Kyte handmatig door 1 pers op te zetten?

Gestart door nadine40, september 14, 2022, 09:53:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

nadine40

Citaat van: getiem op september 17, 2022, 08:27:47 PM
Dan nog even de 6A electric: de oudste versie windforce (2014 dus) is ook 1100W, en kan dus met 6A camping.

Ik lees best veel verhalen dat het zelfs met 10A niet altijd lukt. Dus ik zou het wel heel spannend vinden om ene oude versie te hebben.

Pivo

Dat klopt ook. De opstartspanning van de motor heeft een piek van richting de 30A, na de piek is het continue verbruik ca. 6.8A. Die piek kun je wat verlagen met truukjes als een elektronische weerstand, en het gedeeltelijk afdekken van de aanzuigopening met de flap. Maar linksom of rechtsom, dat ding vraagt gewoon best veel vermogen, dus het blijft altijd spannend of WF daadwerkelijk gebruikt kan worden.

Ik ben 2 meter lang en met WF kan ik hem redelijk eenvoudig in m'n eentje opzetten en afbreken. Zonder WF absoluut niet, dan zijn er gewoon momenten dat je een extra paar handen nodig hebt (niet de hele tijd natuurlijk).

Als een harde voorwaarde zou zijn dat je hem altijd in je eentje moet kunnen opzetten en afbreken zou ik om die reden geen Kyte WF aanraden, iig niet de versie van voor 2022. Of de nieuwe motor gegarandeerd wel werkt met 4-6A zekeringen weet ik niet, maar je blijft simpelweg afhankelijk van de stroompaal op de camping waar je staat.

getiem

Citaat van: nadine40 op september 18, 2022, 12:03:03 PM
Ik lees best veel verhalen dat het zelfs met 10A niet altijd lukt. Dus ik zou het wel heel spannend vinden om ene oude versie te hebben.
Klopt, "spannend" ;)

Maar goed, ik heb de oudste/eerste versie met 1 draaibare motor (op uitschuiflade, met draaiplateau) en die is toch echt 1,1kW. Heb hem nu op 3 campings met 6A gehad en dat ging prima. Maar er Zal er vast een komen waar het niet lukt.

Volgens mij was de 2015-2021 versie 2kW toch? En dan 2 motoren in de bak.
Kamperen met de wouw-factor

danny0604731

Citaat van: nadine40 op september 18, 2022, 12:01:11 PM
Ja, ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met mensen die willen helpen. Maar het voelt niet fijn. Ik wil het zelf willen kunnen  ::)

Mijn vriendin heeft bij Holtkamper in Utrecht zelf de Kyte opgezet. met en zonder windforce. was in beide gevallen geen enkel probleem...hooguit wat onhandigheid met de mast, maar toen ze de slag te pakken had was het een appeltje/eitje
Holtkamper Kyte (februari 2025)
big mistake☺
Aart kok Livingstone Gamedrive
Jamet Rondo XL
Jamet Arizona

Alex

En toch zie ik Bonny onze Aero niet zomaar in haar eentje inklappen zonder windforce.
Best veel kans dat hij dan tijdens het laatste stuk scheef gaat.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

danny0604731

Citaat van: Alex op september 03, 2024, 10:12:46 AM
En toch zie ik Bonny onze Aero niet zomaar in haar eentje inklappen zonder windforce.
Best veel kans dat hij dan tijdens het laatste stuk scheef gaat.
we zullen het in de 'echte' praktijk nog moeten ervaren....nu was het in een 'geconditioneerde' omgeving natuurlijk. maar goed we weten dat het kan....
big mistake☺
Jamet Rondo XL
Jamet Arizona

Alex

Klopt.
Maar gelukkig kan de nieuwe windforce al met 6 Amp worden gebruikt.
Dus je komt maar weinig campings tegen waar hij niet te gebruiken is.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

danny0604731

Citaat van: Alex op september 03, 2024, 12:37:14 PM
Klopt.
Maar gelukkig kan de nieuwe windforce al met 6 Amp worden gebruikt.
Dus je komt maar weinig campings tegen waar hij niet te gebruiken is.
Mijn vriendin zoekt graag kleinschalige campings op waar soms geen stroom of 4amp is en dan kijken we wel of ze kan blazen:)847]. Maar goed.....eerst even wachtentot eind februari

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
big mistake☺
Jamet Rondo XL
Jamet Arizona

Alex

Zou me niks verbazen als 4 Amp ook lukt.
Wij kijken niet hoeveel Amp een camping heeft.
En ook wij komen op kleine campings.