Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen  (gelezen 45667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jsteijn

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #75 Gepost op: maart 02, 2012, 07:13:39 pm »

Na lezen hier ben ik blij dat onze oudste inmiddels al 9 is en lekker helpt en zn gangetje gaat.
Onze dochter van 3,5 is wel zeer ondernemend en wat we tot nu toe hebben gedaan is eigenlijk wat hier ook veel staat... lekker achteraan hobbelen als dat nodig is.

Wij staan voornamelijk op boeren/kleine campings en zolang ze op het veld blijft vinden we bijna alles prima. Ze is erg sociaal en gaat graag buurten bij de buren. Meestal loop ik er even naartoe om te polsen hoe die mensen dat vinden en geef ik aan dat ze maar even moeten laten weten als ze rust willen  :O
Meestal vinden ze het geen probleem. Vaak vragen mensen of ze met opzetten kunnen helpen en dat is een handig momentje om te kiezen..... of de mensen helpen mn man en ik pas op kids...... of ik vraag ze een oogje te houden opdat mn dochter het veld niet verlaat.
Met regen is het fijn als ze tijdens opzetten even onder de luifel bij buren mag zitten, wel in ons zicht uiteraard, maar toch ff droog. Met de nintendo ds erbij is ze wel een poosje zoet.

voor 2 dreumessen zou ik wat speelgoed meenemen dat ze nog niet kennen en kijken naar een plekje in de buurt van een zandbak en een schaaltje water...staat garant voor veel modder plezier  :H

Verder.... niet teveel zorgen over maken, het regelt zich meestal vanzelf
Gelogd

teammeyer

  • Gast
Re:hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #76 Gepost op: maart 02, 2012, 07:50:42 pm »

Wat voor ons heeft gewerkt en een rustig gevoel geeft, zijn van die handige naambandjes. Met een watervaste pen je pleknr, volledige naam van je kind erop en je mobiele nummer. Dit is bij ons een keer nodig geweest omdat onze dochter de verkeerde kant de toiletgebouwen uitkwam.

Hahaha met een watervaste stift , voor als ze in het water belanden zeker.

Nee het blijft gewoon er achter aan sjouwen.dat is toch het beste , een kind moet zijn wereld ontdekken en helaas gaat dat in de vakantie door.

ja , wij zijn ook weleens een kind kwijt geraakt , de hele camping liep te zoeken en kind lief paste preciet tussen de spijlen van het hek naar het water door. Gelukkig ontdekten we hem rustig spelend achter de tent. Het blijft opletten en de eerste jaren kom je ogen en oren tekort.
Als ze wat ouder worden gaat het beter hoor, zij nu 17 en 20 jaar  :> , en nu is het weer genieten voor ons. :X

Gr Teammeyer
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #77 Gepost op: maart 02, 2012, 08:19:19 pm »

Ik wil me voorlopig nog niet indenken waar ik me dan allemaal weer zorgen over moet gaan maken als ze 17 zijn...
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #78 Gepost op: maart 02, 2012, 08:22:02 pm »

Ik wil me voorlopig nog niet indenken waar ik me dan allemaal weer zorgen over moet gaan maken als ze 17 zijn...

meisje of jongen ;)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #79 Gepost op: maart 02, 2012, 09:30:24 pm »

Ben ik blij dat ik me daar geen zorgen meer moet over maken. Met twee pubermeiden (een van ons zelf en één geleend exemplaar ;) hebben wij soms het probleem dat we ze niet meer van de plek wegkrijgen. "s Morgens krijg je ze met moeite uit de tent, dan vatten ze 1u post in de toiletruimte om hun haar goed te leggen, daarna moeten ze stil blijven zitten want ander raakt dat haar in de war en er moest zo eens een knappe gast voorbij komen  >:
Gelogd

faba

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #80 Gepost op: maart 02, 2012, 10:55:23 pm »

Ik wil me voorlopig nog niet indenken waar ik me dan allemaal weer zorgen over moet gaan maken als ze 17 zijn...


Wel, zoals vrienden, die allemaal jongens hebben, het uitdrukten toen ze wisten dat ons eerste kindje een meisje zou zijn: "Poeha, wij hebben het gemakkelijker dan jij, wij moeten maar 1 piemel in de gaten houden, jij moet heel veel in de gaten houden"  :H ::)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #81 Gepost op: maart 02, 2012, 11:12:46 pm »

Ik wil me voorlopig nog niet indenken waar ik me dan allemaal weer zorgen over moet gaan maken als ze 17 zijn...

Waarschijnlijk over precies die zaken waar je je mee bezig hield toen je zelf 17 jaar was.
En hoe meer en hoe ernstiger dat bij jouzelf toen was, des te meer zorgen heb je.  :P :H :H :H
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #82 Gepost op: maart 03, 2012, 12:20:33 am »

Waarschijnlijk over precies die zaken waar je je mee bezig hield toen je zelf 17 jaar was.
En hoe meer en hoe ernstiger dat bij jouzelf toen was, des te meer zorgen heb je.  :P :H :H :H

ooo shit...


Oh nee, toen ik 17 was, was ik nog braaf
Gelogd

muis

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #83 Gepost op: maart 03, 2012, 01:40:48 am »

En weer terug naar het onderwerp
Gelogd

faba

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #84 Gepost op: maart 03, 2012, 11:15:38 am »

Vanmorgen een kleine "ontdekking" gedaan. Onze oudste dochter van bijna 4 jaar vond toevallig het oude halsbandje van onze pup toen hij nog zo klein was dat hij in de hand paste. Deed ze die toch om haar pols en zei dat het een armbandje was... :), vroeg haar gelijk of we dan de leiband mochten gebruiken ook. Ja hoor, zolang die maar roze is  :H.

Hey , als ze't nou zelf willen en we vinden voor beide kindjes van de kleine halsbandjes (hebben ze nou toch in alle kleuren en met glinstertjes en zo op)  :**  dan zeg ik als ouder natuurlijk geen neen tegen m'n kinderen hé  :X

Lijkt me prima om bijvoorbeeld mee te nemen naar een drukke markt of zo waar veel afleiding is voor het kind en voor de ouders.

 Voor jongens misschien minder vanzelfsprekend om een armbandje (halsbandje) aan te doen maar kan ook hé. Zo'n zwart leren met van die stoere nagels op  :P En als het halsbandje een beetje te ruw is aan de binnenkant dan plak je er gewoon wat knutselvilt tegen, ligt dat ook zacht om het polsje. :P
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #85 Gepost op: maart 03, 2012, 11:17:54 am »

3 jongens, dus ook heel veel piemels in de gaten houden  :o

Ze zitten behoorlijk dicht bij elkaar in leeftijd, dus kunnen ze elkaar nog in de gaten houden. Maar
of ik daar blij mee zal zijn  ::)
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #86 Gepost op: maart 03, 2012, 11:22:09 am »

Inmiddels is onze jongste straks 5 in de zomer.
De eerste keer dat we gingen kamperen was hij net 1 geweest. Toen zetten wij hem gewoon in het campingbedje tijdens het opzetten.
Het jaar erna hadden we zo'n nomad campingbedje, en daar kon een 2 jarige niet echt in spelen. Gewoon in het gras gezet met een
koffertje speelgoed. Als een razende de basis opzetten en daarna om en om spelen met de kleine. Ik aan het spelen, man aan het afspannen,
man aan het spelen, ik aan het inrichten.

Het duurt allemaal wat langer, maar we hebben vakantie!
Tijdens de vakantie zelf mocht hij komen tot waar we hem zagen en af en toe er achteraan hollen.
Nu gaan de 3 broertjes gezamenlijk de camping ontdekken tijdens het opzetten.
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #87 Gepost op: maart 03, 2012, 11:37:42 am »

Ik wil me voorlopig nog niet indenken waar ik me dan allemaal weer zorgen over moet gaan maken als ze 17 zijn...

ooo shit...


Oh nee, toen ik 17 was, was ik nog braaf

vooral niet over na denken en je zeker geen zorgen om maken, het regeld zich van zelf

ps als ze 17 zijn ben je al waarschijnlijk een jaar of twee/ drie te laat :H
Gelogd

teammeyer

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #88 Gepost op: maart 03, 2012, 01:15:46 pm »

Leibanden ,tuigjes , hekken ,gaas.............................
Voor mij is het logisch geweest om er gewoon bij te blijven,niks vast , er achter aan sjouwen en zo snel mogelijk leren bij de tent te blijven.
Altijd een oogje in het zeil houden.
Heb eens twee weken lang voor strandwacht gespeeld bij mijn kids ,toen 8 en 12 jaar.Die waren met een waveboard aan de slag dus geen oog voor afdrijven ed.
De zee had een sterke stroming en voor je het weet zijn ze honderd meter verder op en zijn ze de "plek" kwijt.
Gemarkeerd met een herkenbaar kleur parasol.

Tja het hoort erbij, nu gaan ze al 2 jaar niet meer mee , en kunnen we weer beginnen waar we 20 jaar geleden eindigden. Met de klapkar er op uit.Nu gaan er twee border collies mee, maar die blijven bij de tent en hoeven ook niet vast.

Gr Teammeyer
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: hoe hou je je kinderen bij de vouwwagen
« Reactie #89 Gepost op: maart 04, 2012, 09:09:49 am »

afgelopen zomer naar kroatie geweest en onze dochter was net zo'n stappertje.
echt weg lopen doet ze niet, maar ze wilde wel elkekeer achter de auto langs het pad op.
tot we door kregen dat ze bang was voor dennenappels!!
dus een in iedere uitgang en ze bleef netjes op onze plaats!

 :H
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal