Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: F: Ard?che: Villeneuve-de-Berg: Camping Le Pommier  (gelezen 14167 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FIJO

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
F: Ard?che: Villeneuve-de-Berg: Camping Le Pommier
« Gepost op: november 17, 2011, 10:13:15 pm »

Wij zijn afgelopen jaar voor de allereerste keer met onze vouwwagen op vakantie gegaan. We hebben lang nagedacht over een leuke camping en we hoorden heel veel goede berichten (achteraf hoor je ook veel negatieve berichten, maar ja we hadden er vertrouwen in). Maar de vakantie waar we zo naar uitkeken is ons zwaar tegen gevallen. We hadden gelukkkig gezellige buren in het straatje, anders was het echt een rampenvakantie geweest.

De camping is een zeer grote en commerciele camping, vijf sterren, waar vrijwel alleen nederlanders komen. Het is een terrascamping en ziet er volgens de folder heel erg mooi uit. Jammer genoeg ligt het stadje Villeneuve-de-Berg niet echt dicht in de buurt van de camping, toch wel een aantal minuten rijden. Ook de omgeving (de Ardeche staat bekend om zijn ruige natuur e.d.) viel eigenlijk tegen. Vlak achter ons liep een beekje, waar mijn zoon heerlijk in heeft gepeeld, echt leuk. Daarachter lag een heuvel met een graanveld, (als ik hier in de buurt de polder inrijd zijn er ook zat graanvelden te zien ;)), maar een echt uitzicht hadden we niet.

De eerste dagen was onze auto kapot (daar kan de camping natuurlijk niets aan doen), maar op deze camping was het een complete ramp. Wij hadden het geluk dat we dicht bij het zwebad en het winkeltje stonden, om naar het restaurant/receptie toe te gaan moest je namelijk omhoog over de weg met een hellingspercentage van 14%. Er reed wel een treintje (dat vaak vol zat), maar met een dochter van nog geen jaar en dus een kinderwagen was dat geen optie.

Het zwembad (heel erg uitgebreid) was eigenlijk gevaarlijk, regelmatig zag je weer iemand lopen met een arm in een mitella, of een paar tanden uit zijn mond. Het beton was spekglad en op meerdere plaatsen kapot. Om van twee glijbanen af te mogen was je verplicht om de zwembanden van le Pommier te kopen, รก 5 euro per stuk. Mensen die de pech hadden om een lekke band te hebben (al was het een gloednieuwe) hadden gewoon pech en moesten weer een nieuwe kopen.

Het eten was heel duur en eigenlijk niets bijzonders, we moesten zoeken naar de salami op onze pizza's bijvoorbeeld. 

Het ergste vond ik wel de service. Die was gewoon beneden alle peil. Op zondagmiddag vond er boven onze hoofden een wolkbreuk plaats, iets waar een camping natuurlijk ook niets aan kan doen. Als je dan beneden bij de beek staat krijg je ook het water van de hele berg onder je vouwwagen door, dat kan ik begrijpen. De vouwwagen had er geen problemen mee (alleen het zeil :P), maar de plaats waar wij op stonden was volledig verzopen. De rest van de week hadden we een soort vloeibaar tapijt onder onze voeten, was wel comfortabel :H. Toen we aankwamen kregen we de haringen alleen met een vuist erin, na die regenbui lagen ze er allemaal uit.
Eigenlijk vond ik dit allemaal nog niet eens het ergste. Wat ik heel erg slecht vond was het feit dat de camping absoluut niets heeft gedaan om buren van ons te helpen. Tijdens diezelfde bui overstroomde de riolering, de drollen en het wc papier dreef door de voortent bij die mensen. Ze hebben alleen maar een tuinslang opgehangen zodat ze het zelf af konden spoelen. Na een hoop gedoe hebben ze toch een nieuwe plek gekregen. De dag erna stonden er nieuwe op de niet schoongemaakte plaatsen, een tentje met kleine kinderen. En dat voor een vijf sterren camping.

Dit was dus een keer maar nooit weer. Volgend jaar op zoek naar een leuke, gezellige camping.

Website toegevoegd: Camping Domaine Le Pommier
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2012, 10:42:23 pm door Klavertjes »
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #1 Gepost op: november 17, 2011, 10:20:50 pm »

Jeetje wat een verhaal.
Dat zijn de minder leuken kanten van een vakantie.
Nu zie je maar dat recensie's op diverse site's ook een verkeerd beeld kan geven....Maar meestal is dat wel de manier om aan info te komen.
Hoe meer ecente reactie's hoe betrouwbaarder het kan zijn...
Maar zo'n camping eigenaar moet zich schamen om mensen niet te helpen bij noodgevallen. En al helemaal als er ongelukken gebeuren door nalatigheid van de eigenaar (zwembad) dan zou je en moet je toch eigenlijk een instantie in kunnen schakelen...'

Wel een geluk dat je vouwwagen goed door de bui is heen gekomen.tjha en haringen willen nu eenmaal graag zwemmen :P
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re:F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #2 Gepost op: november 17, 2011, 10:27:33 pm »

wat een verschrikkelijk verhaal! wij hebben ook plannen om naar de ardeche te gaan komend jaar maar deze camping gaat het dus niet worden :N :N
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #3 Gepost op: november 17, 2011, 10:52:02 pm »

Wij hebben dit jaar ook op deze camping gestaan, gelukkig niet de hele vakantie, en het verhaal klopt helemaal, op een ding na. Wij kregen die verschrikkelijke onweersbui op vrijdag :#, wel ondergelopen tenten en inderdaad geen beheerder te bekennen. Onze Kyte hield zich echter super en we kregen opmerkingen dat we er zo relaxed bij zaten onder de luifel terwijl de overburen druk in weer waren het water uit de voortent te houden. Onbegonnen werk overigens.
Bij het zwembad zat je echt niet lekker als je weer iemand met een baby of klein kind op de arm aan zag komen. In gedachten zag je ze al onderuitgaan op het plotseling spekgladde beton. Het was schandalig en volgens mij zou het zwembad in Nederland meteen gesloten worden.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #4 Gepost op: november 17, 2011, 10:55:28 pm »

als je een top camping wilt bezoeken komende jaar is deze wel een super tip
http://www.le-paradis.fr/nl
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #5 Gepost op: november 18, 2011, 12:00:39 pm »

Vooraf altijd goed orienteren dus!

Als je een beetje had rondgekeken op sites als zoover.nl of camping-frankrijk.nl dan had snel duidelijk geworden dat dit een Nederlandse frikandellencamping is. Daar moet je van houden  :#
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re:F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #6 Gepost op: november 18, 2011, 01:18:29 pm »

dit klink inderdaad als een drama.
In het algemeen heeft idereen natuurlijk zo zijn eigen voorkeuren. Wij vermaken ons voorlopig nog uitstekend op SVR campings in Frankrijk. Onze kinderen (oudste nu 4) zijn ook nog niet zo veeleisend. Een glijbaan en een wipkip zijn bij wijze van spreken al voldoende.
Gelogd
live life outdoors

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #7 Gepost op: november 18, 2011, 10:01:49 pm »

Een drama was het zeker niet. Dat overkwam kampeerders bij Lyon met een noodweer met slachtoffers tot gevolg. Mensen die dat meegemaakt hadden werden onze buren omdat die camping ontruimd moest worden. Die verhalen vallen onder de noemer drama. Wij hadden een beetje ongemak.
Tuurlijk wisten we dat het een frikandellen camping was en dat ie heel groot was. Wij gingen vooral voor het zwembad voor onze kinderen en hadden gewoon pech dat het heel erg warm was. ::) Daardoor lag de hele camping in het zwembad waardoor dat eigenlijk te druk was terwijl het toch een erg groot zwembad is. Toen het normale temperaturen van rond de 30 graden werd was al beter. Maar het zwembad was ronduit gevaarlijk, de afwatering van het terrein liet te wensen over en de camping was overvol. Ook met heel veel mensen die toch elk jaar terug komen.
Wij wisten ook dat de camping tegen een berghelling lag en dus niet vlak was. Dat heb ik ook niet als probleem ervaren, maar de toeristische plaatsen waren beneden en het cafe/terras boven. Dat scheelt. :O De bediening op het terras was trouwens wel uitstekend en ook het grote animatie team had er lol in. Het restaurant hebben we niet geprobeerd en kan ik dus ook niks over zeggen. Het sanitair was te doen, maar dat zie je vaak op grote campings, het zijn de gasten...
De camping was leuk voor een keer, maar voorlopig komen we er niet terug.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #8 Gepost op: november 19, 2011, 11:38:06 am »

wat een verhaal, jammer want de camping op zich ziet er goed uit en heeft ook veel faciliteiten. ik zag ons hier wel staan als het zo is zoals op de foto's
 
een folder geeft altijd de mooie kanten van de camping.

deze camping gaat het voor ons dus niet worden :N
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #9 Gepost op: november 19, 2011, 05:14:12 pm »

wij zijn vorig jaar naar deze camping geweest (2010). Ik herken veel van je verhaal.

Wij waren er in september toen was het erg rustig op de camping, want hij ging bijna dicht. Daar hadden we zelf geen rekening mee gehouden, dat was wel jammer. Gelukkig was het zwembad wel rustig, want ik kan mij voorstellen dat het in het hoogseizoen een mierennest is.

Het is wel toevallig want wij hadden ook een wolkbreuk toen. Ik dacht nog dat we gewoon pech hadden. Nu was het wel heel extreem. In twee dagen tijd viel 250 mm regen. Onder de vouwwagen liep een constante stroom van 5 cm water door. Wij stonden ook onderaan de berg. Gelukkig hadden we een kuipzeil waardoor we wel droog bleven. Het eerder beschreven riviertje was toen we kwamen 30-50 cm breed. Tijdens de wolkbreuk, we stonden er slechts 1 plaats vanaf, kregen we het wel erg benauwd. Het kleine riviertje veranderde in een grote kolkende massa van een meter of vier vijf breed. Het water ging er met een enorme kracht en snelheid door heen. Wat er uitzag als een onschuldig stroompje veranderde in een rivier waar bomen en al door heen gingen. Opvallend is dat bij de winkel een betonnen brug is. Als je ziet hoe dat ding gebouwd is, een betonnen blok waar de railing vanaf gehaald kan worden, lijkt het vaker voor te komen. Het waren niet de meest prettige dagen van de vakantie.

Verder was het wel een geslaagde vakantie. We hebben veel gezien, maar ook wel heel veel gereden.

Groet Jeroen
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #10 Gepost op: januari 28, 2012, 01:14:18 pm »

als je een top camping wilt bezoeken komende jaar is deze wel een super tip
http://www.le-paradis.fr/nl
En voila deze is de camping van het jaar 2012 geworden : bron: KCK.
 
Gelogd

MoveToGo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 72
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #11 Gepost op: maart 22, 2012, 11:25:51 pm »

Le Pommier is inderdaad ook niet wat wij zoeken. Wij hebben liever een kleinschalige camping waar we onze zoon van 5 rustig 'los' kunnen laten. In plaats daarvan kun je dan beter naar camping 'la marette' in Joannas, een km of 20 verderop. Leuk zwembad en in de buurt van een aantal mooie riviertjes. Vorig jaar was er in het nabijgelegen L'argentiere een ridderfestival!
Ook als je van wandelen houd: de vader van de campingbaas organiseert drie maal per week een tocht door de bergen. In 2011 daar gestaan en er het bleek veel 'vluchtelingen' vanuit campings in de buurt daar hun toevlucht zochten. Ook lekker eten in het restaurant! Het is een mooie terrascamping en met een klapkar kun je beter niet helemaal bovenin gaan staan (is beetje steil, hoewel de eigenaar met zijn 4x4 ook grote caravans naar boven sleept). Informeer bij Marion, zij spreekt engels. Afgelopen jaar stonden we er met een tent. We zij nu aan het kijken naar een klapkar! Tip: rij niet volgens de Tomtom tenzij je van toeristische weggetjes houdt als je begrijpt wat ik bedoel.

Alvast fijne vakantie allemaal!!


 
Gelogd

couson

  • Gast
Re: F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #12 Gepost op: maart 30, 2012, 03:16:37 pm »

We zijn hier driemaal geweest, maar dat is wel al meerdere jaren geleden. Toen huurden we nog een stacaravan. In het voorjaar was het goed toeven op Le Pommier. Mooie camping, mooie omgeving (zeker als je van het betere fietsen houdt), niks mis mee. Toen ze besloten de prijzen bijna te verdubbelen in het voorjaar zijn we eens om ons heen gaan kijken en niet meer terug gekomen bij Le Pommier. Als ik het eerste verhaal lees, is dat maar goed ook  :J.

Onze zoon ontdekte pas geleden de nieuwe faciliteiten van Le Pommier (glij-halfpipe) en wilde meteen terug. Welnu, we zijn nu gewaarschuwd. Ik denk dat we hem wel op betere gedachten krijgen.

Met vriendelijke groet,
Henry Coumans
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2012, 12:09:11 pm »

Wij rijden nu al diverse jaren langs camping Le Pommier en zijn blij dat we dat ook dit jaar weer gaan doen. Herkenbaar zijn de enorme lange rijen met caravans die moeten wachten tot ze worden toegelaten op de camping :J De slechte recensie verbaasd mij niets. Overal op het internet lees je negatieve verhalen over deze camping en ook van mede kampeerders die er geweest zijn hoor je veelal hetzelfde.

Wij rijden een half uurtje verder naar Les Coudoulets. http://www.zoover.nl/frankrijk/rhone-alps/pradons-ardeche/les-coudoulets/camping Een heerlijke kleine camping waarbij de recensies voor zich spreken. We komen er niet voor niets al enkel jaren.


Gelogd

Elisa

  • Gast
Re: F: Ardeche: Villeneuve-de-Berg: Camping Domaine le Pommier
« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2012, 09:51:47 pm »

Deze camping is ook al twee jaar achtereen in 'Red mijn vakantie' geweest. Ik zou er niet snel voor kiezen, terwijl mijn man er in zijn kindertijd prachtige tijden heeft beleefd (15 jaar geleden ongeveer).
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal