Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Leveler of wig?  (gelezen 6400 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Leveler of wig?
« Gepost op: september 14, 2017, 02:53:37 pm »

Hallo mensen,

Ik heb een vraag voor de personen die een leveler gebruiken om hun vouwwagen waterpas te zetten. Zijn dit nu handige dingen of kun je beter zo'n gele wig gebruiken? Deze wiggen gebruiken we nu een paar jaar en op zich gaat het waterpas zetten prima met de 'Densi' methode. Maar de levelers die ik op marktplaats zie, lijken me een stuk handiger. Maar is dit ook zo?
En laat je de vouwwagen zo staan als je 'm met een leveler omhoog hebt gezet? Of schuif je dan plankjes onder het wiel en haal je de leveler dan weg?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Leveler of wig?
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2017, 03:07:02 pm »

Hallo mensen,

Ik heb een vraag voor de personen die een leveler gebruiken om hun vouwwagen waterpas te zetten. Zijn dit nu handige dingen of kun je beter zo'n gele wig gebruiken? Deze wiggen gebruiken we nu een paar jaar en op zich gaat het waterpas zetten prima met de 'Densi' methode. Maar de levelers die ik op marktplaats zie, lijken me een stuk handiger. Maar is dit ook zo?
En laat je de vouwwagen zo staan als je 'm met een leveler omhoog hebt gezet? Of schuif je dan plankjes onder het wiel en haal je de leveler dan weg?

Ik heb niet zo'n ding maar sluit me wel even bij deze vraag aan. Ik kan niet in iemand anders z'n portemonnee kijken, die van mij zegt keihard 'Nee' tegen iets van 125 euro wat je ook op een andere manier goed kunt doen. Maar toch: ik ben wel nieuwsgierig...

Bijvoorbeeld: als de ondergrond al wat zacht is en het wiel daardoor al wat lager staat, krijg je die leveler dan nog wel onder het wiel?

<edit:> er staan er trouwens genoeg te koop op Marktplaats. Aan de ene kant kun je er dus wel goedkoper aankomen. Aan de andere kant vind ik dat ook wel weer een teken?
« Laatst bewerkt op: september 14, 2017, 03:11:43 pm door NielsP »
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 813
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Leveler of wig?
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2017, 03:56:25 pm »

Wij hebben er ook geen en gebruiken een "grijze" wig. Misschien gaat dat nog beter dan een gele ;-).
Maar een leveler lijkt me best handig. Het is alleen zo'n enorm lomp ding. Dus we houden het gewoon bij de wig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Leveler of wig?
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2017, 04:11:46 pm »

Ik heb voor ong. hetzelfde bedrag 4 zwaardere steunen eronder gezet ipv degene die af fabriek er al op zaten. Het is nu veel gemakkelijker en sneller waterpas zetten. Dus hetzelfde idee maar dan anders uitgevoerd.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Leveler of wig?
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2017, 04:36:26 pm »

Een gele wig werkt prima!

Het grootste nadeel van de leveler is het extra gewicht/ruimte wat het weer inneemt. De Leveler kun je net als de wig laten staan.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Leveler of wig?
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2017, 04:59:42 pm »

Ook hier een gele wig (twee stuks). Dit jaar op 1 camping hadden we daar niet genoeg aan. Potkrik van een buurman bracht uitkomst: onder de as opgekrikt, daarna de twee wiggen eronder en toen stond 'ie goed. Een potkrik schijnt niet al te duur te zijn en is een heel stuk handzamer dan een leveller, dus daar kijken wij nu naar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Leveler of wig?
« Reactie #6 Gepost op: september 14, 2017, 06:02:45 pm »

Gebruik helemaal geen wiggen. Redt het net houten planken en mijn hoek poten

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 485
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Leveler of wig?
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2017, 04:08:55 pm »

Wij gebruiken twee van die gele wiggen en dat werkt prima, je kunt ze ook op elkaar stapelen als je meer hoogte moet winnen. Daarnaast hebben we voor wat minder hoogteverschillen en houten banaanvormige wig, waar het wiel in blijft zitten (dus geen gevaar van wegglijden zoals op die gele dingen). Zo'n leveler heb ik wel eens gezien bij caravans, die zijn erg zwaar om op die gele wiggen te duwen, dus dan misschien handiger, maar ze nemen ongelooflijk veel ruimte in denk ik.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Leveler of wig?
« Reactie #8 Gepost op: september 15, 2017, 04:23:44 pm »

De vraag is niet "leveler of wig" maar betreft wat praktische zaken rondom de leveler  :X
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Leveler of wig?
« Reactie #9 Gepost op: september 15, 2017, 05:19:29 pm »

De vraag is niet "leveler of wig" maar betreft wat praktische zaken rondom de leveler  :X

De vraag is wel degelijk leveler of wig. Moeten we onze wiggen blijven gebruiken of is een leveler handiger. Daar probeer ik met dit topic achter te komen. Maar bedankt voor je input.
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: Leveler of wig?
« Reactie #10 Gepost op: september 15, 2017, 07:49:33 pm »

Afgelopen jaar met een wig zitten "klooien".... dacht toen meteen: er komt een leveler.... ik kreeg de vouwwagen er niet goed op.. en de manier zoals hier op het forum staat (met draaien) ging niet omdat we de vouwwagen met de dissel in de heg hadden staan...

Trouwens ik heb ergens gelezen dat je vouwwagens niet met de steunen waterpas mag zetten.....
Gelogd

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Leveler of wig?
« Reactie #11 Gepost op: september 15, 2017, 10:11:28 pm »

Het is niet voor niets dat je die levelers bij bosjes voor een habbekrats op marktplaats ziet.
Ze zijn groot, zwaar, de zwengel loopt vaak heel zwaar, hoogte verschil wat je kan opvangen is beperkt, je krijgt ze soms lastig onder het wiel en ze zakken makkelijk weg als de grond wat zacht is.

Die keggen werken prima. En als het hoogteverschil wat groot is kun je er meerdere gebruiken of nog wat extra plankjes eronder leggen. Alternatief: krik onder de as, opkrikken, plankjes onder het wiel en weer laten zakken. Snel en simpel.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Leveler of wig?
« Reactie #12 Gepost op: september 15, 2017, 11:16:45 pm »

Daar heb je wel een punt. En ook het feit dat niemand van dit forum zich gemeld heeft met positieve ervaringen met zo'n leveler zegt genoeg.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Leveler of wig?
« Reactie #13 Gepost op: september 17, 2017, 06:00:41 am »

Misschien dit draadje lezen? Inmiddels beproefd concept. Ik heb een alu caravanleveler gekocht voor €25. Deze hangt in beugels aan de voorzijde van de disselbak


Projecten aan onze Trigano Alpha

https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=83140&share_tid=17336&url=http%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D17336&share_type=t
Gelogd

Maarten77

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama Easy Access
Re: Leveler of wig?
« Reactie #14 Gepost op: september 17, 2017, 08:05:11 am »

Wij kregen dit jaar een gebruikte leveler van familie. En die is eigenlijk best goed bevallen. Zonder al te veel moeite is de wagenbak horizontaal te krijgen.
Of ik een nieuwe zou kopen weet ik niet, maar tweedehands zijn ze inderdaad goed verkrijgbaar.
Belangrijkste nadeel kan de grootte van de leveler zijn. Bij ons past hij onderweg in de disselbak naast de koelkast. Is prima wat mij betreft.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal