Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Waarvoor zijn uitdraaipoten nu /  (gelezen 10253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

villeke

  • Gast
Waarvoor zijn uitdraaipoten nu /
« Reactie #15 Gepost op: september 12, 2012, 10:37:53 pm »

Ik had het onderstaande verhaal al in het instructie hoekje van Roadmaster geplaatst maar daar was nog niet echt een reactie op gekomen en het sluit wel mooi aan bij dit topic dus hier nog maar eens:

Wij hebben afgelopen vakantie de vouwwagen maarliefst vier keer opgezet, dus hebben we goed kunnen oefenen met het gebruiken van de uitvalpoten. Het is net alsof het bereik van het neuswiel te klein is.
Je moet immers het neuswiel dicht bij de dissel hebben om de vouwwagen zover te kunnen laten kantelen om bij de keuken de 93cm te kunnen halen. Wanneer je vervolgens met het neuswiel de vouwwagen gaat opkrikken (lekker klusje trouwens ) heb je over het volle berik van het neuswiel niet genoeg om de vouwwagen waterpas te zetten. Dit resulteerde er bij ons in dat we bij de derde keer opzetten zovaak voorbij het uiteinde van het schroefdraad hadden gedraaid dat dit kapot was. Samen met mijn zwager hebben we met een hoop moeite dit weer terug kunnen draaien. De laatste keer opzetten heb ik eerst de poten bij de keuken gedaan zoals het hoort, vervolgens het neuswiel bijna helemaal uitdraaien, vervolgens de uitvalpoten bij de dissel laten vallen en vastgezet, het neusiel we indraaien en lager klemmen en toen pas had ik voldoende bereik om de vouwwagen waterpas te zetten.

Een ander probleem waar ik tegen aan liep is dat de bouten van de uitvalpoeten wel heel erg vast moeten zitten wil dit niet een klein beetje verplaatsen gedurende een paar dagen, voor de volgende keer slijp ik er een klein puntje aan en doe ik de bouten even invetten voor we gaan.

Zijn er mensen die de bovenstaande dingen ook tegenkomen of doe ik het nou helemaal verrkeerd?

Wat betreft het waterpas zetten ben ik het helemaal met je eens.
Het vastzetten van de uitvalpoten ging bij ons prima.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk: kampeermiddel : Dethleffs 510TK 2003
Re: Waarvoor zijn uitdraaipoten nu /
« Reactie #16 Gepost op: september 13, 2012, 04:17:05 pm »

Ik had met de eerste keer opzetten de bouten ook niet strak genoeg aangedraaid. Maar je kunt ze zo ver aandraaien dat de poten indeuken, dus dan zal die echt niet meer zakken.
Met het neuswiel is het inderdaad krap aan. En het is tijdrovend als het in 2en moet.
Voor de veiligheid kan je een streepje zetten op je neuswiel, dat je daar niet voorbij moet draaien.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal