Maten cocoon verschilt per kant!?

Gestart door Mike, september 07, 2024, 05:24:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mike

Hoi
kan iemand mij hier vertellen waarom holtkamper in hun folder 2 maten aangeeft bij de buitenkanten van de vouwwagen.
het gaat om de cocoon xl. in hun folder staat een plattegrond die heb ik zelf in fotoshop even bewerkt naar mijn eigen vouwwagen met wat er voor mij bij en/of aan zit.
links geven ze de luifel 1.80
binnenruimte 2.00
opgeteld kom ik dan op 3.80
aan de rechterkant (kant van het bed) geven ze zelf aan dat de gehele zijkant 3.50 is.
ik heb dan een verschil van 30.
Like Hoe Dan....
wel is opgevallen dat het lijntje iets eerder stopt dan dat de luifel eindigt.

bijgevoegd mijn berwerking en een knipsel van de folder.

Holtkamper Cocoon membrane airco 2012.
Met de Vrouw en Kindjes.

AnneliesPrado

Citaat van: Mike op september 07, 2024, 05:24:13 PM
Hoi
kan iemand mij hier vertellen waarom holtkamper in hun folder 2 maten aangeeft bij de buitenkanten van de vouwwagen.
het gaat om de cocoon xl. in hun folder staat een plattegrond die heb ik zelf in fotoshop even bewerkt naar mijn eigen vouwwagen met wat er voor mij bij en/of aan zit.
links geven ze de luifel 1.80
binnenruimte 2.00
opgeteld kom ik dan op 3.80
aan de rechterkant (kant van het bed) geven ze zelf aan dat de gehele zijkant 3.50 is.
ik heb dan een verschil van 30.
Like Hoe Dan....
wel is opgevallen dat het lijntje iets eerder stopt dan dat de luifel eindigt.

bijgevoegd mijn berwerking en een knipsel van de folder.
Ik heb ook een Cocoon XL uit 2012 en de luifel is niet symmetrisch. De zijkant is bij de keuken ook iets korter dan de andere zijwand. Op de foto kun je het wel een beetje zien.
🌿 Annelies 🌿

Alex

Heb ik toch jaren 1 tje gehad en dit is me nooit opgevallen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

OhPeeCee

Meten is weten, zal ik maar zeggen. Denk dat punt van meten aan de wagenzijde, verschilt met het meten van de kant van de tent. Ik denk namelijk dat de tent iets breder  is dan lengte van de wagen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Mike

ik ga nog een weekend ermee weg en ga het zeker meten. maar dit is toch heel gek. lijkt toch bij ons echt wel evenwijdig te zijn. we hebben ook 2 zijwanden ga die ook eens naast elkaar leggen.

wij hebben geen keuken eraan. maar 30 cm verschil vind ik best wat dat moet je dan toch wel echt zien.  ::)
Met de Vrouw en Kindjes.

OhPeeCee

Wij wachten af. Wel alles
haaks zetten natuurlijk en zo vlak mogelijk:)75]:)41]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Mike

hahaha ga me best doen :P ga middel in het bos dus hopen dat het beetje recht is.
maar vrouwlief zegt net wel dat idd de ene zijwand korter is dan de andere. na het vertelen van de reacties.
maar ik gaat het echt wel even nameeten gewoon uit nieuwsgierigheid.
en stiekem de sheldon in mij die het niet kan loslaten hahaha
word dus nog wat met die autisme licht van mij als die daadwerkelijk niet evenwijdig is  ::) ::) :H :H :H
Met de Vrouw en Kindjes.

sjaak

De 3meter 50 rechts is wagenlengte met dissel ingeklapt

Mike

Citaat van: sjaak op september 07, 2024, 08:50:19 PM
De 3meter 50 rechts is wagenlengte met dissel ingeklapt

dat denk ik niet. want het streepje loop toch echt verder dan de achterkant van de trailer.
al zou het wel een optie kunnen zijn maar de aanhanger is nooit geen 3 meter lang. het bed is maar 2 meter dus dan zou je ruim een meter extra hebben dissel.
nu ik het typ klinkt het ook ergens wel weer logisch hmmmm

ik denk dat ik met dit zelfde verhaal en fotos hk zelf eens een mail stuurt
Met de Vrouw en Kindjes.

Mike

ik denk dat je echt gelijk hebt op hun nieuwste model plattegrond is het ook heel duidelijk te zien enzo... wauw zo simpel eigenlijk hahaha

thnx voor het meedenken
Met de Vrouw en Kindjes.

Krashi

Wij staan nu op de camping met onze Cocoon XL uit 2008. De stokken staan aan beide kanten 1,80 vanaf de tent. De luifel is dus niet langer aan linkerkant tov de keukenkant. 

I:
4de hands Holtkamper Cocoon XL uit 2008

AnneliesPrado

Citaat van: Mike op september 08, 2024, 10:18:36 AM
ik denk dat je echt gelijk hebt op hun nieuwste model plattegrond is het ook heel duidelijk te zien enzo... wauw zo simpel eigenlijk hahaha

thnx voor het meedenken
Nieuwste model heeft een bedlengte van 2.10 m. dus dat maakt het weer anders.
Ik ga komend kampeerseizoen ook maar eens meten. Enige dat ik kan bedenken is dat de zijwand bij de keuken iets meer 'curve' heeft bij de rits, terwijl de andere zijwandnaad rechter is. Maar dat zal geen 30 cm. schelen :)6]
🌿 Annelies 🌿