Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Hautes-Pyrénées: Gouaux: Le Ruisseau ***  (gelezen 4657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
F: Hautes-Pyrénées: Gouaux: Le Ruisseau ***
« Gepost op: augustus 17, 2016, 12:00:49 am »

Wij hebben een fantastische vakantie gehad op de volgende camping:

http://www.camping-aure-pyrenees.com/neerlandais/index.php

Een middelgrote camping die heel rustig gelegen is aan de rand van het kleine dorpje Gouaux gelegen in een prachtige streek. Wie houd van wandelen in de Bergen kan tal van wandelingen doen in de nabije omgeving, maar ook als je iets verder rijd kom je op prachtige plaatsen. Cirque de Gavernie is wel het verste dat bereikbaar is als je ook nog wenst te wandelen.

Wij hadden er schitterend weer, maar de dagen dat het geen goed weer is, neem je de tunnel naar het Spaanse Bielsa en aan de andere kant van de tunnel is het vaak meer dan 10 graden warmer en mooi weer. Je kan dus makkelijk de tunnel nemen naar de zon in geval van slecht weer.

De camping heeft zeer ruime plaatsen. Er zijn ook mobilhomes te huur. Het sanitair is proper maar basic. De uitbaters Laurence en Philippe doen er echt alles aan om je thuis te voelen en van je vakantie een feest te maken. Je kan bij Philippe uitgebreide informatie over de regio krijgen en zeer degelijk advies. Je kan er boelen en gidsen lenen voor een waarborg die je terug krijgt als je ze terug brengt. Ook gezelschapsspelen en spelletjes voor de kinderen zijn zo uit te lenen. Een keer per week organiseren ze een welkom drink waarbij heel wat info over de streek wordt gegeven, ook wordt er een keer per week op een avond een gezamenlijke maaltijd georganiseerd aan democratische prijzen met het doel de andere kampeerders wat beter te leren kennen.

Françoise staat in voor de animatie. Zelf ben ik daar meestal geen fan van, maar hier was dit beperkt. Het was niet bedoeld als kinderopvang als de ouders overdag iets anders doen, ook niet om tot 's avonds laat plezier te maken (receptie sluit rond 21.30 en dan is het de bedoeling dat het ook op de camping rustig wordt). Er wordt een begeleide wandeling georganiseerd die te doen is voor het hele gezin, en diverse activiteiten voor de kinderen tussen 18 en 19 uur in de avond, gaan de van boogschieten, initiatie mountain bike, oriëntatieloop, ... Ook ochtend gymnastiek staat op het programma. Tenzij er materiaal dient gehuurd te worden is dat trouwens allemaal gratis.

Er loopt een klein watertje naast de camping zoals de naam al doet vermoeden.

Qua sfeer deed de camping wat denken aan Camping Anderegg in de Belgische Hoge Venen.

Het is wel onze enige camping die wij de laatste jaren zijn tegen gekomen waar geen Nederlanders waren te vinden. Een paar dagen hebben we Vlamingen op de camping gezien, maar verder was de camping zo goed als eentalig Frans. Voor de kinderen die geen Frans spreken, was dat de eerste keer, maar ze trokken heel goed hun plan en maakte tal van Franstalige vriendinnetjes en tegen het einde van de vakantie kenden ze ook al heel wat Franse woordjes. Naar mijn mening zeker en vast onterecht om deze camping links te laten liggen!

De regio is zeer donker en je hebt er een mooie sterrenhemel! Melkweg is prachtig te zien. Toch hindert de verlichting vooraan op de camping en in het dorp. Heb de camping vader daarover gesproken. Vlakbij is het International Dark Sky Reserve waar tal van nachtelijke activiteiten worden georganiseerd en de sterrenhemel wordt beschermd. Verlichting van het nabijgelegen Arreau is al volledig aangepast. De camping vader wil graag mee gaan in dat initiatief en heb hem in contact gebracht met de mensen van de Pic du Middi die aanpassing van de verlichting op de camping en in het dorp gaan begeleiden en hem in contact gaan brengen met een plaatselijke sterrenkunde vereniging die dan regelmatig sterrenkijkactiviteiten op de camping gaan organiseren tijdens de zomer.

Wie een grote camping zoekt met zwembad en zo meer is hier niet aan het juiste adres. In de nabije dorpen zijn wel diverse zwemgelegenheden en tijdens zowat alle wandelingen kom je meertjes tegen waarin de kinderen volop kunnen pootje baden! Ook de rivier in de vallei Rioumajou is daar een zeer uitstekende gezellige gelegenheid voor. Onze kinderen vonden die opties leuker dan een zwembad op de camping.

De prijs van de camping valt heel goed mee. Voor een plaats met auto, twee volwassenen en 2 kinderen, inclusief toeristentaks, betaal je net geen 20 euro per nacht. Wie elektriciteit (4 of 6 ampère) wenst betaald iets meer. Wifi kost een 10 euro per week voor wie daar behoeften aan heeft. Wij kregen bij afrekenen nog een korting van 10% aangeboden.

De campingvader stond er ook op als we klaar waren voor vertrek ons nog een koffie aan te bieden zodat we zeker wakker en fris en monter aan de terugreis konden beginnen.

Zeer gezellige camping en we hebben diverse mensen die we ginder ontmoet hebben ook na de reis nog contact.

 * Vriendelijkheid personeel: 10
 * Sanitair: 7
 * Schoonheid van de camping zelf: 9
 * Animatie team: geen gebruik van gemaakt maar ander aanbod dan elders
 * Voorzieningen: 7
 * Eet gelegenheden op de camping: geen echte eetgelegenheid op de camping, echter wel wekelijks een gezamenlijke maaltijd die zeer goed is.



« Laatst bewerkt op: september 28, 2016, 01:53:26 pm door Klavertjes »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2016, 08:54:18 pm »

Dank je wel voor de mooie en volledige recensie. Uiteraard heb ik de camping op onze recensie-kaart gezet
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2016, 09:06:22 am »

Ik lees op Zoover toch erg wisselende berichten.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2016, 10:13:09 am »

Dat vind ik ook het nadeel van zoover. Wij hebben ook de ervaring dat de vaste klanten/ familie van de eigenaar van een camping mooie verhalen schrijven om zo voor goede recensies te zorgen. En als er dan een slechte recensie geschreven word kan je als eigenaar in bezwaar gaan en dan word hij weer verwijderd of moet je de recensie aanpassen. Ik doe dus niet veel met de recensies op zoover: ik kijk ernaar en leg ze daarna naast me neer.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2016, 12:13:43 am »

Ik kijk ook al lang niet meer naar Zoover reviews omdat ik er weinig zinvolle informatie uit haalt.

Omdat ik benieuwd was wat men er daar over zei ben ik ze wel een keer gaan zoeken, maar niet op zoover gevonden. We twee andere campings met dezelfde naam in de Pyreneeën. Kan je de link een keer doorsturen?

Bij elke camping zullen er wel wisselende ervaringen zijn, daarom dat ik het zo volledig mogelijk heb trachten te beschrijven, zodat men zich een idee kon vormen wat men er kan verwachten.

Wij hebben er in ieder geval een heerlijke vakantie gehad, maar de camping was dan ook het geen wij verwachten van een camping.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.573
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2016, 12:29:35 am »

Dank voor de review en wat een mooie plek, als amateur astronoom voor mij bijzonder geschikt(los van de campingverlichting).Gaat in de agenda voor het volgende jaar, dan trekken we langs de westkust naar het zuiden. Nederlandstalige toeristen hoef ik niet als ik op vakantie ben, liever niet, want ik zit bijna het hele jaar al tussen Nederlanders en het is ook goed voor het bijslijpen van mijn Frans. En ach ja, Zoover, dat is een verzameling van persoonlijke meningen, 't is maar net wat je verwachtingen zijn en of die uitkomen. Ik houd van verrassingen.....
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2016, 08:43:11 am »

Hierbij het linkje: http://www.zoover.nl/frankrijk/aquitaine/bidart/le-ruisseau-des-pyrenees/camping
Ik neem Zoover ook niet heel serieus, hoor. Maar als er bij een camping meerdere negatieve reakties staan over bv de slechte staat van het sanitair dan betekent dat toch wel meestal iets.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2016, 10:40:53 pm »

@Cadilacfreak. Dat gaat over een totaal andere camping. Deze ligt op een paar honderd km van waar wij zaten. Aan Lannemezan de bergen in richting, net voorbij Arreau.

Over de andere camping kan ik me dus niet uitlaten. Is ook niet het soort camping dat wij meteen zouden gaan opzoeken.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2016, 10:49:26 pm »

@Jon Is echt wel een mooie regio. Wij hadden eerst het plan om ons te verplaatsen in het midden van de reis maar er is in de regio zoveel te doen, dat we blijven hangen zijn!

Pic du Midi moet je zeker ook bezoeken! Is meer dan de moeite. Ik ken daar wel een paar mensen die ik daar tegen kwam en daardoor kregen wij een privé rondleiding door de sterrenwacht. Dat vonden de kinderen top dat ze binnen mochten bij de grote telescopen, soms stofvrije schoentjes moesten aandoen.

Je kan er ook diverse avonden trouwens een avondje sterrenkijken boeken op 2800 meter. Echt ongelooflijke plaats!
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #9 Gepost op: augustus 24, 2016, 07:53:41 am »

Ok sorry, mijn fout. ::). Beide campings liggen in de Pyreneeën en ik ging er iets te snel van uit dat het om deze camping ging. Maar ligt inderdaad vele kilometers verderop.
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2016, 08:10:40 am door Cadillacfreak »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2016, 06:58:06 pm »

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: F: Midi-Pyrenee, Gouaux, Le ruisseau ***
« Reactie #11 Gepost op: augustus 25, 2016, 10:43:57 pm »

In die recensies kan ik me helemaal vinden!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal