Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen van Decathlon  (gelezen 6860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miekje

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Waterfront
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #15 Gepost op: juli 16, 2023, 09:56:44 pm »

Leuk concept. Heel anders dan veel anderen. Maar het is meer een tent die je uit een aanhager rijdt. 

Wel veel opbergruimte, leuke vondsten in die zin wel een verrijking.
Dat eruit rijden doe je alleen als je de aanhanger nodig hebt. De tent laat je dan thuis.
Gelogd

Martine H

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Venezia
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #16 Gepost op: juli 16, 2023, 11:24:45 pm »

En als je kijkt naar de inklapvideo zie je dat de kussens op het bed kunnen blijven liggen. Ze laten het opbouwen bij eerste gebruik zien, ze halen ook karton onder het bed vandaan. Volgens mij kun je die lichtbruine stoffen bakken vullen en kun je spullen tussen de bedden leggen (waar in eerste instantie de kussens lagen. Maar goed, stoelen etc kunnen alsnog niet mee in de wagen. Dat filmpje van het verwijderen van de hele tent van de wagen is ook wat verwarrend, want dat doe je dus niet allemaal niet met het opzetten. Het leek me allemaal heel omslachtig, maar uiteindelijk valt het mee. Tsja, ik word nog niet echt enthousiast van deze wagen, maar het is ook een systeem waar ik niet dol op ben (slapen op planken met 2 stokken eronder). Ook vraag ik me af hoe goed die buizen leeglopen, zou dat niet een tijd duren als je de boel inklapt?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #17 Gepost op: juli 17, 2023, 12:12:34 am »

Zitten best een paar leuke concepten in. Alleen vind ik het opbouwen nog tamelijk bewerkelijk en is de keuze voor een ongeremde trailer wel jammer. Beperkt erg de bruikbaarheid als aanhanger en ook bv Tempo 100 is met de meeste auto's niet mogelijk.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #18 Gepost op: juli 17, 2023, 07:17:19 am »

Het lijkt wel of iedereen alleen maar nadelen ziet. Is iets nieuws, heeft tijd nodig zich te ontwikkelen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #19 Gepost op: juli 17, 2023, 07:28:16 am »

Zitten best een paar leuke concepten in. Alleen vind ik het opbouwen nog tamelijk bewerkelijk en is de keuze voor een ongeremde trailer wel jammer. Beperkt erg de bruikbaarheid als aanhanger en ook bv Tempo 100 is met de meeste auto's niet mogelijk.

Hoezo beperkt bruikbaarheid als aanhanger? Ook als vouwwagen, onze beide auto’s mogen respectievelijk 500 en 400 kg ongeremd trekken, kun je niet veel bagage meer meenenen….
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 943
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #20 Gepost op: juli 17, 2023, 08:12:15 am »

Het lijkt wel of iedereen alleen maar nadelen ziet. Is iets nieuws, heeft tijd nodig zich te ontwikkelen.
Dat denk ik dus ook. Decathlon is een gigantisch bedrijf. Ze zullen het, nu ze eenmaal deze weg hebben ingeslagen, doorontwikkelen. Er zitten hier wat interessante innovaties in. Meer mensen komen in aanraking met een vouwwagen. De kans is groot dat die mensen elders ook eens gaan kijken wat er te verkrijgen is.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.353
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #21 Gepost op: juli 17, 2023, 09:17:23 am »

En eerst hier terecht komen. ;)
Zal vanavond even een plekkie maken voor de Decathlon.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 943
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #22 Gepost op: juli 17, 2023, 09:49:10 am »

En eerst hier terecht komen. ;)
Zal vanavond even een plekkie maken voor de Decathlon.
Gewoon alle decathlons waar ze er een hebben staan bezoeken en de vouwwagen voorzien van club vlaggetjes.  :)
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #23 Gepost op: juli 17, 2023, 10:22:34 am »

Gewoon alle decathlons waar ze er een hebben staan bezoeken en de vouwwagen voorzien van club vlaggetjes.  :)

Heb je even, dat wordt een beste 'grand tour Europa' :H
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #24 Gepost op: juli 17, 2023, 11:19:02 am »

Heb je even, dat wordt een beste 'grand tour Europa' :H
Wij hebben er hier één in aime la plagne. Helaas geen extra vlaggetje.  :>
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.360
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #25 Gepost op: juli 17, 2023, 11:24:15 am »

Dat eruit rijden doe je alleen als je de aanhanger nodig hebt. De tent laat je dan thuis.
Je hebt gelijk.  Ook slim bedacht. De tent van de wagen doe je vaak niet omdat het te zwaar is, waar laat je de tent etc... nu kan je de tent gewoon thuis laten staan (blijft ruimte nog steeds dingetje maar ietsje minder groot probleem)

Andere filmpjes ook bekeken en zo onwijs spannend is het allemaal niet, ziet  er logisch uit en dat is het belangrijkste.  Iedereen focust altijd op snel, maar logisch is wat mij betreft net zo belangrijk.   

Ik weet niet of ik zelf voor deze wagen zou kiezen maar kan heel goed begrijpen waarom anderen dat mogelijk wel zouden doen. En gewoon leuk weer eens een wagen met echte innovatie.
Gelogd
Adventure Awaits

Miekje

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Waterfront
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #26 Gepost op: juli 17, 2023, 01:05:14 pm »

En als je kijkt naar de inklapvideo zie je dat de kussens op het bed kunnen blijven liggen. Ze laten het opbouwen bij eerste gebruik zien, ze halen ook karton onder het bed vandaan. Volgens mij kun je die lichtbruine stoffen bakken vullen en kun je spullen tussen de bedden leggen (waar in eerste instantie de kussens lagen. Maar goed, stoelen etc kunnen alsnog niet mee in de wagen. Dat filmpje van het verwijderen van de hele tent van de wagen is ook wat verwarrend, want dat doe je dus niet allemaal niet met het opzetten. Het leek me allemaal heel omslachtig, maar uiteindelijk valt het mee. Tsja, ik word nog niet echt enthousiast van deze wagen, maar het is ook een systeem waar ik niet dol op ben (slapen op planken met 2 stokken eronder). Ook vraag ik me af hoe goed die buizen leeglopen, zou dat niet een tijd duren als je de boel inklapt?

Je kunt de buizen leegtrekken van lucht met dezelfde pomp als waar je ze mee opblaast.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #27 Gepost op: juli 17, 2023, 01:48:22 pm »

Hoezo beperkt bruikbaarheid als aanhanger? Ook als vouwwagen, onze beide auto’s mogen respectievelijk 500 en 400 kg ongeremd trekken, kun je niet veel bagage meer meenenen….

Nee, maar dit is een trailer tent, dus je kunt aanhanger ook los gebruiken. En dan is dit niet veel. Veel auto's mogen zo'n 500kg ongeremd trekken. Dan heb je het over een goede 300 kg laadvermogen. Da's niet veel. Met een geremde basis zonder kenteken kan hij wel tot 750 kg. Scheelt 250 kg en is daarmee een stuk bruikbaarder.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 943
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #28 Gepost op: juli 17, 2023, 01:53:36 pm »

Best veel aanhangers zijn ongeremd. Mensen die dat willen gebruiken kopen vaak ook bewust een auto die wel wat ongeremd mag trekken. Dus geen 3 cilinder 1 liter turbo blokjes.
Hoe dan ook geremd of ongeremd. Iedereen weet wel of dat voor hem/haar van belang is.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #29 Gepost op: juli 17, 2023, 01:54:28 pm »

Het lijkt wel of iedereen alleen maar nadelen ziet. Is iets nieuws, heeft tijd nodig zich te ontwikkelen.

Eens, maar je hebt het wel over 10.000 euro.. Da's best een stevig bedrag voor in de basis een ongeremd trailertje met een Decathlon opblaastent.  Daar mag je best een zekere meerwaarde voor verwachten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal