Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Scheur in de voortent  (gelezen 8854 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dorus_jolan

  • Gast
Scheur in de voortent
« Gepost op: mei 03, 2012, 11:21:19 am »

Van de week hebben we hier op de camping de cabanon columbia weer opgezet en ik kwam erachter dat er een scheur in de voortentVan zit. En wel in het deel waar de buis in de voortent tent zit. E voorste dan.
Bi het op spanning zetten zag zag ik hem ineens zitten.
We hebben de vw nog geen jaar dus na de vakantie maar eens naar de wit om te laten repareren.

Heeft er iemand nog meer hier lastvan gehad?
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2012, 12:46:45 pm »

Paar weken terug heeft iemand op het forum volgens mij een Cabanon opgehaald bij de Wit en bij het proef opzetten kwam er ook meteen een scheur in het doek. Ik weet niet welke Cabanon en of het hetzelfde euvel was. De Wit had het uitstekend opgelost voor zover ik het begreep/heb mee gekregen.
Gelogd

couson

  • Gast
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2012, 11:41:27 am »

Dat was inderdaad bij ons het geval. Intussen is de scheur gerepareerd en hebben we hem nu een keer zonder kleerscheuren op kunnen zetten. De "truc" is om de afstand tussen de vouwwagen en de punten waar de boog de grond in gaat klein te houden en dan de boog omhoog te trekken. Vervolgens til je de boog bij de punten op en zet je het doek strak. Dan zie je ook hoe ver je kunt gaan. Blijkbaar moet je dat ervaren. Wat trouwens ook helpt, is om de tent die je omhoog trekt, open te ritsen. Dat maakt het omhoogtrekken veel makkelijker: je trekt dan niks vacuum.

Met vriendelijke groet,
Henry Coumans
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2012, 10:15:08 pm »

te gek, bedankt voor de info.

Ik begreep zojuist ook al zoiets van de wit. Ik heb ze ook gevraagd of dat niet handig is om te vermelden bij de opzet instructie. Scheelt ze wel wat werk denk ik.

ik breng morgen de voortent naar de wit.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2012, 10:26:58 pm »

Ik moet zeggen dat wij na het lezen van jullie beide verhalen toch ineens een stukkie voorzichtiger waren met het opzetten...maar het is allemaal weer goed gegaan gelukkig, het is zo de eerste keer van het jaar toch weer ff denken in welke volgorde het ook alweer moest...

Ik ga er van uit dat het bij de Wit allemaal weer netjes opgelost zal worden maar ik snap dat je er stevig van baalt!

Wij moeten met de keuken nog terug naar de Wit want de laminering van de lades en het kastje zelf laat los. Moeten we nog even een afspraak voor maken.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

muis

  • Gast
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2012, 11:37:43 pm »

Dat van die keukenlaatjes is ook al eerder voorbij gekomen
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2012, 01:07:00 pm »

Dat was ik ook denk ik, wij hebben al een keer nieuwe lades gehad maar we hebben nu weer getzelfde probleem. Dit heb ik van de winter al aan gegeven bij de Wit, moet nu alleen nov een afsprask maken. Er was blijkbaar bij een aantal wagens de verkeerde lijm gebruikt...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

dorus_jolan

  • Gast
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #7 Gepost op: mei 08, 2012, 05:47:33 pm »

inderdaad, dat hebben wij ook gehad.
Geen probleem je krijgt gewoon een nieuwe lade!!!
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re: Re: Scheur in de voortent
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2012, 08:59:00 pm »

Dat was ik ook denk ik, wij hebben al een keer nieuwe lades gehad maar we hebben nu weer getzelfde probleem. Dit heb ik van de winter al aan gegeven bij de Wit, moet nu alleen nov een afsprask maken. Er was blijkbaar bij een aantal wagens de verkeerde lijm gebruikt...

Ik heb dit ook gehad. Bij mij werd een nieuwe lade opgestuurd. De kapotte lade kon ik kosteloos terugsturen. Ik woon best ver bij de Wit vandaan. Ik vond dat wel een goede service.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #9 Gepost op: mei 13, 2012, 09:19:02 pm »

Dat is idd een goede service, wij wonen ook 1,5 uur van de Wit vandaan maar nu laat ook de laminering van het kastje zelf los...het gaat dus niet alleen om de lades helaas. Anders had ik ook wel gevraagd of ze opgestuurd konden worden...

Nou ja we maken er binnenkort wel ff een gezellig dagje van.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Olthuis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Country
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2012, 04:43:37 pm »

Van de week hebben we hier op de camping de cabanon columbia weer opgezet en ik kwam erachter dat er een scheur in de voortentVan zit. En wel in het deel waar de buis in de voortent tent zit. E voorste dan.
Bi het op spanning zetten zag zag ik hem ineens zitten.
We hebben de vw nog geen jaar dus na de vakantie maar eens naar de wit om te laten repareren.

Heeft er iemand nog meer hier lastvan gehad?

Bij ons hetzelfde verhaal. In voorjaarsvakantie bij het omhoog trekken van de voortent kwam er blijkbaar teveel spanning op het doek bij de voorste buis. Klein scheurtje en 10 cm stiksel wat los schoot.
Gelukkig geen grote schade maar wel vervelend en dat al bij de derde keer opzetten.
Zal wel geen garantie zijn maar moet toch gerepareerd worden voor de volgende vakantie.

Vandaag bij De Wit geweest en het scheurtje en het stiksel was binnen een uur gerepareerd. Ik kon er op blijven wachten.
Tevens zijn de uiteinden aan beide zijden verstevigd. En dat allemaal als service dus geen kosten. Geweldige service van De Wit helemaal omdat de Columbia bij de dealer in Siddeburen gekocht is, maar goed, die komen ook bij De Wit vandaan.
Het lijkt er dus wel op dat dit euvel bekend is. Ze wisten gelijk waar ik het over had en wat ze daar aan gingen doen.
Ik ben in elk geval super tevreden met de service.
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2012, 10:11:31 pm door Olthuis »
Gelogd

couson

  • Gast
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #11 Gepost op: juni 10, 2012, 09:16:32 pm »

Wel jammer, ja, dat dit kan gebeuren. Ik ga ervan uit dat dit maar één keer gebeurt (ezel, steen, twee keer), daar ga ik wel vanuit. De Wit heeft het bij ons prima opgelost ,binnen de garantie. Bij het opzetten zijn wel extra alert, dat is wel zeker.  ::)
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #12 Gepost op: juni 10, 2012, 09:25:26 pm »

Volgens mij is dit het zwakke punt van de Columbia. Wij letten inmiddels ook extra op bij het opzetten. Zou Cabanon dit niet uit voorzorg al kunnen verstevigen?
Gelogd

billabong

  • Gast
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #13 Gepost op: juni 11, 2012, 11:51:31 am »

Wij hebben onze Cabanon Columbia eind mei opgehaald en in het pinkster-weekend opgezet.

Toen alles stond bleek er het volgende mis te zijn:

-  een klein gaatje in het doek van de voortent, boven op het dak
-  een gaatje in het doek van de luifel, boven op het dak. Dit bleek te komen omdat de rits niet op de juiste plek was gestikt.
-  de tent van de vouwwagen zat onder de zwarte strepen/vlekken.
-  Het blad van de keuken is niet goed gemonteerd, waardoor er een 'extra'  schroefgaatje in het blad zit, net boven het scharnier.
-  Een grote kras over de bovenkant van het keukenblad, die in de fabriek 'gewoon' meegespoten  is.


Dit alles wordt door de Wit wel weer opgelost, maar ik ben toch van mening dat dit bij een nieuwe vouwwagen niet mag voorkomen.


Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Scheur in de voortent
« Reactie #14 Gepost op: juni 11, 2012, 12:28:33 pm »

@billabong: ff  :off, maar zijn er Australische roots?

Overigens bijzonder vervelend dit soort constateringen. Hoort inderdaad niet.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal