Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Centre: Loiret: Olivet: Camping Municipal d'Olivet *** (nabij A10)  (gelezen 3290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
F: Centre: Loiret: Olivet: Camping Municipal d'Olivet *** (nabij A10)
« Gepost op: augustus 04, 2015, 06:04:47 pm »

We zochten een camping in de nabijheid maar voorbij Orléans en niet te ver van de snelweg vandaan. Vaak ben je dan aangewezen op typische doortrek- en/of municipalcampings. Dit keer dus een municipal voor ons.

Maar dan kom je aanrijden en dan schetst de verbazing dat de camping er niet uitziet als een doorsnee municipal maar véél gezelliger ingericht en eigenlijk gewoon commercieel overkomt. Helaas voor ons stond er wél een bordje "complet"  bij de ingang.



Dat was dus even balen en dus maar de ACSI campinggids onder de stoel vandaan trekken. Gelukkig is mijn vrouw niet het type "ik geef snel toe:  dus was zectoch naar de receptie gelopen om te vragen of ze toch niet nog ergens een klein plekje voor ons hadden "want de kinderen waren het wel zat". Enkele miuten later kwam ze met een brede glimlach bij de auto terug met de mededeling dat er wel een plekje was als we geen bezwaar zouden hebben om met de kleine kinderen langs de rivier te staan.



We hebben de klapper in de doortrekstand neergezet en toen was het op naar de pizza, die niet goedkoop is (circa 10,- p.st) maar wél goed. Vooral de bodem was heerlijk, de saus had wat ons betreft wel wat meer smaak mogen hebben.



Het sanitair is trouwens prima in orde, er was een gezinsbadkamer, toiletpapier op de wc's, wc's met een bril, gratis WiFi (maar daarhebben we geen gebruik van gemaakt). Een zwembad is er trouwens niet.



De camping is absoluut geen doortrekcamping zoals er een 12 in een dozijn zitten, hij is véél beter!

    * Vriendelijkheid personeel:9
    * Sanitair:9
    * Schoonheid van de camping zelf:9
    * Animatie team:nvt
    * Voorzieningen:8
    * Eet gelegenheden op de camping:8

adres: Rue du Pont Bouchet, 45160 Olivet, Frankrijk
website: http://www.camping-olivet.org/Neerlandais/welkom.html
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2016, 11:28:02 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: F: Centre: Loiret: Olivet: Camping Municipal d'Olivet *** (nabij A10)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2016, 05:12:09 pm »

We hadden deze camping al van tevoren gereserveerd vanwege de goede recensies. En zeker in de omgeving zijn de meeste campings om doorreiscampings niet al te best.

Toen we aankwamen, stond het "COMPLET" bord er ook, maar volgens mij werden er nog wel mensen toegelaten. Camping was dan ook echt vol.
Desondanks toch schoon sanitair. Modern gebouw (zonnepanelen op het dak).
Echter geen toiletpapier: het excuus was dat dat beter voor het milieu was.

Plekken zijn redelijk van formaat al weet ik niet of onze Chamonix er in z'n geheel op gepast had.

Wij hadden plek 34 en die lag dicht bij het sanitair. Achter het sanitair is er nog een speeltuintje en zijn er allerlei kleine plekken voor fietsers met tent.

Verder sluit ik me aan bij de recensie hierboven.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: F: Centre: Loiret: Olivet: Camping Municipal d'Olivet *** (nabij A10)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2016, 08:49:19 pm »

Nou, je kunt het veel slechter treffen met doorreiscampings. Deze ziet er heel leuk uit en zet 'm in mijn lijstje. Bedankt.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
F: Centre: Loiret: Olivet: Camping Municipal d'Olivet *** (nabij A10)
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2016, 08:12:17 am »

Wij hebben hier zo'n 18 jaar geleden ook eens gestaan. Toen nog zonder kids en met trekkerstentje! Deze camping verraste ons toen ook. Misschien toch maar weer een keer een overnachting doen. Al is t voor t jeugdsentiment:)2]
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: F: Centre: Loiret: Olivet: Camping Municipal d'Olivet *** (nabij A10)
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2016, 09:12:21 am »

Nou, je kunt het veel slechter treffen met doorreiscampings. Deze ziet er heel leuk uit en zet 'm in mijn lijstje. Bedankt.
Op de terugweg i.i.g. wel. Niet schoon, kleine plekken (pastte zelfs de bak maar net op) en luidruchtig tot 23:00.
Bij deze was het ook wel iets drukker dan op onze uiteindelijke camping (moet daar nog even een recensie voor schrijven), maar die was dan ook echt heel rustig (stond wel vol).
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Centre: Loiret: Olivet: Camping Municipal d'Olivet *** (nabij A10)
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2016, 06:52:02 pm »

Dank je wel voor de aanvulling michieldWW
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal