Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen achter elektrische auto  (gelezen 26323 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #45 Gepost op: juni 24, 2022, 05:55:18 pm »

In de Kampeerkampioen van juli 2022 staat oa een verslag over een rit naar de Vogezen met een caravan achter een Volkswagen ID4. Daarin een verwijzing naar een YouTube filmpje op YouTube.com/ANWB, zoek naar EV-challenge met en zonder vouwwagen naar de Vogezen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #46 Gepost op: juni 24, 2022, 10:04:49 pm »

Hier in Noord Brabant hebben ze een probleem met de elektrische auto. Een aangetrouwde neef heeft voor zijn werk een elektrische auto aangeschaft krijgt hij pas in februari 2023 geleverd. Nu al een aanvraag gedaan voor een stroompaal op zijn eigen oprijlaan. Wat krijgt hij te horen? Paal kunnen we plaatsen maar aansluiten niet. Er is geen capaciteit meer op het stroomnet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

gewoon aansluiten op je eigen meterkast
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #47 Gepost op: juni 24, 2022, 11:07:51 pm »

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #48 Gepost op: juni 30, 2022, 09:50:09 am »

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #49 Gepost op: juni 30, 2022, 10:16:26 am »

Hier raden ze aan om zeker op drukkere dagen een 100 km voor maximum bereik al op zoek te gaan naar een laadstation voor het geval dat er defecte zijn, overbezet, .... Dan heb je nog wat reserve om uit te wijken naar andere oplossing. Als je daar rekening mee houd zou je bijna om de 100 km moeten laden met deze combinatie. Dat lijkt met toch erg vaak! Voorlopig is de combinatie met een caravan dus echt nog niet aan te raden. Ben er van overtuigd dat de komende jaren dat wel interessanter zal worden. En verder is het een extra reden om toch voor de vouwwagen te kiezen  :#
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #50 Gepost op: juni 30, 2022, 06:28:07 pm »

Dat laatste sowieso, vouwwagen boven caravan  :J
Op de site van Isabella was een test met een ID4 en een Camplet gepost waar ze uitkwamen op 10 procent meer verbruik met vouwwagen tov zonder vouwwagen. De test ging volgens mij volledig over b-wegen.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #51 Gepost op: juli 01, 2022, 10:08:51 am »

Dat laatste sowieso, vouwwagen boven caravan  :J
Op de site van Isabella was een test met een ID4 en een Camplet gepost waar ze uitkwamen op 10 procent meer verbruik met vouwwagen tov zonder vouwwagen. De test ging volgens mij volledig over b-wegen.

Dat klinkt niet verkeerd  :), volgend jaar om deze tijd hoop ik jullie ook mijn ervaring met een ID4 en een vouwwagen te kunnen delen. Eens met FriedlP dat het komende jaren wel zal geen verbeteren. Nu elektrisch rijden steeds meer "de standaard" lijkt te gaan worden zullen alle ontwikkelingen ook sneller gaan en beter worden.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #52 Gepost op: juli 11, 2022, 07:59:58 pm »

Video van de ANWB: test met en zonder 'vouwwagen'. Maar het geeft wel een goed beeld: https://youtu.be/nz4A5jUVdwg
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #53 Gepost op: augustus 01, 2022, 09:56:30 pm »

Hoe zijn tot nu toe de ervaringen van de elektrische rijders met jullie vouwwagen erachter door heel Europa heen?

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #54 Gepost op: augustus 01, 2022, 10:05:25 pm »

Is er bv iemand naar de Costa Brava gereisd met de EV en vouwwagen?

Volgens de navigatieplanner is het goed te doen.
Onder 'Advanced Settings' kan je bv extra gewicht voor je vouwwagen toevoegen en de maximale snelheid

800kg extra voor de vouwwagen
maximale snelheid 110km/u

https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=5cac103b-a148-4386-975d-94b90d6963fc
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #55 Gepost op: augustus 03, 2022, 04:14:07 pm »

Wij vertrekken vrijdag, ik zal hier wat plaatsen. Ik heb 'ABRP op 1500 kg extra gezet vanwege de 1500 liter van de Kyte, het extra gewicht in de auto en de 4 inzittenden.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #56 Gepost op: augustus 03, 2022, 04:56:33 pm »

Wij vertrekken vrijdag, ik zal hier wat plaatsen. Ik heb 'ABRP op 1500 kg extra gezet vanwege de 1500 liter van de Kyte, het extra gewicht in de auto en de 4 inzittenden.

fijn, dankjewel!

is 1500kg niet wat veel?

750kg voor de Kyte incl. de 1500liter.

dan nog 3 inzittenden erbij met de koffer?

ABRP rekent volgens mij standaard gewicht de auto met de bestuurder inderdaad
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2022, 04:58:19 pm door Hemertje »
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #57 Gepost op: augustus 03, 2022, 05:50:36 pm »

Hoe zijn tot nu toe de ervaringen van de elektrische rijders met jullie vouwwagen erachter door heel Europa heen?
Ik heb (of eigenlijk had) een ID.4 en ben deze zomer voor het tweede jaar met de elektrische auto en vouwwagen op vakantie geweest. Vorig jaar naar Gehlberg en dit jaar Bretagne.

Duitsland was een makkie. Veel snellaadpalen, een enkele ook in Fastnedstijl (hoef je niet af te koppelen). Gehlberg heb ik twee keer geladen, maar alleen om niet leeg op de camping aan te komen. Fijne camping met twee stopcontacten als laadpaal (NL eigenaars).

Frankrijk was een ander verhaal. Snelladers zijn schaars, maar met één lading tot Rouen. Daar was het zoeken, maar Audi had snelladers 24/7 beschikbaar.

Dorpje bij Mont Saint-Michel was een splinternieuwe Lidl met 8 laadplekken waarvan twee snel. Bij Lidl kan je 30 minuten gratis laden (althans die).

Op de camping waren twee palen, 4 plekken, maar één paal deed het niet. Dat komt vaak voor in Frankrijk.

Het is allemaal op zich te doen, maar wel wat planning nodig en hopen dat de plekken niet bezet zijn (door Nederlanders).

ID.4 is overigens wel weg. Vooral omdat ik 'm private moest gaan leasen ivm werkconstructie en ik vond 1000+ euro per maand te veel. En verder is de elektronica niet heel goed (veel storingen en trage software).
Kijk nu naar de elektrische Megane.
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2022, 05:53:58 pm door michield »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #58 Gepost op: augustus 03, 2022, 10:39:47 pm »

Ik heb (of eigenlijk had) een ID.4 en ben deze zomer voor het tweede jaar met de elektrische auto en vouwwagen op vakantie geweest. Vorig jaar naar Gehlberg en dit jaar Bretagne.

Duitsland was een makkie. Veel snellaadpalen, een enkele ook in Fastnedstijl (hoef je niet af te koppelen). Gehlberg heb ik twee keer geladen, maar alleen om niet leeg op de camping aan te komen. Fijne camping met twee stopcontacten als laadpaal (NL eigenaars).

Frankrijk was een ander verhaal. Snelladers zijn schaars, maar met één lading tot Rouen. Daar was het zoeken, maar Audi had snelladers 24/7 beschikbaar.

Dorpje bij Mont Saint-Michel was een splinternieuwe Lidl met 8 laadplekken waarvan twee snel. Bij Lidl kan je 30 minuten gratis laden (althans die).

Op de camping waren twee palen, 4 plekken, maar één paal deed het niet. Dat komt vaak voor in Frankrijk.

Het is allemaal op zich te doen, maar wel wat planning nodig en hopen dat de plekken niet bezet zijn (door Nederlanders).

ID.4 is overigens wel weg. Vooral omdat ik 'm private moest gaan leasen ivm werkconstructie en ik vond 1000+ euro per maand te veel. En verder is de elektronica niet heel goed (veel storingen en trage software).
Kijk nu naar de elektrische Megane.

Dank voor je reactie

Heb een short list waar ik naar kijk:

Audi E-tron Q4
Skoda Enyaq
Kia EV6
Megane E-Tech


Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #59 Gepost op: augustus 05, 2022, 08:06:13 am »

Dank voor je reactie

Heb een short list waar ik naar kijk:

Audi E-tron Q4
Skoda Enyaq
Kia EV6
Megane E-Tech
De Megane is het goedkoopst. Je zou ook nog naar de Coupé variant van de Enyaq kunnen kijken. Ik heb een proefrit gereden in de Coupé RS en dat is wel echt een beest, maar ik vind de daklijn van de Coupé iets mooier lopen.
Het is eigenlijk een ID.5, die heeft dat ook.

Waar je bij de VAG auto's goed op moet letten is de software. Mijn ID.4 was wel erg traag. Android Auto liep ook niet vloeiend (kaart liep achter mijn vinger aan zeg maar) en koppelen met telefoon was ook elke drama. Die Megane heeft dat niet (is ook Android Automotive en ze hebben geleerd van vorige systemen dus hardware is nu ook goed).

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal