Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen  (gelezen 45669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Purk

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: mei 22, 2011, 11:43:39 pm »

Wij hebben inmiddels met zo ongeveer alle leeftijden tussen 3 maanden tot 9 jaar kampeerervaring. Wat mij het meest rust geeft: een zwembad dat is afgesloten (of geen zwembad, maar dat is voor je oudere kids misschien weer niet zo leuk  :P ) en verder idd een kleine, overzichtelijke camping , liefst met een enigszins afgesloten uitgang, en een plekje zo ver mogelijk van de uitgang. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar heb wel naast mensen gestaan met een kind in een tuigje, met een lijn van ongeveer 10 meter. Zag er misschieneen beetje zielig uit, maar het ventje had er zelf echt geen last van, die was juist blij dat ie een beetje vrijheid kreeg en niet werd 'opgesloten' in een campingbedje/box, zoals mijn kind op dat moment  :) ( mijn ventje was toen wel jonger, overigens. Als ze twee zijn zou ik die bed/box niet meer proberen, want dan klimmen ze eruit, of krijgen het bedje omgegooid). Verdder is mijn ervaring dat onze jongste prima op sleeptouw genomen werd door de oudere kinderen, en de vriendjes van de oudere kinderen vinden dat ook vaak leuk. En het beste werkt dit: proberen een vriendje van de eigen leeftijd te vinden die vlakbij staan, dan kachelen ze gewoon lekker tussen die te plekken heen en weer...
Overigens blijven je kinderen, wat je ook bedenkt, idd wel joue eigen verantwoordelijkheid, dus het blijft altijd opletten  ;)
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: mei 22, 2011, 11:55:30 pm »

wij hebben een dochter van 2, wordt tijdens het klapweekend 2 jaar :>

er zitten 2 oren op maar luisteren :( ja, het geen wat ze wil horen wel natuurlijk :J (eten en toetje)

heb hier al wel een aantal ideeen opgedaan hoe ik haar het beste in de buurt kan houden. o.a. het campingbedje als box gebruiken is een goede tip

verder een kleedje en natuurlijk veel speelgoed meenemen.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: mei 23, 2011, 12:29:05 am »

Ik had hier al eerder iets over getypt dus maar even de tekst hieronder gezet;


Over weglopende kinderen gesproken, erg herkenbaar wij hadden/hebben ook zo'n ondernemend mannetje.

Nu kun je bij de prenatal ideale "niet wegloopsystemen" kopen voor weinig. Het bestaat uit een tuigje  :J

Jawel een grote haring in de grond, stuk scheerlijn eraan en op het einde van de lijn huppelt een kotertje. :#

Levert wel af en toe vreemde blikken op van voorbijgangers maar het leverde voor ons heeeeeeeeeel veel rust. Het manneke had er niet veel last van.

Na een week hoefde we alleen maar het tuigje omhoog te houden als hij er weer vandoor wilde  en meneer dacht er nog wel een tweede keer over na. Volgens mij werkt deze klassieke conditionering van Pavlov volgens het boekje  I:

het is maar een tip.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Gulpje

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: mei 23, 2011, 07:22:46 am »

Wij hadden 2 jaar geleden ook een kleine ondernemer van 2 jaar. Tuigje meegenomen, maar uiteindelijk niet nodig gehad. Hij bleef toch goed bij de tent, gelukkig. Frankrijk heeft gelukkig op de meeste campings een hek met speciale sluiting om het zwembad, is onze ervaring.
Verder hebben mijn man en ik ploegendienst; om de beurt opletten, zowel bij de tent als bij het zwembad. Onze zoon is nu 4 jaar en ik verwacht dat het steeds makkelijker gaat. Nog een
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: mei 23, 2011, 08:40:50 am »

Wij zochten inderdaad een veldje uit met speeltuin. Zo had je altijd zicht op ze. Maar onze kinderen waren niet zo ondernemend bleven altijd wel in de buurt. Dus een tuigje was niet nodig. Ik was schijnbaar wel een weglopertje want ik had vroeger wel een tuigje om. Heb hier niets van overgehouden (volgens mij :? ;)). Dus als het even rust geeft waarom niet. Het hoeft niet de hele dag om. Wat je ook nog kan doen is z'n sleutelbosklemmetje kopen en hier een touw aan maken. Mocht je even iets moeten doen klip je deze even snel aan hun broek (achterkant i.v.m. los maken, het zijn vaak slimme kids :P).
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2011, 08:42:37 am door Lien »
Gelogd

frk

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: mei 23, 2011, 10:00:19 pm »

hee, jullie ook een tweeling van 2....wij ook! Druk he :H. 2x NEE 2x VAN MIJ en 2 kindjes die ieder een andere kant op rennen....wie ga je achterna?
Goeie tips wel hier, in ieder geval een overzichtelijk plekje uitzoeken op een veilig terrein, liefst aan een speelveldje en dan je wagen strategisch bij de uitgang van het veldje parkeren. Maar opa en oma mee scheelt ook al een slok op een borrel qua vakantiestress...dus gat gaat vast helemaal goed komen! Geniet van de kids....en remember...ze worden vanzelf 3  :**  ;)


hahaha zeer erkenbaar :J

Ik/wij zitten er toch maar aan te denken om een tuigje aan te schaffen,simpel en goedkoop.

Voor zover ik weet zijn de plekjes waar wij komen te staan omheint door struikjes,misschien dat we de uitgang kunnen afschermen en dan hopen dat ze wat bij de tent blijven het zwembad is gelukkig niet al te dichtbij en "moeilijk" bereikbaar voor die hummeltjes ;)
Maar uiteraard blijft het opletten met die koters :#
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: mei 23, 2011, 10:35:12 pm »

Wij hebben vorig jaar geprobeerd met een tuigje. Geen suc6. Nils  jankte de hele camping bij elkaar tot hij weer losgemaakt werd.....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

mvdkant

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: mei 23, 2011, 11:42:50 pm »

vandaag een rol schrikdraad met trafo aangeschaft :O succes verzekerd :#

grapje natuurlijk, het idee met het tuigje spreekt mij wel aan maar waar haal je zoiets.
de grondpen en het "touw" is niet zo moeilijk maar het tuigje zelf, waar koop je dit?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: mei 23, 2011, 11:50:04 pm »

Nou, dan gooi ik maar maar even een bommetje op ...

Ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen, zo'n tuigje met een touw. Ik vind het één van de primaire taken die je als ouder hebt : let op je kind. Tja, dan maar 10x per dag die correctie uitvoeren en er achter aan hobbelen. Het is contact met je kind. Die ook nog eens een belangrijk deel van de overdracht van normen en waarden in zich draagt.

Ik vind het een stuk luiheid en verkeerde prioriteitstelling.


Ten tweede kom je op deze manier ook nog eens extra in contact met mede kampeerders...


Onze kinderen, vooral de oudste, zijn absoluut niet de gemakkelijkste, maar ik zou ze, hoe boos ik ook op ze kan worden, nooit in een kooi of dwangbuis stoppen.


Mijn gevoel, mijn mening. Natuurlijk kan iedereen dit anders vinden, maar ik had het nog niet zo expliciet als ik dit voel gelezen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

esentim

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: mei 23, 2011, 11:54:02 pm »

kooi of dwangbuis zou ik ook thuislaten... ;). Maar mensen die geen tweeling van 2 hebben, weten echt  niet waar ze het over hebben, excusez moi. Je kunt tig kinderen hebben, pas als je er 2 tegelijk hebt gehad mag je hier iets van vinden.  :P

Dat gezegd hebbende:

Wat ik ook wel eens gebruik: het polsbandje met rood "telefoonkoord" van de prenatal. Is eigenlijk om pols van kind te bevestigen aan pols van moeder, tegen kwijtraken op vliegvelden enzo. Maar ik gebruik het in winkelcentra om mijn twee meiden bij elkaar te houden...ze zitten dus met een koordje om de polsjes aan elkaar vast, niet aan mij. Zo hebben ze toch wat vrijheid, maar blijft het een overzichtelijk gepeupel en zijn ze ook minder snel... :H
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: mei 23, 2011, 11:56:29 pm »

panevino, ik ben het bijna helemaal met je eens. er zijn alleen momenten dat je even denkt, nu even niet opletten maar even rustig zitten. daarvoor denk ik dat een tuigje uitermate geschikt is.
leg een kleed neer met speelgoed en ze vermaken zich wel, hopen we :O
Gelogd

muis

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: mei 24, 2011, 12:07:42 am »

Ik ben het eens met PaneVino, wij hebben 2 kids waarvan 1 met adhd. Geloof me, dan weet je heel goed wat het is om er achteraan te moeten lopen. We hebben nooit gebruik gemaakt van een tuigje oid. en regelmatig lekker bij de wagen kunnen zitten. Hieronder een foto met een idee voor een groot speelkleed (strandmatjes aan elkaar geplakt) makkelijk en klein op te rollen, werkte perfect
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: mei 24, 2011, 12:10:11 am »

Geen probleem hoor, dit bommetje.

Ik dacht er net zo over, voor onze dochter was gewoon goed genoeg, maar ons ondernemend mannetje was een ander verhaal.
Voor hem was het een sport om zo snel mogelijk zo ver mogelijk te komen. Hij wil nou eenmaal alles ontdekken en rondom de tent was geen dichte begroeiing.

Binnen twee seconden was hij bij de waterkraan, dat is dan niet zo heel erg maar 3 meter verder de stroompaal :N Liefst met een gietertje of bakje water (net vol trots gevuld bij de kraan).
Het was ook een veiligheid zodat hij bij sommige dingen niet bij kon.

Daarnaast zat hij er natuurlijk niet de hele dag in. Misschien een uurtje verdeeld over de hele dag. En naarmate de vakantie vorderde begon hij steeds beter te begrijpen om bij de tent te blijven en dat hij bij sommige dingen niet bij mocht komen.
Voor onze dochter was het ook wel prettig dat papa en mama niet de hele tijd met haar broer bezig was maar ook tijd voor haar hadden. En dat zij ook soms rustig kon spelen zonder dat haar broer alles overhoop gooide. Dit was niet kwaad bedoeld van hem maar hij zag kansen en mogelijkheden.....

Ach, ik denk dat alle kinderen wel in een kooi hebben gezeten, die wordt dan box genoemd. En hoeveel mensen zetten het kinderbedje buiten op waar dan het kind in zit te spelen, met een tuigje aan hebben ze heel wat meer bewegingsvrijheid.

En last but not least, papa en mama moeten inderdaad prioriteiten stellen en dan vervolgens keuze maken.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Purk

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: mei 24, 2011, 11:04:44 am »

kooi of dwangbuis zou ik ook thuislaten... ;). Maar mensen die geen tweeling van 2 hebben, weten echt  niet waar ze het over hebben, excusez moi. Je kunt tig kinderen hebben, pas als je er 2 tegelijk hebt gehad mag je hier iets van vinden.  :P
Sorry, maar hier word ik een beetje geirriteerd van... tig kinderen heb je namelijk ook tegelijk, alleen in verschillende leeftijdsfases. Dat maakt het soms makkelijker, maar ook regelmatig lastiger.
Ze vroegen tips en meningen, dan mag ook iedereen die geven, toch?  Verder no hard feelings, maar ik moest het ff kwijt.

Dat telefoondraad van de prenatal had ik ook, voor drukke plaatsen (vliegveld, dat soort werk).
En net als met een tuigje, een box of wat dan ook: ik vind dat je dit soort hulpmiddelen wel degelijk kunt gebruiken, zeker als het de veiligheid van je kind(eren) ten goede komt (zodat ze bijvoorbeeld niet bij jouw keukentje komen waar jij net pannen water staat te koken. Ken ik een heftig verhaal over, meisje dat de rest van haar leven gehandicapt is. Leuke
kampeerervaring...). Maar voor al die hulpmiddelen geldt dat je het beperkt moet inzetten, naar mijn mening. Dus idd niet de
hele  dag, maar op bepaalde momenten.

Succes met het nemen van beslissingen en vooral: geniet van de vakantie straks!


Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal