dakzak met tafel, stoelen, kindertent, kinderslaapzakken en matrasjes, nog een kledingtas en meer. Daarnaast konden er op de imperiaal evt. nog kinderfietsjes mee.
Wij hadden geen disselbak, als je die wel hebt kun je daar ook nog redelijk wat kwijt.
Geen pack en go idd, maar wij hebben dat nooit als groot nadeel ervaren. De kar klapt zo snel open om te laden (echt 1 min.), dat is even snel als het dekzeil losmaken bij een pack en go. Je moet alleen wel de ruimte hebben, die hadden wij op de oprit.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #8 Gepost op: december 19, 2023, 01:02:41 pm »

Het ligt er idd aan wat je meeneemt. In de grote dissel kan heel wat en in het keukentje kan je iig al je keukenspullen kwijt en nog wat meer. Tafel, stoelen, opvouwbare campingkast enz kan allemaal bovenop de wagen. Zit je nog wel met een koelbox. Die past er niet in of op. Sommigen huren op de camping een koelkast. Ik zette hem achter de achterbank (Opel Astra station) of op de achterbank, maar dat gaat moeilijk met 2 kinderen.
Gelogd

Jildert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #9 Gepost op: december 19, 2023, 01:31:15 pm »

Ik ben er inmiddels over uit dat het geen Campooz gaat worden.
Het 2024 model is ons nieuw te duur.

Bij Bravo staat een camplet van 2023. Toch het overwegen waard i.c.m. dakkoffer en disselbak.
Stof tot nadenken! En nieuwe inzichten zijn altijd welkom.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #10 Gepost op: december 19, 2023, 01:57:20 pm »

Bravo is een fijne zaak om eens langs te gaan. Ze hebben er tweedehands staan maar je kan er ook even de nieuwe modellen bekijken. Zoals de Trigano die je al noemde. Als je dat wat lijkt weet je waarnaar je op zoek kan op de tweedehands markt.
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #11 Gepost op: december 19, 2023, 01:57:44 pm »

Dan is een Jamet Jametic Outdoor zoals in onderstaande link misschien ook een optie:
snel opzetter, met pack-n-go met respectabele laadruimte, mogelijkheid tot drie slaapruimtes door de gastencabine, binnen budget

https://www.caravans.nl/jamet/jamet-jametic-outdoor-123-systeem-729548.html
Gelogd

Jildert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #12 Gepost op: december 26, 2023, 07:32:18 am »

Na veel nadenken blijft de Campooz toch in ons achterhoofd zitten. We gaan morgen nog een langs in Noordburgum.
Het 2024 model heeft nieuw tentdoek wat de veel gehoorde problemen zou moeten oplossen.

Nu heb ik ergens gelezen dat het 2024 model TenCate doek gaat gebruiken met een bepaalde KD typenummer. Ik kan het alleen nergens terug lezen. Ook in de brochure staat TemCate niet genoemd, tewijl je dat als merk volgensij best wilt benoemen.

Is er iemand die mij uituitsel hierover kan geven?
Gelogd

Ernst

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 58
  • Merk Vouwwagen: Campooz lazy Jack 2024
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #13 Gepost op: december 26, 2023, 08:50:18 am »

Voor zover ik weet is kd48. Maar  Jan Blanke kan het je vast vertellen.

Wij zijn daar ook geweest en bij Sandy Schinkel in Zwolle.
Net van de week een LJ 2024 besteld.

Wij hadden zelfde eisen. 3 cabines omdat onze tweeling andere ritmes hebben.

De lekkages met de 2021 en 2022 modellen zijn gekomen door gebruik te hete/dikke naalden en/of te vaak door zelfse gaatje. Dat is een proces wat in china fout is gegeaan. Hierdoor kon het doek na een bui niet settelen en hoeld je lekkages.

Ze gaan nu een ander soort stof gebruiken, volgens mij geen Ten Cate maar watwel weet ik nietmeer. Is mij wel verteld. Het wordt nu in Spanje gemakt als ik mij niet vergis.
Het is ook geen ripstopstof meer.

Wij hebben gekozen voorde campooz ivm modulair en gemak en de hoeveelheid ruimte in de bak en mogelijk tot keuren tot 1000kg.  (Er zijn wagens die echt niet boven de 650kg/750kg uit moeten komen want de as is niiet gebouwd voor meer) campwerk en campooz hun as zijn voor 1300+ kilo gemaakt.
En de opening bovenin om warmte te laten ontsnappen zien wij als meerwaarde.  (Ook gemerkt op de campoozdagen in assen, hebben daar verscheidene campoozers ontmoet allemaal tevreden).
Daarnaast vonden wij bij de campooz/campwerk ook prettig dat je een dikker matras kon plsstsen. Due dunne matrasjes krijgen wij last van de rug van. Een lekker dik 20-23cm traagschuim eventueel op doen. En de 20cm pocketverr matras wat er nu op ligt is beter dan de 10cm koudschuim in vele andere karren.

Bij ons zijn juist de kavango / combicamp flex jamet en nog meer afgevallen omdat wij onze kinderen niet naast ons willen hebben maar in hun eigen compartiment. Maar ook licht inval.
De holtkamper was ons te duur. De livingstone had voor ons niet de praktische indeling voor ons gezin. De zijtent voor de kinderen vond mijn vrouw niet fijn. Dat goldt ook voor de alpenkreuzer manier van zijtentjes.

Veel plezier met uitzoeken




« Laatst bewerkt op: december 26, 2023, 08:56:10 am door Ernst »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke vouwwagens en kwaliteit Campooz
« Reactie #14 Gepost op: december 26, 2023, 09:46:43 am »

Alle twee prima adressen om een vw te kopen.
Hoop dat de problemen daadwerkelijk opgelost zijn en Campooz dan eindelijk consistent kwaliteit kan leveren. Dan zijn het best leuke wagens. Heel veel vakantiegeluk gewenst met de nieuwe Campooz.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal