Voor de 12 Volt constante stroom aansluiting van de 13 polige jager is ook een aparte massa voorzien en niet zonder reden. Als de Jager af fabriek, dealer of door een erkende trekhaak boer is geplaatst met de juiste kabelboom dan is de constante 12 V (pin 9) voorzien van minimaal een 1.5 mm draad (rechtstreeks vanaf de accu met een zekering ertussen) en dit geld ook voor de bijbehorende massa (pin 13). Dit om overbelasting van de kabels te voorkomen, daar er door de lengte en de overgang bij de stekkers nogal wat weerstand ontstaat en als er dan apparatuur wordt aangesloten de kabels goed heet kunnen worden en zelfs kunnen smelten, dit geld ook voor de massa kabel die vanaf de trekhaak stekkerdoos komt. De + en de massa moeten dus van de zelfde dikte zijn en in de regel bij vermogens apparatuur geld: hoe dikker hoe beter, minder weerstand en spanningsverlies.
Pin 10 en 11 zijn de aansluitpunten voor de 12V geschakeld via het contact. Pin 3 is de massa voor de diverse lampen van de richting aanwijzers, remlichten, standlicht etc.
In de praktijk zijn in de auto (ergens in de kofferbak of bij één van de achterlichten) alle massa' van de trekhaak stekker, op één punt aangesloten rechtstreeks op de carrosserie omdat deze dan als directe massa naar de accu leidt, de min pool van accu is met minimaal 2.5 mm tot 5 mm verbonden met een punt van de carrosserie in de motorruimte.
Als je de constante stroom wilt gebruiken voor je koelbox tijdens het rijden kan ik je aanraden om een accubeschermer te instaleren, de meest eenvoudige sluit je met de standaard 12V sigaretten aansteker stekkers tussen je koelbox en de aansluiting in je klapper, indien de spanning vanaf de accu onder de start spanning van je auto accu dreigt te komen schakelt hij de stroom naar je koelbox uit en indien de accu weer voldoende is bijgeladen (tijdens het rijden) weer in.