Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ontzettend last van vliegen  (gelezen 717 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieterbst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Ontzettend last van vliegen
« Gepost op: augustus 06, 2019, 07:37:57 pm »

Hallo mede-klappers,

We zijn dit jaar voor de tweede keer met onze vw op pad. Nu in de morvan in Frankrijk.

We hebben hier ontzettend veel last van vliegen, het klinkt misschien een beetje als aanstellerij, maar het zijn er echt ontzettend veel, waardoor we maar moeilijk voor de vw kunnen zitten. Het stikt werkelijk van de vliegen.
Als ik me goed herinner waren er nagenoeg geen vliegen op onze plek toen we arriveerden. Een dag later was het niet te harden hier. Constant ben je bezig met het verjagen van de vliegen. Op andere plekken zitten veel minder vliegen dan hier.

Het lijken dezelfde vliegen zoals we in Nederland zien. We reizen met twee volwassenen en twee kinderen (1 en 4). De vw staat gestald in een schuur in het buitengebied. Er is geen varkenshouder in de buurt, wel zijn er paarden nabij.

Heeft iemand een ervaring zoals deze? Komt het misschien omdat de vw ergens gestald staat wat dit triggert? En vooral, wie heeft er tips?

We hebben al van alles gedaan. Zoetigheid ik zakken en bakken. Gedweild en schoongemaakt met overvloedig allesreiniger.

Alvast bedankt voor jullie reacties
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Ontzettend last van vliegen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2019, 07:44:38 pm »

Wij hadden zowel dit voorjaar (boerderijcamping) als nu in Frankrijk ook ontzettend veel last van vliegen, maar dan vooral in onze binnentent (ze kropen 's nachts zelf in m'n neus, ieuw!) Onze indruk is, dat ze vooral de luwte opzoeken. Wij zetten dus zoveel mogelijk open om maar door te laten waaien. Dat hielp wel. Ze houden ook niet van lavendel, dus er staat een geurdoosje in de slaaptent en ik ben flink met een bus onyerieurspray bezig geweest. Ik denk dat er een lavendelwalm van jewelste om de tent hangt, maar de vliegen waren grotendeels weg.
Ik vond het wel gek dat wij er ook dit jaar ineens zoveel last van hebben.
Gelogd

jvos1972

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuzer
Re: Ontzettend last van vliegen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2019, 09:13:02 pm »

Denk dat er door de niet strenge winters veel ongedierte  is. Je kunt zakjes met wat ophangen.  Vliegen schijnen niet tegen de lichtstralen uit de zakjes te kunnen.

Zie link met nuttige tips.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130724_00669057
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.580
Re: Ontzettend last van vliegen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2019, 01:31:21 am »

Het weer speelt een rol, en mogelijk zijn er te weinig wespen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal