Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?  (gelezen 4794 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HaicoMonique

  • Gast
Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Gepost op: juni 03, 2011, 09:29:33 pm »

Hallo,

Wij zijn opzoek naar een snel op te zetten vouwwagen, ruimte komt op de 2e plaats.
Na veel mooie youtube filmpjes is het nog niet helemaal duidelijk.
Een Camp-Let leek ons een mooie optie. met name door het lage gewicht en de fiber bak.

Niet onbelangrijk, ons budget reikt tot 1500 euro...

Maar weten niet waar wij in het algemeen, specifiek Camp-Let, op moeten letten.
-Is er speciale aandacht nodig voor de bak/schanieren?
-Geeft het de voorkeur om vanaf een bepaald jaar te zoeken?
-Is een wat oudere bak met nieuw tentdoek een optie?
-Zijn er algemene problemen met Camp-Let?

Wat zijn jullie ervaringen met een Camp-Let?

Of zijn  er betere opties?

Alle info is welkom.

Alvast hartelijk dank

Haico & Monique
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2011, 10:07:20 pm »

Het kan zijn dat je even moet wachten op inhoudelijke reacties. Een aantal klappers die normaal regelmatig op het forum aanwezig zijn staan dit weekend samen op een camping. 
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2011, 10:37:27 pm »

Wellicht kan je met een beetje zoeken op dit forum al heel wat informatie vinden over de aanschaf van een 2e hands vouwwagen.

Of je budget toereikend is kan je snel controleren op marktplaats of een andere verkoop site.

Wat volgens mij een dure optie is is het nemen van een oude wagen en dan nieuw tentdoek. Ik denk dat je dan bijna een nieuwprijs kwijt bent.
Gelogd

HaicoMonique

  • Gast
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2011, 11:11:26 pm »

Ik bedoelde daarmee bv op marktplaats:
-wagen van 2000 etc
Of
-wagen 1995, 2005 voorzien van nieuw tentdoek.

Welke vd twee de betere optie is (ligt de slijtage vaak bij de wagen
of bij het doek). 
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2011, 11:53:31 pm »

Als je voor snel opzetten gaat dan moet je een Jametic nemen, met een extra uitbouw erbij is ook gelijk je ruimteprobleem opgelost. *als dat al een isue zou zijn*.

Op deze site word heel duidelijk uiteglicht waar je op moet letten. Maar als het op snel opzetten gaat dan is de jametic een aanrader. Ligt  in kilo's makkelijk in en uit te klappen.

Succes
Gelogd

jaap

  • Gast
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2011, 06:29:21 am »

Goedemorgen,

Camp-let zijn kwalitief goede wagens. Onze vorige wagen was een camp-let. Het enigste min-puntje vonden wij de bagage ruimte in de kar. Die was niet al te groot.
Als je geen fietsen meeneemt kan je natuurlijk een dak koffer er op zetten. Voor die prijs moet het wel lukken om een leuke kar op de kop te tikken. Maar kijk eerst goed rond, want er zijn nog veel meer snel-klappers in het segment. Bijv. de zoals hierboven gezegt jamet jametic, trigano odyssee, combi-camp. De holtkampers zijn ook snel, alleen praat je dan toch vaak over een andere prijs. Als je een vouwwagen gevonden kijk dan voornamelijk of het doek geen slijtageplekken vertoont. sucses :)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2011, 09:11:08 am »

Wat handig is is ook erg afhankelijk van de hoeveelheid volk die geborgen moet worden. 2, 4 of 27 scheelt niet alleen in aantal benodigde slaapplaatsen, maar ook in benodigde bagageruimte.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #7 Gepost op: juni 04, 2011, 10:19:00 am »

Als je voor snel opzetten gaat dan moet je een Jametic nemen, met een extra uitbouw erbij is ook gelijk je ruimteprobleem opgelost. *als dat al een isue zou zijn*.

Op deze site word heel duidelijk uiteglicht waar je op moet letten. Maar als het op snel opzetten gaat dan is de jametic een aanrader. Ligt  in kilo's makkelijk in en uit te klappen.

Succes

Je kan ook voor een Trigano Odyssee gaan, is ongeveer  hetzelfde.
Staat in ongeveer een uur.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2011, 10:57:45 am »

Met dit budget zou ik zeker jamet niet overslaan
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #9 Gepost op: juni 04, 2011, 11:03:31 am »

@Alex: ga eens bij de laptop weg man!

Die Odyssee is zeker een goeie. Staat VEEL sneller dan een uur. Als de Klavertjes, die er eentje hebben, zich boos maken staat ie met 15-20 minuten. Dan kan het inruimen beginnen ( of bedoelde je dat Chrisje?)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2011, 11:07:56 am »

stelletje verslaafden... zijn ze op klapweekend met heerlijk weer zitten ze nog op het forum... :P
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

jaap

  • Gast
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #11 Gepost op: juni 04, 2011, 12:04:40 pm »

 :off Ik dacht dat het halve forum op vakantie was :H
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #12 Gepost op: juni 04, 2011, 12:48:47 pm »

Toen wij een sneller opzetbare vw zochten hebben wij gekeken naar de camp-let, jametic, trigano odyssee en hk. Camp-let viel af omdat je daarin 2 slaapcabine's hebt en geen bakken voor bergruimte. Ook slaap je hier op de deksel en dit vonden wij niet fijn. HK viel toen af vanwege het budget. Trigano en Jametic zijn hetzelfde maar de Jametic is goedkoper. Wij hebben gekozen voor de Jametic. Uiteindelijk hebben wij onze Jametic 8 jaar gehad. Klapte snel, stonden binnen een uur met volledig afspannen en luifel. In die 8 jaar is hij ruim 50 keer open en dicht geklapt. We trekken nogal vandaar. De modellen vanaf 2005 hebben ook een lattenbodem. Wij lagen nog op een plank. Zal zeker voor een lattenbodem kiezen. De reden dat wij hem weggedaan hebben is dat we nog sneller  ::) wilde klappen en omdat de keuken tillen voor mij een probleem werd. O ja we hebben er altijd met zijn 4tjes, soms met 5, in gekampeerd. Ruimte voldoende. En anders net als hierboven staat heb je nog een uitbouw. Succes met zoeken.
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #13 Gepost op: juni 04, 2011, 01:34:34 pm »

@Alex: ga eens bij de laptop weg man!

Die Odyssee is zeker een goeie. Staat VEEL sneller dan een uur. Als de Klavertjes, die er eentje hebben, zich boos maken staat ie met 15-20 minuten. Dan kan het inruimen beginnen ( of bedoelde je dat Chrisje?)

Ik zet hem denk ik in mijn eentje in 2 uur helemaal op, inclusief binnenruimte.
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Wij willen een vouwwagen maar waar moet je op letten?
« Reactie #14 Gepost op: juni 04, 2011, 10:47:26 pm »


Wij hebben sinds een paar weken een Holtkamper, (met een beetje zoeken zelfs, oud, te vinden voor jullie budget,maar dat terzijde!) maar mijn man heeft zijn hele kindertijd in een Camplet gekampeerd. Wordt nog altijd geprezen in mijn hele schoonfamilie, vanwege de snelheid en het gemak.
Een voorvalletje dat mijn schoonma pas vertelde en je misschien een beetje helpt:
Ze brachten de 30 (!) jaar oude vw weg, voor een kleine reparatie aan het tentdoek. De man bij wie ze hem brachten begon te lachen, en zei dat als ie daar aan zou gaan repareren, hij het scheurtje alleen maar erger zou maken, je zou, volgens hem, dat hele doek uit elkaar kunnen scheuren want het was 'op'. Toen de beste man dat vervolgens wilde demonstreren...gebeurde er niks :) Hij begon aardig hard te trekken aan het scheurtje, maar uitscheuren, en volledig in tweeën trekken zoals hij had gedacht was niet mogelijk. Kwaliteitje dus, dat tentdoek! Of dat exrmplarisch is voor Camplet weet ik niet, maar het zegt in elk geval iets.
Succes met jullie keuze en zoektocht!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal