Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Kuipgrondzeil  (gelezen 17715 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jimrea

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #15 Gepost op: augustus 24, 2010, 04:51:29 pm »

Op de kleine wolf in ommen is het bekend dat waarneer het regent dat er een waterprobleem is.
Het maakt niet of je wel of geen kuipzeil hebt.
Prachtige camping voor de kids, geen probleem met m'n hobby, en het water was altijd zo weer vd vloer verdwenen.  :#
Gelogd

jimrea

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #16 Gepost op: augustus 24, 2010, 04:58:14 pm »

Het is zeker een hele mooie camping.
Kom er altijd langs als ik naar mijn werk ga.
Ik heb er zo een 7 jaar gestaan toen de kinderen nog klein waren.
Gelogd

irene1979

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #17 Gepost op: augustus 29, 2010, 04:12:20 pm »

ik heb het grondzeil met van die opblaasbare randen, IDEAAL!!!!! 8) 8) 8) Gisteren hebben wij onze klapper op de camping op de veluwe opgezet, wat een klote weer. Wij staan er precies in een put. eerst natuurlijk helemaal gespannen, en toen kwam het water al in de tent, na het spannen dit grondzeil neergelegt en het is heerlijk droog :W :W en het is een stuk warmer aan je voeten als het andere grondzeil.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #18 Gepost op: augustus 29, 2010, 05:30:43 pm »

Ik keek even op de site van Esvo maar zag daar dat ze maten hebben met 2.40 x ... of 2.50 x ... mtr, de diepte van onze voortent is 3.00 mtr, dat wordt het dus niet.

Weet iemand of er nog andere merken zijn die het wel grotere (andere maten) leveren
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #19 Gepost op: augustus 29, 2010, 05:37:55 pm »

Ik zou ze even mailen/bellen als ik jou was. Ze hebben daar, dacht ik, een eigen makerij en kunnen wellicht ook een andere maat leveren.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

muis

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #20 Gepost op: augustus 29, 2010, 05:39:18 pm »

kijk, dat biedt perspectief, het lijkt mij wel wat :J Zal het eerst maar eens aan Ed laten zien ;)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #21 Gepost op: augustus 29, 2010, 05:45:38 pm »

Die is toch met de vloeren bezig. Kan deze er ook nog wel bij.
 :#
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

muis

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #22 Gepost op: augustus 29, 2010, 05:55:28 pm »

 :#
Het lijkt mij echt een oplossing, we hebben met de meivakantie een heleboel water in de voortent gehad. Dit voorkomt dat soort gedoe. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met een opstaande rand bij de ingang van de tent (struikelen e.d.)
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2010, 08:24:55 pm »

:#
Het lijkt mij echt een oplossing, we hebben met de meivakantie een heleboel water in de voortent gehad. Dit voorkomt dat soort gedoe. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met een opstaande rand bij de ingang van de tent (struikelen e.d.)

ach... niet meer dan gebruikelijk op zo'n klapklupweekend, denk ik... W: W: W:
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2010, 08:56:37 pm »

:#
Het lijkt mij echt een oplossing, we hebben met de meivakantie een heleboel water in de voortent gehad. Dit voorkomt dat soort gedoe. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met een opstaande rand bij de ingang van de tent (struikelen e.d.)

Daar was heel het topic mee gestart  :)

Maar inderdaad, ik ben ook erg benieuwd.

@ Irene, wat voor grondzeil hebben jullie precies (merk, kosten, ...)  :?
Gelogd

jaap

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #25 Gepost op: augustus 30, 2010, 04:20:05 am »

Wij hebben helemaal geen last van dat opstaande randje gehad. Maar dat kwam ook omdat we onze schoenen uitdeden ivm met het slechte weer. Maar als je na een paar  W: of  bier bang bent dat je een schuiver maakt zou je dat stukje bij de deur ook gewoon plat kunnen maken door er iets op te leggen.
't Zou bij onze vouwwagen niet eens zou gek zijn als je een schuiver maakte, dan schuif je direct je bed in :)
Bij een opblaasbare rand is het natuurlijk niet zo makkelijk plat te maken, daar hebben wij verder geen ervaring mee.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #26 Gepost op: augustus 30, 2010, 06:14:05 am »

PLat maken is een goed idee. Onze Jametic heeft een grondzeil ingeritst, maar met drukknopen kun je de rand ter hoogte van de deur naar beneden doen en weer omhoog en met de drukknopen vastzetten. Rand is ook alleen nodig als het regent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bosi

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #27 Gepost op: september 22, 2011, 02:30:48 pm »

Bij ESVO kun je deze grondzeilen met opstaande rand op maat laten maken, kosten zijn ca. ?15,- per vierkante meter en levertijd binnen 14 dagen
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #28 Gepost op: september 22, 2011, 03:27:50 pm »

Wij hebben een opstaand kuipgrondzeil en dat bevalt prima.
Ook in de deuropening hebben we de rand gewoon omhoog staan en onze kindjes zijn er 1 keer over gestruikeld. Daarna zijn we er allemaal aan gewend geraakt.

Wanneer de rand plat ligt en je er steeds op gaat staan, gaat hij veel sneller kapot. Dat is zonde.
Wij gebruiken geen extra zeil onder ons grondzeil. 1 maal gedaan en toen stond er water tussen de 2 zeilen en sopten we de tent door. Deze zomer niet gedaan en VEEL regen gehad en keurig droge voeten gehouden.

Wel altijd even de grons controleren op scherpe dingen als takjes en denneappels enzo.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re:Kuipgrondzeil
« Reactie #29 Gepost op: september 22, 2011, 07:39:04 pm »

Dit is dan wel een andere Irene, maar wij hebben ook zo'n grondzeil met opblaasrand. Een isabella air barrier.
Werkt geweldig. Hij is wat te groot bij ons, en voorgaande jaren hadden we hem gewoon omhoog tegen de kanten gezet
zonder op te blazen  ::) waar heb je zo'n ding voor...
Tot het vorige zomer in Nl. zo hard ging regenen, dat de voortent nat was.
De dag erna alles laten drogen en de rand opgeblazen. Toen ging het nog harder regenen en stonden we voor de tent tot onze enkels in het water.
Binnen helemaal geen last gehad. Wel even de koelkast hoog gezet voor de zekerheid. Maar met enkelhoogwater gaat het grondzeil met luchtrand
gewoon drijven  :W
Dit was wel extreem weer, je weet nog wel, toen de caravans het water in geblazen werden. Maar onze tent was droog. Dit in tegenstelling tot de rest
van het veld, die niet eens op het laagste punt stonden.

Toch wel grappig, dat mijn ouders een alpenkreuzer uit 84 hadden met een kuipgrondzeil met drukkers, en ik deze later bij andere vouwwagens niet meer zag.
Alles komt terug zullen we maar denken.

Groetjes, Irene
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal