Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Ain: Auvergne-Rhône-Alpes: Montrevel-en-Bresse: La Plaine Tonique  (gelezen 2481 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dorus_jolan

  • Gast
F: Ain: Auvergne-Rhône-Alpes: Montrevel-en-Bresse: La Plaine Tonique
« Gepost op: augustus 20, 2011, 01:33:18 pm »

Wij zijn dit jaar door het slechte weer verder gegaan tot het mooie weer. We kwamen uit bij La Plaine Tonique in Montrevel-en-Bresse net iets boven Lyon. Een weekje geboekt en op weg maar.
Nu hadden we op internet wat recenties gelezen en er waren wel wat opmerkingen maar over het algemeen werd de camping redelijk beoordeeld.
Na aankomst bleek dat er sommige dingen echt waar zijn. Het sanitair is smerig, we ontdekte aangekoekte (vermoedelijk poep) vlekke op de toiletrol dispenser!! Het sanitair werd drie keer per dag schoongemaakt maar de met een ontzettende franse slag!
Het winkeltje is zeeeer beperkt en het zwembad was ook een redelijk fiasco... Bij komst bij het zwembad moest alle normale kleding uit. Mijn vrouw had een shirtje aangehouden omdat ze niet ging zwemmen. Ze MOEST het shirtje uitdoen, in haar tas stoppen en 20 meter verderop zou ze het dan weer aan mogen doen. Nou dan hoeft het al niet meer hoor!
Ik met de keine verder en het zwembad in... die kleine zetten het zo hard op een huilen omdat het water IJSKOUD was in plaats van 28 graden zoals beloofd op internet. Nou... daag ik denk het dus niet... wegwezen daar!
Onze buren waren fransen die een vaste sta plaats hebben, dus natuurlijk was de camping van hun en ze konden overal bovenuit...

Verder hebben we onze vakantie hier niet door laten verpesten en hebben we er een leuke vakantie van gemaakt maar dat was zeker NIET te danken aan de camping.

Dus als jullie die kant in gaan ga niet naar deze camping als je van schoon sanitair houd.

Website toegevoegd: La Plaine Tonique
« Laatst bewerkt op: september 04, 2021, 08:00:17 pm door sannie75 »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:FR, la plaine tonique
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2011, 07:47:11 pm »

Over een koud zwembad;
Dit hebben wij ook eens gehad, maar de campingeigenaar had hier een hele plausibele verklaring voor; als het zwembad net helemaal ververst is, (ja je leest het goed, geheel ververst) dan duurt het bijna 2dgn eer het water wat warmer is.  :J
Nou ik kan je zeggen, dan maar iets korter zwemmen of even een alternatief verzinnen, en vervolgens wel weten dat je in schoon water zwemt!

Zou hier ook zo kunnen zijn, maar dat kan ik niet beoordelen.
OP Zoover.nl wordt koud water wel eens vermeld, maar zeker niet te veel.
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:FR, la plaine tonique
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2011, 11:18:06 am »

Hmmm niet een camping voor mij. Het sanitair moet wel goed zijn. Goed hoor dat jullie je vakantie er niet door hebben laten be?nvloeden. Maar ik geloof toch wel dat ik verder was gegaan.

Wat het zwembad betreft: eerlijk gezegd verwacht ik helemaal geen verwarmd buitenzwembad in Frankrijk. De gewone buitenzwembaden zijn hier al niet eens verwarmd, dus waarom wel in warmere gebieden? Ik heb het zelfs liever onverwarmd, vanwege het verkoelende aspect. De kids hebben bij ons in een opblaasbadje gespeeld en daar ging ook gewoon koud water in. Heb er alleen een paar tankjes warm water bij gedaan om de ergste kou eraf te halen. Maar het zal geen 20 graden geweest zijn. Ook onze jongste van ruim 1 jaar vond het heerlijk.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal