Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gezocht: cabanon bermkeuken  (gelezen 715 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevinkersten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: cabanon
gezocht: cabanon bermkeuken
« Gepost op: mei 15, 2022, 10:17:47 am »

goedemorgen,

ik ben nieuw hier op het forum.  Wij zijn sinds vorige week eigenaar van een cabanon Lodge safari uit 2012. We hopen met deze vouwwagen fijne vakanties te beleven met onze 2 kids (1 en 5 jaar).

Onze cabanon was alleen niet uitgerust met een bergkeuken. Zo ver als google me helpt was het een optie om de wagen destijds wel of niet uit te laten voeren met een keuken. Nu ben ik dus op zoek naar een bergkeuken voor onze cabanon. Is er iemand die er 1 te koop heeft of weet waar ik terecht kan voor zoiets? ik hou van origineel dus hoop de juiste keuken te vinden. Mocht dat niet lukken maak ik een mooie alluminium kist die ik er achteraan kan hangen voor zowel spullen als gewichtverdeling. Ik hoop dat iemand me kan helpen met het zoeken naar de keuken.

m.v.g. kevin kersten
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: gezocht: cabanon bermkeuken
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2022, 10:25:36 am »

Mijn is toen der tijd verteld dat het achteraf niet gaat om iets achter op de Cabanon te monteren. Dit in verband met dat de as iets meer naar achteren staat dan een met keuken. Succes met de zoektocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: gezocht: cabanon bermkeuken
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2022, 11:33:33 am »

Inderdaad gaat dat helaas niet achteraf. Ook een zelfgebouwde keuken die je erachter hangt is de vraag of dit kogeldruktechnisch (3keer woordwaarde) wel goed gaat. Je zou kunnen overwegen om een disselkeuken te bouwen, in plaats van je disselbak of fietsen op de dissel.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: gezocht: cabanon bermkeuken
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2022, 12:38:57 pm »

In principe is bij een wagen met keuken de as met wielen verder naar achter geplaatst en ook is de achterkant anders voor het bevestigen van een keuken, die kunnen aankoppelen zodat de verlichting werkt...
De reden van de as is inderdaad voor de kogeldruk.


Ik denk dat de kans erg klein is dat je een keuken gaat vinden zonder wagen en het zal niet eenvoudig zijn om de wagen zelf om te bouwen. Je kan beter naar alternatieven gaan kijken denk ik.
Iets in de trant als volgende link:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19886.0
Wij hebben er een iets smallere van. Deze kan je makkelijk in de bagage zetten, is makkelijk te verhuizen want weegt niet teveel, heeft een ruim en praktisch vuur en heel wat ruimte om spullen op te bergen. Wij vinden die praktischer dan vele standaard bermkeukens.
Gelogd

kevinkersten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: cabanon
Re: gezocht: cabanon bermkeuken
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2022, 02:41:21 pm »

Dank voor de reacties, wat mij opvalt is dat de as al wel naar achter staat ter vergelijken met andere cabanon’s. Ook is onze achterplaat volledig te verwijderen doordat de verlichting met een stekker aangesloten zit dus misschien heeft er ooit wel een keuken aangehangen. Ik ga in ieder geval ook kijken naar een alternatief!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal