Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone  (gelezen 2857 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #15 Gepost op: september 03, 2023, 11:32:08 am »

Wat een heerlijk blij verslag! Goed te horen dat jullie geen spijt hebben ;-)
Hahaha.. nee geen moment. Het is uitstekend bevallen!
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #16 Gepost op: september 03, 2023, 11:33:36 am »

Ik ben deze zomer ook met mn nieuwe (2023) CCCX op stap geweest. Die boogluifel aan de voortent is echt geweldig. Geeft een heerlijke leef/zit ruimte.
Mee eens! Of als vervanger van de standaard luifel.
Maar wat ik zei, de prijs voor die luifel is onrealistisch hoog. Daar kunnen we zonder, totdat we mogelijk een 2e hands op de kop kunnen tikken.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #17 Gepost op: september 03, 2023, 11:37:23 am »

Wij zijn ook onlangs overgegaan op een nieuwe cccx. Ik zie enkel voordelen. De vergelijking van een Oostblokflat met een boshut zie ik niet, ik vind een ak niet meer of minder uitstraling hebben. Ik vond het niet mooi dat de ak's geen/weinig ramen hebben opzij, daarvoor viel die bij ons sowieso al af.
Uiterlijk is echter smaak, en ik hecht eigenlijk nul belang aan het uiterlijk bij een kampeermiddel. Het moet praktisch zijn.  Mij gaat het bij de CCC puur om het gemak.

Wii gebruiken enkel de luifel, en als het écht niet anders kan, hangen we er een zijwand (of 2) in, en in het ergste geval (nog niet gebeurd in 7 weken kamperen) de voorwand. Vloer, zijtenten gastencabines etc, hebben we niet. Wel een gaatjestapijt en een aparte tent voor de kids, maar die moeten ze zelf op zetten.

Met enkel de basis en de luifel, is de cccx met zijn 4 haringen (inclusief luifel) om alles te zetten, echt de snelste die er is. En bijna geen slikrand die je moet afvegen, geen trapjes meenemen, geen keukens slepen... Voor mij echt onevenaardbaar. Ook het rek erop is handig. Nu leg ik m'n surfgerief daarop ipv op de auto. Scheelt in verbruik.

Met schuine grond hebben we op slechts 1 camping even gesukkeld, om uiteindelijk 2 meter verderop te gaan staan. Verder (Frankrijk en Spanje) altijd alles opgelost met 2 of 3 plankjes her of der. Geen flatjacks of oprijdingen of... Ongeveer recht is ook recht, dat is met de CCC echt geen probleem.  Op echt schuine grond zaten we met onze 2 vorige vouwwagens (cabanon en Trigano) ook altijd even te sukkelen. Niet meer of niet minder dan met de CCC.

Afgelopen winter heb ik zowat alle modellen bekeken, zelfs caravans van 2-3 jaar oud, want die heb je, inclusief airco en mover, ook voor de belachelijke prijs die we aan de cccx kwijt waren.

Wij zijn alleszins onverdeeld enthousiast. Enkel de pack' go die er niet op zit is jammer, maar de basis staat zo snel, dat het eigenlijk niet echt een gemis is. Bij onze Trigano met pack n go moest het zeil rondom  losgemaakt eer de pack n go open kon. Op die tijd staat de basis van de CCC ook.

Enige nadeel dat wij tegen kwamen zijn idd die 'knoopsgaten', en de disseldruk die bij ons altijd te hoog is. Ook denken we erover om volgend jaar het zware tapijt thuis te laten, en daar linoleum of zo op te plakken.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk


Dezelfde ervaring dus als ons! Uitsluitend positief.
En het is absoluut waar: er is geen sneller op te zetten vouwwagen dan de CCC!

Die kogeldruk vond ik ook vrij hoog. Dat is even wat schuiven met bagage etc. Maar liever iets te hoog dan te laag!

Dat tenttapijt ligt bij ons op zolder. Ook wij hebben een stukje zeil op de deksel liggen. Weegt minder en staat vrolijker.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2023, 11:40:28 am door DrLivingstone »
Gelogd

rkollman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country Xclusive
    • Blog Kollman.nl
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #18 Gepost op: september 13, 2023, 09:26:47 am »

Fijn verslag, dat is precies de reden waarom wij nu ook een CCCX hebben aangeschaft (komt volgende week!  :> ).

Wij zijn overgestapt vanaf een Jamet Air naar de CCCX. De Air is flink groter, maar... ook heel veel langer ben je bezig die op te bouwen. Het opblazen lijkt leuk, maar is in de praktijk ook nog best veel werk. Wij zochten een vouwwagen die echt snel openklapt om dus rond te trekken. De Jamet Air had ons daarin geremd in Noorwegen waar we eigenlijk sneller naar een ander gebied wilden reizen maar door het op- & afbouwen minder gedaan hebben.
De CCCX moet hiervoor bij ons de juiste oplossing zijn, niet te groot (dus je past ook overal :-)) en supersnel qua bouwen.

We kijken vol verwachting uit naar de levering en direct daarna het proefkamperen!
Gelogd
Klapper sinds 2023, gestart met een Jamet Air 2023 en vanaf september 2023 een Combi-Camp Country Xclusive Grey Edition

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #19 Gepost op: september 13, 2023, 09:42:20 am »

Wij waren afgelopen zomer, ondanks het soms slechte weer, blij met het snelle open- en inklappen tijdens de rondreis in Noorwegen; hadden we niet met een niet-snelle-klapper willen doen.


Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #20 Gepost op: september 13, 2023, 09:56:54 am »

Goed om te lezen al die positieve verhalen. Ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen met een vergelijkbaar model. Goed, wij hebben dan wel de gastencabine er aan maar voor een nacht of als het bij het opzetten echt hondenweer is kan de dochter ook op de deksel slapen.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #21 Gepost op: september 13, 2023, 11:33:55 am »

Onze kinderen sliepen destijds bij een tussenstop ook op de deksel (op een SI-matrasje); ging helemaal prima. Dat vonden wij toen ook wel de kracht van de CC, en al je bagage kan gewoon bliven liggen terwijl je dan met zijn 4-en prima kunt slapen.


Overigens kun je de gastencabine mee inklappen, deze staat dan ook vrij snel als je dat zou willen. Wij hebben onze gastencabine destijds maar 2 keer gebruikt, daarna wilden ze toch hun eigen tentje.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #22 Gepost op: september 13, 2023, 12:34:55 pm »

Ik heb een Trigano Itinea GL besteld, weet niet of de gastencabine er aan kan blijven hangen. Maar voorlopig voorzie ik niet dat mijn dochter van 5 in een eigen tentje wil. Toen ik het afgelopen vakantie opperde vond ze het geen tof idee.
Gelogd

rkollman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country Xclusive
    • Blog Kollman.nl
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #23 Gepost op: september 15, 2023, 06:42:03 pm »

Wij waren afgelopen zomer, ondanks het soms slechte weer, blij met het snelle open- en inklappen tijdens de rondreis in Noorwegen; hadden we niet met een niet-snelle-klapper willen doen.

Helemaal mee eens. Het was ook niet echt te doen met een niet-snelle-klapper. Die is dus verkocht! :-)
Gelogd
Klapper sinds 2023, gestart met een Jamet Air 2023 en vanaf september 2023 een Combi-Camp Country Xclusive Grey Edition

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #24 Gepost op: september 15, 2023, 07:16:14 pm »

En vlak gemak ook niet uit.
Geen zware dingen slepen is wel net zo belangrijk als snelheid.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal