Nieuwe keuken Holtkamper

Gestart door Bonny, juni 20, 2024, 08:29:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ebbingnl

Citaat van: Yella op juli 24, 2024, 04:37:21 PM
Met je eens Alex. Wij hadden eenzelfde keuken op de Cocoon. Vond het prima. Je moet alleen voor je begint met eten bereiden ff zorgen dat je alles uit de keuken hebt gehaald wat je nodig hebt voor het koken. Went erg snel. Daarnaast hadden wij een disseltafel naast/voor de keuken voor extra gemak om alles op te zetten. Soms denken mensen te ingewikkeld. IK WIL DIT en IK WIL HET ZO! Net als de keuken in huis. HK is een meester in eenvoud vond ik. En daar gaat kamperen in feite ook om.

Dat was de reden we ooit een HK gekocht hebben, maar dat meester in eenvoud zijn ze al een poosje niet meer. Abduluut pracht product! Maar eenvoud ver te zoeken, ook in hun keukens ...

Drikusniet

Citeer....... Je moet alleen voor je begint met eten bereiden ff zorgen dat je alles uit de keuken hebt gehaald wat je nodig hebt voor het koken. ...... Soms denken mensen te ingewikkeld.

Ik wil op vakantie gewoon NIET  vantevoren hoeven na te denken over welke pannen of andere dingen ik nodig heb, dat doe ik al genoeg als ik geen vakantie heb.

OhPeeCee

Alles in de keuken wat ik nodig hebt om te koken zit in een doosje. Dat doosje eruit en voor pannen hoef ik de kookplaat niet meer op te tillen. Bordjes kommetjes bakjes zitten onder de bestek la, als we langer staan dan een dag of 3 trek ik dit doosje ook uit de keuken. Anders niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Hemertje

Citaat van: Drikusniet op juli 28, 2024, 03:44:22 PM
Ik wil op vakantie gewoon NIET  vantevoren hoeven na te denken over welke pannen of andere dingen ik nodig heb, dat doe ik al genoeg als ik geen vakantie heb.

Zo erg is het nou ook weer niet
Het is heel gauw automatisme, als als je werk wanneer je geen vakantie hebt :P

Drikusniet

Ik experimenteer en/of probeer graag nieuwe dingen bij het vakantie koken. Dus automatisme is helemaal niet van toepassing. En als je samen bijvoorbeeld een BBQ voorbereid komt er nog wel eens de vraag: "heb jij....".
Het is dus voor mij een absolute no go.

bdw

Afgelopen weekend in de showroom steeds het stickertje met "koelkast niet aan laten tijdens rijden". Dat was echt een enorme afknapper. Zelfs naar zuid Duitsland is "het blijft ook best wel koel zonder dat de box aanstaat" voor mij echt wel minnetjes. Alles doordacht, mooi gemaakt, maar dan zoiets? Snap de keuze echt niet bij een versie met bermkeuken...

Is dat anders bij deze versie? Ik zie iig geen sticker!

OhPeeCee

Koelkast niet aan tijdens het rijden, vreemd er zit wel een 12v aansluiting. Op de foto staat een koelkast die alleen 220v doet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

FriedelP

Citaat van: WimS op juli 24, 2024, 04:25:38 PM
Ik weet het, helermaal off topic, maar wat is het verschil tussen een pan en een kookpot?
Verschil tussen Vlaanderen en Nederland zeker. Een pan is niet zo hoog en heeft een lange steel. Een kookpot is een stuk hoger, kan een deksel op en heeft twee kleine handvaten.
Hier verschil uitgelegd voor Nederlanders ;-)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pan_(voorwerp)#:~:text=In%20Vlaanderen%20spreekt%20men%20over,of%20kortweg%20pot%20of%20kom.

WimS

Citaat van: FriedelP op juli 30, 2024, 12:12:26 AM
Verschil tussen Vlaanderen en Nederland zeker. Een pan is niet zo hoog en heeft een lange steel. Een kookpot is een stuk hoger, kan een deksel op en heeft twee kleine handvaten.
Hier verschil uitgelegd voor Nederlanders ;-)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pan_(voorwerp)#:~:text=In%20Vlaanderen%20spreekt%20men%20over,of%20kortweg%20pot%20of%20kom.

Dank, helemaal duidelijk!

WimS

Citaat van: bdw op juli 29, 2024, 06:46:01 PM
Afgelopen weekend in de showroom steeds het stickertje met "koelkast niet aan laten tijdens rijden". Dat was echt een enorme afknapper. Zelfs naar zuid Duitsland is "het blijft ook best wel koel zonder dat de box aanstaat" voor mij echt wel minnetjes. Alles doordacht, mooi gemaakt, maar dan zoiets? Snap de keuze echt niet bij een versie met bermkeuken...

Is dat anders bij deze versie? Ik zie iig geen sticker!

Eerlijk gezegd nog nooit gemist.
In de tijd dat we een Aero of Cocoon hadden deed ik een petfles met ijs in de koelbox.
Die was steevast bij aankomst, ook na twee dagen met een hotelovernachting nog bevroren en koelde het (weinige) eten dat we meenamen prima.

Bij de Kyte is dat niet mogelijk, maar we hebben sowieso een tweede koelbox mee in de auto op 12volt.
Daar stop ik trouwens ook een fles met ijs in, omdat koelen op 12 volt altijd minder werkt tijdens het reizen.

Hemertje

Citaat van: Drikusniet op juli 28, 2024, 11:42:56 PM
Ik experimenteer en/of probeer graag nieuwe dingen bij het vakantie koken. Dus automatisme is helemaal niet van toepassing. En als je samen bijvoorbeeld een BBQ voorbereid komt er nog wel eens de vraag: "heb jij....".
Het is dus voor mij een absolute no go.

Je kunt er nog steeds bij via de bestek klep links

En anders voordenken ipv nadenken :P

AnneliesPrado

🌿 Annelies 🌿

Diep

Alex

Citaat van: AnneliesPrado op augustus 22, 2024, 06:52:28 AM
Nog steeds heel blij hiermee  :)

https://www.flickr.com/photos/198357752@N06/53053355687/in/photostream/lightbox/
Dat is niet verwonderlijk.
Mooi gedaan.

Wij redden ons nog wel met verschillende soorten bakken in de keuken.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Drikusniet

Foto's kun je gewoon uploaden naar het forum, is een stuk makkelijker.